2025-04-27, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Vilka stjärnor kan vi hoppas på som åker ut i 8-delen i NHL. Nylander i Toronto?

Blir i sånt fall mot Tampa eller Florida. Just nu 2-1 till fördel för Florida. Och tycker inte FLA känns lika vassa som i fjol när de vann. Så Nylander förblir oviss i VM än så länge.

Bratt från Devils hade man velat haft. Vann svenska poängligan, och Devils spås inte gå långt så möjligheterna öppnar upp för honom.
Citera
2025-04-27, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Blir ju bare trötte Hedman då i sånt fall. Forsling är ung och pigg.

Citat:
Ursprungligen postat av Tyri
Så det är inte bara jag som tycker att Hedman (för det mesta) är väldigt trött i landslagströjan… till skillnad från ex. EK som alltid överpresterat i landslagssammanhang oavsett hur han spelat tidigare säsong. Eller är jag bara selektiv i mitt minne?

Borderline OT: Vilka svenskar tror vi kommer prestera i detta mästerskap? Jag kan tycka att det är väldigt svårt att definiera svenska spelare idag när när man ser hur de spelar i sina klubbar kontra i landslaget. Vilka tenderar att spela bra i landslagströjan i år (om vi jämför senaste 5-10 åren) ?

Hedman är stabilare. Forsling hade -4 mot Tampa inatt förövrigt.
Citera
2025-04-27, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Hedman är stabilare.

Forsling hade -4 mot Tampa inatt förövrigt.

Hedman är stabil, man vet vad man får ut av honom.

Det kommer inte hända i denna matchserie mer. 😉 Hedman har antagligen mer minus totalt i matcherna som varit.
Senast redigerad av Kokacola 2025-04-27 kl. 06:38.
Citera
2025-04-27, 09:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tyri
Så det är inte bara jag som tycker att Hedman (för det mesta) är väldigt trött i landslagströjan… till skillnad från ex. EK som alltid överpresterat i landslagssammanhang oavsett hur han spelat tidigare säsong. Eller är jag bara selektiv i mitt minne?

Borderline OT: Vilka svenskar tror vi kommer prestera i detta mästerskap? Jag kan tycka att det är väldigt svårt att definiera svenska spelare idag när när man ser hur de spelar i sina klubbar kontra i landslaget. Vilka tenderar att spela bra i landslagströjan i år (om vi jämför senaste 5-10 åren) ?

Mika Z har spelat två mästerskap med Sverige. Båda gångerna guld. Junior-VM avgjorde han. Var ledande i VM 2018.

Filip Forsberg gjorde ett straffmål i VM-finalen 2018..
Citera
2025-04-27, 10:06
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kameroda
Nä Zibanejad är given sett till konkurrensen på centersidan.

Blir väl:
Mika
Leo
Lindholm
Backlund

Däremot börjar Wennberg och Lundeström kännas överflödiga i truppen redan nu. Får man dessutom in Raymond, Rakell, Bratt och Zetterlund så finns det ingen plats för eventuella sena inhopp av Nylander eller Kempe.
Vad tycker du om Sörensen och Friberg då? Påtal om överflödiga, och inte levererar.
Citera
2025-04-27, 10:08
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Hedman är stabilare. Forsling hade -4 mot Tampa inatt förövrigt.
Bägge är stabila, men lite orättvis jämförelse, Forsling är ju defensivt bäst av dem och Hedman är ju mer och bättre offensiv, och det speglar ju +- med.
Citera
2025-04-27, 11:15
Medlem
Ezzelinos avatar
Truppen till Czech Hockey Games, som ska avverkas före VM. Elva NHL-spelare med.

Citera
2025-04-27, 12:11
Medlem
Jakob Silfverberg tror ni han kommer med?
Citera
2025-04-27, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Jakob Silfverberg tror ni han kommer med?

När det gäller Silfverberg var han med i VM 2023, och där var han i princip helt osynlig. Jag är tveksam kring ifall han skulle hålla i ett såhär stjärnfyllt VM som årets mästerskap verkar bli.

Sverige har haft en rekorddålig säsong i Euro Hockey Tour och de senaste träningsmatcherna mot Finland har vittnat om att de Europabaserade spelarna inte har något att bidra med i en VM-turnering. De får spela upp sig till EHT 25/26 om de ska ha något i VM 2026 att göra.
Senast redigerad av Grunkz 2025-04-27 kl. 12:36.
Citera
2025-04-27, 14:14
Medlem
Det ser inte ljust ut om Erik Karlsson eller Rasmus Dahlin ansluter till vm och tre kronor.
Citera
2025-04-27, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mackanponke
Det ser inte ljust ut om Erik Karlsson eller Rasmus Dahlin ansluter till vm och tre kronor.

Varför inte då?
Citera
2025-04-27, 14:34
Medlem
Ja alltså jag tycker bara att det känns så. Har varit väldigt tyst från dem till skillnad från de andra som har gått ut tidigt om att tacka ja. Erik karlsson? Ja visst han sa väl i sin exit interview att han skulle tänka i några dar men ändå.
Rasmus brukar ändå vara tidig och lojal med att vilja spela speciellt i ett hemma vm. Vad tror ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in