2009-12-26, 22:04
Medlem
Ree81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bäver_
Det spelar ingen roll hur hårda straffen är.
I staterna så är skadegörelse igenom graffiti ett felony, 3 stycken domar och du sitter på livstid och det finns writers som gör det.
Du kan ju gissa hur graffitiscenen ser ut.

Vi målar inte på internet och vi tar inga droger på internet så jag förstår inte hur du tänker om forumen. Att stänga ner forumen vore bara bra för då skulle folk fokusera på att verkligen måla istället för att sitta och myta på nätet.

Du är bara en i mängden av alla som har åsikter och tror att du kan förändra något. Varför ens lägga dig i när det gäller något du inte förstår och du inte vet någonting om?
Three straw men walked into a bar...
Citera
2009-12-26, 22:18
Medlem
Zephyreuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ree81

Que?

(hehe, oavsiktlig graff-ordvits)
Citera
2009-12-26, 22:31
Medlem
Bäver_s avatar
Citat:

Sluta tramsa. Svara på inlägget.
Citera
2009-12-26, 22:44
Medlem
Ree81s avatar
Jag gjorde det. Jag påpekade på ett (lite för?) finurligt sätt att dina argument är pissdåliga och inte värda min tid.

Vad som händer i USA är inte relevant här. De sociala situationer du tar del på på internet påverkar dig. Vad finns att förstå om en primitiv nedklottringskultur vars främsta frälsares argument består av "du förstår inte!111"?
Citera
2009-12-26, 23:59
Medlem
RTDs avatar
Man tar ju också risken att få saftig böter av att klottra (om man åker fast) och böterna är överdrivet höga om man jämför kostnaden för att ta bort lite klotter...
Citera
2009-12-27, 03:51
Medlem
Ropeburns avatar
Citat:
Jag gjorde det. Jag påpekade på ett (lite för?) finurligt sätt att dina argument är pissdåliga och inte värda min tid.

Vad som händer i USA är inte relevant här. De sociala situationer du tar del på på internet påverkar dig. Vad finns att förstå om en primitiv nedklottringskultur vars främsta frälsares argument består av "du förstår inte!111"?

Citera
2009-12-27, 11:52
Medlem
Citat:
Din åsikt är inte min, eller majoriteten av folks för den delen. Hell, om jag är en husdemolerare och tycker detta är något vackert och ett sätt att uttrycka sin konst kan jag på lika grunder påstå att jag inte förstör en vägg, utan bara "förändrar" den. Den finns trots allt kvar, bara i delar. Det är konst!

Eller så skiter jag i andras egendom bara pga. nån norm i en utdöende kulturform från 80-talets USA och inser att jag gör mer skada än nytta.

Om du vill vara husdemolerare och kalla det för konst så kör hårt. Om du sedan klarar av att motivera hur ett demolerat hus inte är sönder utan bara förändrat så kör hårt ännu hårdare. Personligen mår jag inte det minsta dåligt av att lagen eller samhället anser att en vägg som jag målat är förstörd men kan lagas genom att antingen tvätta den eller måla över det förstörda. Skrik och gråt om att det är skadegörelse hur mycket du vill, mitt samvete är rent iallafall.
Citera
2009-12-27, 15:03
Medlem
Ree81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Om du vill vara husdemolerare och kalla det för konst så kör hårt. Om du sedan klarar av att motivera hur ett demolerat hus inte är sönder utan bara förändrat så kör hårt ännu hårdare. Personligen mår jag inte det minsta dåligt av att lagen eller samhället anser att en vägg som jag målat är förstörd men kan lagas genom att antingen tvätta den eller måla över det förstörda. Skrik och gråt om att det är skadegörelse hur mycket du vill, mitt samvete är rent iallafall.
Good for yiuuuu~! http://img256.imageshack.us/img256/2262/avatarsd9.jpg
Citera
2009-12-27, 15:48
Medlem
Citat:
Good for yiuuuu~! http://img256.imageshack.us/img256/2262/avatarsd9.jpg

Bra att vi äntligen förstår varandra.
Citera
2009-12-27, 16:02
Medlem
Capys avatar
Jag är för
Citera
2009-12-28, 04:31
Medlem
AfternoonDelights avatar
Folk som klottar och tycker sig ha rätt att förstöra andras egendom är samma sinnesslöa individer som de som hänger i drogforumet. Istället för bara böter borde klottrare dömas till samhällstjänst också. Förslagsvis sannering av klotter, sanneringsmaterialet betalat ur deras egen ficka givetvis.

Alternativt låta dem skotta grus fjorton timmar om dagen, typ flytta ett tio meter högt grusberg cirka femtio meter. Lite kroppsarbete skulle nog göra dem gott.

Man tycker ju att klottrare, speciellt de som är dömda, borde ha vett nog att investera nån krona i en plywoodskiva eller nått så kan de ju måla hemma hur mycket de vill utan att parasitera på privatpersoner och skattebetalare.
Citera
2009-12-29, 16:36
Medlem
Bäver_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AfternoonDelight
Folk som klottar och tycker sig ha rätt att förstöra andras egendom är samma sinnesslöa individer som de som hänger i drogforumet. Istället för bara böter borde klottrare dömas till samhällstjänst också. Förslagsvis sannering av klotter, sanneringsmaterialet betalat ur deras egen ficka givetvis.

Alternativt låta dem skotta grus fjorton timmar om dagen, typ flytta ett tio meter högt grusberg cirka femtio meter. Lite kroppsarbete skulle nog göra dem gott.

Man tycker ju att klottrare, speciellt de som är dömda, borde ha vett nog att investera nån krona i en plywoodskiva eller nått så kan de ju måla hemma hur mycket de vill utan att parasitera på privatpersoner och skattebetalare.

Men jag vill förstöra.

Så nu gör jag det, punkt slut.

Fuck you.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in