2025-04-28, 18:45
Medlem
Bartman777s avatar
Oj, här har det spårat ser jag
Jag hoppade över de senaste 6 sidorna och tänkte bara infoga detta citat angående Norris Trophy:

Citat:
The James Norris Memorial Trophy, or simply the Norris Trophy, is awarded annually to the National Hockey League's top "defense player who demonstrates throughout the season the greatest all-round ability in the position".
Nu är källan bara wikipedia, men jag vet att jag läst samma kriterier på andra håll också.

Vet inte hur relevant denna information är för trådens diskussion längre dock. Har som sagt inte orkat läsa sista sidorna. Men det är ju supertydligt att det inte efterföljs när man utser Norris-vinnaren varje år. Ofta går priset till någon som sprutat in poäng, tyvärr. Det känns orättvist mot de backar som faktiskt skulle förtjäna priset bättre utefter kriterierna, som jag dessutom tycker är helt rimliga för ligans bästa back.
Citera
2025-04-28, 18:46
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Det var ju ni som fortsatte skriva, det var därför han låste. Han skrev att den som fortsätter får en varning och då låses också tråden, då fortsatte ni ändå som de idioter ni är och det var då han låste. Skyll inte på andra.
jag snackade ju med han och han sa det berodde på dig så du har fel och hittar på som börjar bli en vana nu här på forumet.
Citera
2025-04-28, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
folkmängd avgör inte vilka som är bäst på sport i värden och framförallt inte i hockey, tråkigt att den lögnen och påhittet inte gick hem heller för din del då, vet du hur många av värdens befolkning som är kines? Vad är de bäst på för sporter tycker du?

Så du tror Kanada hade varit lika dominanta om de hade haft 5 miljoner invånare?

Tror du USA hade varit lika bra då?
Citera
2025-04-28, 18:48
Medlem
Citat:
folkmängd avgör inte vilka som är bäst på sport i värden och framförallt inte i hockey, tråkigt att den lögnen och påhittet inte gick hem heller för din del då, vet du hur många av värdens befolkning som är kines? Vad är de bäst på för sporter tycker du?

Två liknande länder som Sverige och Finland gör 5 miljoner givetvis skillnad.
Citera
2025-04-28, 18:49
Medlem
Citat:
jag snackade ju med han och han sa det berodde på dig så du har fel och hittar på som börjar bli en vana nu här på forumet.

Haha nu ljuger du igen, han sa att du och Kokacola är uppenbart psykiskt sjuka och att jag inte ska debattera med sådana eftersom man aldrig kan vinna mot så sjuka människor som lever i fantasin.
Citera
2025-04-28, 18:51
Avstängd
Citat:
Jag vet vilka som vunnit flest Norris, men som Bartman säger så borde det ju handla om bäst allroundförmåga, inte bara vem som gör flest poäng/är bäst offensivt. En försvarares viktigaste uppgift ska väl eh.. Vara att eh.. Försvara.. Eller?

EK65 är en av världens bästa backar i NHL genom tiderna. Punkt.

Precis som att Paul Coffey var en av världens bästa backar på 80 och 90-talet.

EK 65 har jättefina siffror i +/-minus i landslaget. EK65 har spelat i dåliga lag helt enkelt.
Citera
2025-04-28, 18:54
Medlem
Håkan Södergren, kommer han med till VM?
Citera
2025-04-28, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Håkan Södergren, kommer han med till VM?

Han har tyvärr stukat lillfingret och indisponibel.
Citera
2025-04-28, 19:11
Avstängd
Citat:
Haha nu ljuger du igen, han sa att du och Kokacola är uppenbart psykiskt sjuka och att jag inte ska debattera med sådana eftersom man aldrig kan vinna mot så sjuka människor som lever i fantasin.

Hur många finländare har fått Hart Memorial Trophy, Art Ross Trophy och Conn Smythe Trophy samt Norris Trophy?

Hart Memorial Trophy:

Peter Forsberg
Henrik Sedin

Art Ross Trophy:

Peter Forsberg
Henrik Sedin
Daniel Sedin

Conn Smythe Trophy

Niklas Lidström
Henrik Zetterberg
Viktor Hedman

Norris Trophy

Niklas Lidström 7
Erik Karlsson 3
Viktor Hedman 1

Ted Lindsay Award

Daniel Sedin
Markus Näslund
Senast redigerad av TenBagger69 2025-04-28 kl. 20:05.
Citera
2025-04-28, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Hur många finländare har fått Hart Memorial Trophy, Art Ross Trophy och Conn Smythe Trophy samt Norris Trophy?

Hart Memorial Trophy:

Peter Forsberg
Henrik Sedin

Art Ross Trophy:

Peter Forsberg
Henrik Sedin
Daniel Sedin

Conn Smythe Trophy

Niklas Lidström
Henrik Zetterberg

Norris Trophy

Niklas Lidström 7
Erik Karlsson 3
Viktor Hedman 1

Markus Näslund och D. Sedin har vunnit Ted Lindsay Award också. Tungt pris.

Edit. Hedman har vunnit Conn Smythe
Senast redigerad av AcademicDream 2025-04-28 kl. 19:24.
Citera
2025-04-28, 19:45
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69

Hart Memorial Trophy:

Peter Forsberg
Henrik Sedin

Art Ross Trophy:

Peter Forsberg
Henrik Sedin
Daniel Sedin

Conn Smythe Trophy

Niklas Lidström
Henrik Zetterberg

Norris Trophy

Niklas Lidström 7
Erik Karlsson 3
Viktor Hedman 1
Ingen ide du tar upp det med honom han ser bara sitt och värdens bästa land inom hockey igenom tiderna finland och vad deras spelare presterar, han kan absolut inte något om vad någon svensk eller sverige gjort i ishockey någonsin.
Citera
2025-04-28, 20:02
Avstängd
Man känner bara hur roligt Raymond tycker det är att spela i Tre Kronor. Tungt tillskott. Han var väldigt bra i Four Nation. Tar steg hela tiden. Nu väntar jag på Rasmus Dahlin också.
Senast redigerad av TenBagger69 2025-04-28 kl. 20:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in