Citat:
Ursprungligen postat av
FootnBalls
Raymond - Zibanejad - X
Forsberg - L. Carlsson - X
Wennberg - Lindholm - X
Lundeström - Backlund - Johansson
Om man fick bestämma hade man tagit in Burakovsky, Landeskog och Höglander. Får vi med Stenlund eller Sundqvist blir det för tredje/fjärdekedjan. Grundström skulle kunna spela i fjärdekedjan/extra.
Landeskog - Zibanejad - Raymond
Forsberg - L. Carlsson - Burakovsky
Höglander - Wennberg - Lindholm
Backlund - Sundqvist - Stenlund
Extra: Johansson, Lundeström, Grundström.
Johansson går in bredvid Raymond och Zibanejad. Johansson gjorde ett kanonVM förra året som en forward i en toppformation. Johansson kommer till VM för att spela i en 1:a eller 2:a femma.
Det bar många som tyckte Johansson borde varit med i Four Nations efter hans prestation i VM men Hallam såg väl honom som en spelare som konkurrerade om platserna i de två första toppformationerna.