2025-06-03, 00:22
  #2233
Medlem
Blot-Svens avatar
Ersson, då tänker man (jag) ju bara på detta:

https://youtu.be/Bu03x0AY7kc?si=g69c11qbphBvvkGF

Lane Hutson är magisk. Men ok, Ullmark som första och Ersson som andra.
Citera
2025-06-03, 01:03
  #2234
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ersson, då tänker man (jag) ju bara på detta:

https://youtu.be/Bu03x0AY7kc?si=g69c11qbphBvvkGF

Lane Hutson är magisk. Men ok, Ullmark som första och Ersson som andra.

Markström som tredje.
Citera
2025-06-04, 19:49
  #2235
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6999
Enligt 2006 och 2023 års modell bl.a. med mer SHL-proffs se på VM 2006 majoritet SHL-proffs det blev VM-Guld 2006. Finnarna tycker samma med sig själva majoritet Liiga-proffs lite SHL-proffs lite NL-proffs också till finnarnas VM lag det blev VM-Guld 1995, 2019 och 2022 majoritet Europeiska hockeyproffs även du fattar logiken!?

2006 tog vi in spetskompetens..Zetterberg, Kronwall, Samuelsson,Franzén, Nylander..fanns ingen spetskompetens bland de NHL-proffs som kom 2023. Hallam trodde han var Jalonen..
Citera
2025-06-04, 19:54
  #2236
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ja, exakt, men han tycker uppenbarligen att han ska följa den matchplan han ställt upp på förhand till punkt och pricka. Han är otroligt tjurskallig med detta. Ett annat problem är att det inte verkar ha funnits nån plan mot USA, vilket väl också innebär att det inte fanns nåt att ändra på. Men en TO borde han ha tagit, om inte annat för att man gör vad man kan för att hindra motståndarlaget från att koppla greppet helt om matchen. Han är sämst.

Edit: Hallams matchplan mot USA utgick förmodligen från att Sverige skulle vara spelförande. Puckinnehav, precis som i Växjö. Han mumlade nåt om att det blir USA som anpassar sig (FEL!). Tre kronor har haft det svårt när det andra laget håller mest i pucken.

Hallam trodde att USA hade ett gäng som alltid inte går till en final..I stället hade de det bästa laget på årtionden. Bara att kolla hur spelarna värderas i NHL. Laget var inte påkopplade från början. Dessutom var gruppdynamiken som man byggt upp underdelar veckor inte där. Nylander, som inte varit med under resan drar på sig en utvisning..en typ av utvisning laget aldrig tagit innan. Pga att Hallam förlorade mot Lettland i VM 2023 så är han i underläge. Visar direkt att han inte är något ämne som FK. Borde fått sparken direkt.
Citera
2025-06-04, 23:49
  #2237
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6999
Enligt 2006 och 2023 års modell bl.a. med mer SHL-proffs se på VM 2006 majoritet SHL-proffs det blev VM-Guld 2006. Finnarna tycker samma med sig själva majoritet Liiga-proffs lite SHL-proffs lite NL-proffs också till finnarnas VM lag det blev VM-Guld 1995, 2019 och 2022 majoritet Europeiska hockeyproffs även du fattar logiken!?

Du har riktigt dålig koll grabben..
Citera
2025-06-05, 22:00
  #2238
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Känns fortfarande surt.
Och jobbigt att Hallam är kvar över OS.
Citera
2025-06-05, 23:02
  #2239
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
2006 tog vi in spetskompetens..Zetterberg, Kronwall, Samuelsson,Franzén, Nylander..fanns ingen spetskompetens bland de NHL-proffs som kom 2023. Hallam trodde han var Jalonen..

Ja det fanns en anledning till att Tre Kronor under BÅG:s sista 4 VM-turneringar inte gick lika bra som 2006. Det var samma under Mårts sista 3 år. Spetskompetensen från NHL saknades och det tog tvärstopp så fort man stötte på Kanada eller Ryssland i ett slutspel.



Hallam känns lite lost just nu förövrigt. Han testade att köra på ett EHT-lag kryddat med lite genomsnittsspelare från NHL 2023 och där tanken var att Tre Kronor skulle gynnas av att spela ihop ett lag under en hel EHT-säsong. Det höll inte när man väl ställdes på prov i VM 2023.

Således behövde Hallam satsa mer istället på att ta in folk i staben med uppgiften att bygga broar med NHL-spelarna för att öka närvaron av NHL-spelare till kommande VM-turneringar. Men det verkar heller inte funka optimalt och frågan är om Hallam är rätt person för att leda en grupp av NHL-stjärnor, ifall spelarna har den respekten för Hallam som krävs. Det känns som att det är alltför många spelare som inte når sin potential i de här turneringarna, att Hallam inte får ut så mycket av spelarna som hade krävts för att vinna guld. Hallam har bara coachat i SHL tidigare, han möter inte NHL-spelare på daglig basis som coacherna i USA och Kanada gör. Är han rätt person att leda laget, eller bör man satsa istället på att ha en general manager för Tre Kronor som tar in transatlantiska coacher med erfarenhet av spel på högsta nivån, Stanley Cup?
Citera
2025-06-06, 02:18
  #2240
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz



Hallam känns lite lost just nu förövrigt. Han testade att köra på ett EHT-lag kryddat med lite genomsnittsspelare från NHL 2023 och där tanken var att Tre Kronor skulle gynnas av att spela ihop ett lag under en hel EHT-säsong. Det höll inte när man väl ställdes på prov i VM 2023.

Således behövde Hallam satsa mer istället på att ta in folk i staben med uppgiften att bygga broar med NHL-spelarna för att öka närvaron av NHL-spelare till kommande VM-turneringar. Men det verkar heller inte funka optimalt och frågan är om Hallam är rätt person för att leda en grupp av NHL-stjärnor, ifall spelarna har den respekten för Hallam som krävs. Det känns som att det är alltför många spelare som inte når sin potential i de här turneringarna, att Hallam inte får ut så mycket av spelarna som hade krävts för att vinna guld. Hallam har bara coachat i SHL tidigare, han möter inte NHL-spelare på daglig basis som coacherna i USA och Kanada gör. Är han rätt person att leda laget, eller bör man satsa istället på att ha en general manager för Tre Kronor som tar in transatlantiska coacher med erfarenhet av spel på högsta nivån, Stanley Cup?

Hade en bra känsla för honom från början.
Men resultaten utifrån spelarmaterial har uteblivit.
Hans högfärdighet i studion efter semin var pinsam.
Tror som du, han klarar inte av nivån.
Citera
2025-06-07, 22:08
  #2241
Medlem
Tre Kronor är norra Europas bästa lag.

__________________
Senast redigerad av 6999 2025-06-07 kl. 22:11.
Citera
2025-06-07, 22:15
  #2242
Medlem
Nästa VM Hallam kör många euro hockey proffs några enstaka NHL-proffs eller max sju eller nio NHL-proffs inkluderade.

Citera
2025-06-07, 23:54
  #2243
Medlem
Någon vet hur många amerikaner tittade när USA äntligen spela VM-final och tog VM-Guld? 40-50 miljoner TV tittare? Framgångar innebär fler USA fans börja glotta USA i VM-finalen. Men landslaget tillbedjar bara landslaget i vis förmåga NHL fans satt framför TV:N. NHL är nog större än landslaget andra sidan atlanten. NHL fansen har ökat från runt millennium och det går vidare. NHL fansen ökat 2018-2025 en aning mycket. Snart 100 miljoner spräckt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in