2025-04-26, 13:09
Avstängd
Dahlin, EK65, Hedman/Forsling..sedan är det stängt på backsidan..
Citera
2025-04-26, 13:22
Medlem
En målvaktspost kvar att lösa. Och det måste ju bli nån av målvakterna som slås ut ur Stanley Cup som tar platsen?
Citera
2025-04-26, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Dom har väl varit klara ett tag..?
Lyssnade på Godmorgon NHL och tydligen (enligt landslagschefen Anders Lundberg) var det fram till igår bara 3 spelare klara. Det är många som har sagt ja och att de vill spela, men de är inte 100% klara och inte annonserade av landslaget. Det är journalister som går ut med saker i förväg. Nu är det väl 95% chans att de namnen som finns annonserade kommer spela, men alltså inte helt säkert.

T.ex Filip Forsberg har sagt själv att han ska spela, men är inte ok:ad av Nashville ännu och landslaget har inte gått ut med hans namn ännu. Sen kommer han ju troligtvis att spela, men är inte "klar" i ordets rätta bemärkelse.
Citera
2025-04-26, 14:54
Avslutad
Edvinsson blir intressant att se. Laget behövde en sån puckförande back.
Citera
2025-04-26, 15:21
Medlem
finalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FootnBalls
Edvinsson blir intressant att se. Laget behövde en sån puckförande back.

Edvinsson from the Red Wings and obviously Sandin Pellikka and Tömmernes from the SHL World Tournament ready?

Senast redigerad av finalen 2025-04-26 kl. 16:16.
Citera
2025-04-26, 21:03
Medlem
Duvlorts avatar
Även Filip Forsberg nu?
Citera
2025-04-26, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Även Filip Forsberg nu?

Ja. Och Ullmark är klar imorgon.
Citera
2025-04-26, 21:37
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ja. Och Ullmark är klar imorgon.

Nästan så man hoppas att Tampa åker ut, nästan.
Citera
2025-04-26, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Nästan så man hoppas att Tampa åker ut, nästan.

Blir ju bare trötte Hedman då i sånt fall. Forsling är ung och pigg.
Citera
2025-04-27, 00:08
Medlem
Tyris avatar
Citat:
Blir ju bare trötte Hedman då i sånt fall. Forsling är ung och pigg.

Så det är inte bara jag som tycker att Hedman (för det mesta) är väldigt trött i landslagströjan… till skillnad från ex. EK som alltid överpresterat i landslagssammanhang oavsett hur han spelat tidigare säsong. Eller är jag bara selektiv i mitt minne?

Borderline OT: Vilka svenskar tror vi kommer prestera i detta mästerskap? Jag kan tycka att det är väldigt svårt att definiera svenska spelare idag när när man ser hur de spelar i sina klubbar kontra i landslaget. Vilka tenderar att spela bra i landslagströjan i år (om vi jämför senaste 5-10 åren) ?
Citera
2025-04-27, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyri
Så det är inte bara jag som tycker att Hedman (för det mesta) är väldigt trött i landslagströjan…

Han är ju fortfarande den mest poänggörande back i Tampa och oerhört resolut i sina beslut. Men av han och Forsling i ett hemma VM så väljer jag faktiskt Forsling. Självklart hade jag velat haft bägge.
Citera
2025-04-27, 01:46
Medlem
Vilka stjärnor kan vi hoppas på som åker ut i 8-delen i NHL. Nylander i Toronto?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in