2025-05-06, 13:33
  #889
Avslutad
Pierre Engvall
Carl Grundström
Andre Burakovsky
Nils Höglander
Oskar Sundqvist
Kevin Stenlund
Gabriel Landeskog

Bör vara tillgängliga dvs ej UFA/RFA eller NHL/AHL play off.
Citera
2025-05-06, 13:40
  #890
Avslutad
Raymond - Zibanejad - X
Forsberg - L. Carlsson - X
Wennberg - Lindholm - X
Lundeström - Backlund - Johansson

Om man fick bestämma hade man tagit in Burakovsky, Landeskog och Höglander. Får vi med Stenlund eller Sundqvist blir det för tredje/fjärdekedjan. Grundström skulle kunna spela i fjärdekedjan/extra.

Landeskog - Zibanejad - Raymond
Forsberg - L. Carlsson - Burakovsky
Höglander - Wennberg - Lindholm
Backlund - Sundqvist - Stenlund
Extra: Johansson, Lundeström, Grundström.
Citera
2025-05-06, 13:49
  #891
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FootnBalls
Raymond - Zibanejad - X
Forsberg - L. Carlsson - X
Wennberg - Lindholm - X
Lundeström - Backlund - Johansson

Om man fick bestämma hade man tagit in Burakovsky, Landeskog och Höglander. Får vi med Stenlund eller Sundqvist blir det för tredje/fjärdekedjan. Grundström skulle kunna spela i fjärdekedjan/extra.

Landeskog - Zibanejad - Raymond
Forsberg - L. Carlsson - Burakovsky
Höglander - Wennberg - Lindholm
Backlund - Sundqvist - Stenlund
Extra: Johansson, Lundeström, Grundström.

Johansson går in bredvid Raymond och Zibanejad. Johansson gjorde ett kanonVM förra året som en forward i en toppformation. Johansson kommer till VM för att spela i en 1:a eller 2:a femma.

Det bar många som tyckte Johansson borde varit med i Four Nations efter hans prestation i VM men Hallam såg väl honom som en spelare som konkurrerade om platserna i de två första toppformationerna.
__________________
Senast redigerad av TenBagger69 2025-05-06 kl. 13:59.
Citera
2025-05-06, 13:57
  #892
Medlem
Det är klart att Hallam satsar på spelare som har/haft anknytning till Calgary/Detroit..

Markström/ Lindholm har spelat i Calgary..tillsammans med Backlund/ Andersson

Raymond/Edvinsson..Gustavsson kan skall tillfrågas..sedan har vi Christoffer Ehn som spelat i Detroit.

Hoppas verkligen de frågar Broberg nu..Tre Kronor kan då ha lyxen att ha 7 NHL-backar i laget..och inför nästa års OS skulle det bli enorm konkurrens att prestera i VM.
Citera
2025-05-06, 14:46
  #893
Medlem
Det diskuteras i Denver vad som är bäst för Landeskog. Det verkar klart att Gabbe har sagt till ledningen att han vill spela hemma-VM.

https://www.denverpost.com/2025/05/05/avalanche-offeseason-questions-bednar-landeskog-nelson-necas/
__________________
Senast redigerad av TenBagger69 2025-05-06 kl. 15:07.
Citera
2025-05-06, 14:53
  #894
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Det diskuterats i Denver vad som är bäst för Landeskog. Det verkar klart att Gabbe har sagt till ledningen att han vill spela hemma-VM.

https://www.denverpost.com/2025/05/05/avalanche-offeseason-questions-bednar-landeskog-nelson-necas/


Är dem så galna att släppa iväg honom för att spela vm?! För hans eget bästa är nog att fokusera på nästa säsong
Citera
2025-05-06, 15:11
  #895
Medlem
Adam Larsson har på 82 matcher +22 i ett ganska mediokert Seattle. Otroligt bra siffror. Sverige behöver stabila backar i VM..i OS..

Adam Larsson mot OS..
Citera
2025-05-06, 15:17
  #896
Medlem
När presenteras resterande spelare?

Det är _bara_ 3 dagar kvar nu!
Citera
2025-05-06, 15:17
  #897
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Hade i vart fall fröken Mira behövt ha..

https://youtu.be/c5cEA8njdeg?si=cChOwXzN3MnemRhs

Eller filmaren fröken Jacob Markström.

https://www.youtube.com/watch?v=NwRUpoaa4rI

Måste ju få ont i röven av att kasta sig själv i backen hela tiden.

Är man en fröken för att man blir tacklad fult i ryggen? Är då Foppa en fröken för att han blev tacklad mot Kanada i ryggen och utgick skadad? Vilken logik.
__________________
Senast redigerad av Anonym555 2025-05-06 kl. 15:33.
Citera
2025-05-06, 15:19
  #898
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Lill-nyllet önskar att han någonsin kan bli så stark som Runtineen. Enligt rykten brottas han naken med björnar i skogen på gränsen mot Ryssland som fysträning.
Eye of the Björnineen.

Du har fel. Det är Markström som brottas med björnar. Bevis: https://www.youtube.com/watch?v=NwRUpoaa4rI
__________________
Senast redigerad av Anonym555 2025-05-06 kl. 15:33.
Citera
2025-05-06, 15:28
  #899
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
När vi vann OS-guld 2006 fanns 5 spelare från Europa med i truppen.

Stefan Liv
Ronnie Sundin
Kenny Jönsson
Mika Hannula
Jörgen Jönsson

Det här kommer bli bra. Broberg..och jag tror Dahlin också kommer. Bratt bör komma.

Visst var det bara bröderna Jönsson av dessa som faktiskt spelade?
Citera
2025-05-06, 15:32
  #900
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevinkimraymond93
När presenteras resterande spelare?

Det är _bara_ 3 dagar kvar nu!
Det vet man aldrig.
Hallam borde iallafall hålla sig kylig nu och endast registrera 6 backar och 12 forwards(finns det minsta lilla chans att sent addera t.ex Landeskog+Nyllet så..) till premiären på fredag. Men lär väl bli 3+7+13 då, 1 back, 1 forwardsplats öppen.
__________________
Senast redigerad av Giggsy 2025-05-06 kl. 15:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in