Citat:
Ursprungligen postat av
krackelerar
Sanningen är att Sverige inte har några riktiga toppspelare att förstärka med för närvarande.
Minns tiden med P Forsberg, Mats Sundin, Lidström, Sedins och några till de var riktiga toppspelare både i sina lag i NHL och då de spelade i landslaget.
Finns ingen svensk i dagens NHL som är ens i närheten av ovan nämnda.
4 Nations visade detta med all tydlighet, Filip Forsberg, Elias Pettersson t.ex, de var mediokra och har dessutom en svag säsong bakom sig i NH
Vem ska göra målen mot Finland, USA eller Kanada?
Finska NHL-spelare ju för fan lika mediokra som de svenska.
Om Canada får Sidney Crosby är de favorit till att vinna VM.
Om Tjeckien får Pastrnak så kan de också vara favorit.