2025-04-27, 15:11
Medlem
m4tt145s avatar
Filip Forsberg officiellt presenterad av Tre Kronor.
Citera
2025-04-27, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mackanponke
Det ser inte ljust ut om Erik Karlsson eller Rasmus Dahlin ansluter till vm och tre kronor.

Konstig formulering från dig.

Trodde först att du menade att det inte vore bra om EK65 eller RD kommer till VM.
Citera
2025-04-27, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Jakob Silfverberg tror ni han kommer med?

Nej, varför?
Citera
2025-04-27, 15:40
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Filip Forsberg officiellt presenterad av Tre Kronor.
Bara att ge honom C:et direkt imo. Oavsett om Erkka65/Hedman/Dahlin etc kan tänkas dyka upp lite senare.

Hallam får gärna ta det lugnt nu och vänta med att dela ut VM-platser innan alla SC-åttondelar är färdigspelade. Jag tar för givet att Willander är på tryout likt Holtz ifjol.
Citera
2025-04-27, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkestpassenger
Konstig formulering från dig.

Trodde först att du menade att det inte vore bra om EK65 eller RD kommer till VM.

Okey, Ber om ursäkt för dålig formulering. Hade varit sjukt bra om EK65 Eller Dahlin anländer till VM i Stockholm!
Citera
2025-04-27, 16:13
Medlem
EK 65 i möte med GM Dubas i fredags. Pratat om framtiden. Kanske skall trejdas inför nästa säsong. Efter det här mötet bör det klarna om EK 65.

https://hockeysverige.se/nhl/dit-kan-karlsson-trejdas-kan-inte-tanka-mig-nagot-battre/
Citera
2025-04-27, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
När det gäller Silfverberg var han med i VM 2023, och där var han i princip helt osynlig. Jag är tveksam kring ifall han skulle hålla i ett såhär stjärnfyllt VM som årets mästerskap verkar bli.

Sverige har haft en rekorddålig säsong i Euro Hockey Tour och de senaste träningsmatcherna mot Finland har vittnat om att de Europabaserade spelarna inte har något att bidra med i en VM-turnering. De får spela upp sig till EHT 25/26 om de ska ha något i VM 2026 att göra.

Herregud vad dåligt det har varit. Jag har forsökt titta på två matcher mot Finland men det var bara att stänga av. Det finns inte ens någon kämpaglöd. Alla ser helt omotiverade ut.
Citera
2025-04-27, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
EK 65 i möte med GM Dubas i fredags. Pratat om framtiden. Kanske skall trejdas inför nästa säsong. Efter det här mötet bör det klarna om EK 65.

https://hockeysverige.se/nhl/dit-kan-karlsson-trejdas-kan-inte-tanka-mig-nagot-battre/

Inte omöjligt att EK65 väljer att stå över VM. Om en trejd är på g i sommar och om han har chans på att komma till ett lag som har chans att vinna SC, så kommer fokus ligga på att hålla sig skadefri fram tills dess.
Citera
2025-04-27, 17:36
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Inte omöjligt att EK65 väljer att stå över VM. Om en trejd är på g i sommar och om han har chans på att komma till ett lag som har chans att vinna SC, så kommer fokus ligga på att hålla sig skadefri fram tills dess.
Det var min tanke också när jag läste att han var i samtal om framtiden. Troligtvis blir det ingen EK i VM då tänker jag. Det skulle kanske vara om han väljer att krita på nytt med befintlig klubb redan nu då.
Citera
2025-04-27, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Det var min tanke också när jag läste att han var i samtal om framtiden. Troligtvis blir det ingen EK i VM då tänker jag. Det skulle kanske vara om han väljer att krita på nytt med befintlig klubb redan nu då.

han kommer knappast att krita på nytt lag redan nu. i artikeln står det att det är 20% chans att han blir trejdad i sommar. det ända som talar för honom att spela VM är hon han vill vinna något. men troligtvis så avstår han. jag hittar dock inga rykten eller uppgifter om Dahlin eller Raymond
Citera
2025-04-27, 20:20
Medlem
krackelerars avatar
Sanningen är att Sverige inte har några riktiga toppspelare att förstärka med för närvarande.

Minns tiden med P Forsberg, Mats Sundin, Lidström, Sedins och några till de var riktiga toppspelare både i sina lag i NHL och då de spelade i landslaget.
Finns ingen svensk i dagens NHL som är ens i närheten av ovan nämnda.

4 Nations visade detta med all tydlighet, Filip Forsberg, Elias Pettersson t.ex, de var mediokra och har dessutom en svag säsong bakom sig i NH

Vem ska göra målen mot Finland, USA eller Kanada?
Citera
2025-04-27, 20:34
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Sanningen är att Sverige inte har några riktiga toppspelare att förstärka med för närvarande.

Minns tiden med P Forsberg, Mats Sundin, Lidström, Sedins och några till de var riktiga toppspelare både i sina lag i NHL och då de spelade i landslaget.
Finns ingen svensk i dagens NHL som är ens i närheten av ovan nämnda.

4 Nations visade detta med all tydlighet, Filip Forsberg, Elias Pettersson t.ex, de var mediokra och har dessutom en svag säsong bakom sig i NH

Vem ska göra målen mot Finland, USA eller Kanada?

Finska NHL-spelare ju för fan lika mediokra som de svenska.

Om Canada får Sidney Crosby är de favorit till att vinna VM.

Om Tjeckien får Pastrnak så kan de också vara favorit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in