2025-04-27, 20:40
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Finska NHL-spelare ju för fan lika mediokra som de svenska.

Om Canada får Sidney Crosby är de favorit till att vinna VM.

Om Tjeckien får Pastrnak så kan de också vara favorit.
Visst, Sverige har inga spelare på den nivån för närvarande.

Vi kan hoppas på Lucas Raymond och Leo Carlsson som förstärkningar, inget ont om dem då de är unga och duktiga men knappast några toppspelare i NHL.
Citera
2025-04-27, 20:41
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Visst, Sverige har inga spelare på den nivån för närvarande.

Vi kan hoppas på Lucas Raymond och Leo Carlsson som förstärkningar, inget ont om dem då de är unga och duktiga men knappast några toppspelare i NHL.

Varför tror du att Finland är så jävla bra då?
Citera
2025-04-27, 20:44
Medlem
Citat:
Finska NHL-spelare ju för fan lika mediokra som de svenska.

Om Canada får Sidney Crosby är de favorit till att vinna VM.

Om Tjeckien får Pastrnak så kan de också vara favorit.

intressant. Hur stor är oddsen att Crosby spelar vm? han har väl bara spelat en vm tunering va?
Citera
2025-04-27, 20:48
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Varför tror du att Finland är så jävla bra då?
Så jävla bra har jag väl inte påstått?

Jag kan byta ut Finland mot t.ex Tjeckien och undra precis samma sak, vilka svenska spelare är målskyttar?
Citera
2025-04-27, 20:54
Medlem
asså visst, William Eklund är väl inte en sån storspelare som foppa,lidas och sudden och han är i början av sin karriär men jag skulle ändå se honom som en potentiell målskytt. han är nog otroligt viktigt för att visa att tre kronor ska gå långt på hemmaplan. sen har vi Mika och Filip då de har haft knackiga säsonger men skulle väl ändå tro att dem vaknar och blir tunga målskyttar under turneringen, den 100 procentiga målskytten spelar tyvär slutspel med sitt kings och även om dem blir utslagna tror jag inte att han anländer. ber om ursäkt! glömde nämna Leo Carlsson med. Tror han kommer in med energi från hans säsong med ducks
Senast redigerad av mackanponke 2025-04-27 kl. 20:58.
Citera
2025-04-27, 21:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Så jävla bra har jag väl inte påstått?

Jag kan byta ut Finland mot t.ex Tjeckien och undra precis samma sak, vilka svenska spelare är målskyttar?

2006 så kom Zäta, Samuelsson, Kronvall till VM. Laget bestod mestadels europeiska spelare. Ingen målis från NHL ( Holmqvist). Gick hur bra som helst.

Sverige kommer att ha ett kanonlag som kommer att spela om guldet.
Citera
2025-04-27, 21:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mackanponke
intressant. Hur stor är oddsen att Crosby spelar vm? han har väl bara spelat en vm tunering va?

Två VM-turneringar..2006 och 2015.

2006 så tacklade Mika Hannula Crosby i semifinalen så han fick utgå.
Citera
2025-04-27, 21:55
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av james b

Gillar bättre pucken är platt.....

Kände inte att jag ville dra iväg ett pm för detta eller att det platsade i nhl-tråden så skriver här istället.

Har du sett att Cutter & LaCombe är uttagna för USA i vm?
Citera
2025-04-28, 01:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Kände inte att jag ville dra iväg ett pm för detta eller att det platsade i nhl-tråden så skriver här istället.

Har du sett att Cutter & LaCombe är uttagna för USA i vm?
Näe, det hade jag missat. Roligt och lite överaskande faktiskt.

Gissar att vi har Dostal och Gudas i Tjeckien, om de nu inte tackar nej. För uttagna lär de väl bli.
Så med Leo och Lundy torde vi ha 6 st. Inte dåligt.
Citera
2025-04-28, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Bägge är stabila, men lite orättvis jämförelse, Forsling är ju defensivt bäst av dem och Hedman är ju mer och bättre offensiv, och det speglar ju +- med.

Hedman är riktigt bra defensivt, är på isen mot motståndarlagens bästa offensiva spelare, tror även han lirar första boxplay. Det kanske Forsling också gör, men vettefan om jag tycker Forsling visade att han är så mycket bättre defensivt än Hedman i 4 Nations i alla fall.
Citera
2025-04-28, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Det kommer inte hända i denna matchserie mer. 😉 Hedman har antagligen mer minus totalt i matcherna som varit.

I matchserien tror jag båda ligger på -2 totalt, sedan är det svårt att säga hur mycket +/- har att göra med individuell skicklighet kontra laget.
Citera
2025-04-28, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyri
Så det är inte bara jag som tycker att Hedman (för det mesta) är väldigt trött i landslagströjan… till skillnad från ex. EK som alltid överpresterat i landslagssammanhang oavsett hur han spelat tidigare säsong. Eller är jag bara selektiv i mitt minne?

Det är väl bara någon enstaka gång för många år sedan som Hedman kanske inte gjorde en jättebra VM-turnering? Om det nu ens stämmer, är lite osäker gällande det. Han kanske inte har gjort någon dålig turnering ännu överhuvudtaget.

Hedman var väl riktigt bra nu senast i 4 Nations också dessutom.

EK kanske har presterat bra i Tre Kronor, men vad har han vunnit i Tre Kronor då? Inget. Det handlar inte bara om att synas mycket och skina på ett personligt plan, utan att göra sina lagkamrater bättre och tillföra stabilitet.

Bara i landslagssammanhang har ju Hedman vunnit VM.
Senast redigerad av Anonym555 2025-04-28 kl. 01:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in