Citat:
Ursprungligen postat av
Clodius
Jag lyssnade – finns på nätet fortfarande – och han är ju ganska välartikulerad. Hyfsat intressant intervju, men man skulle velat haft lite mer följdfrågor från journalisten egentligen. Simon har ju rätt i att det här är en värld som väldigt få av oss andra får någon inblick i, men då skulle man vilja veta mer. Han säger ju att det är kvinnor och barn som tvingas till det här, men hur kan det då komma sig att åtalen för olaga tvång och sexuellt utnyttjande av barn i samband med prostitution är ganska sällsynta i Sverige så vitt jag vet. Jag skulle också velat veta hur man tänker då man prioriterar att få fast så många kunder som möjligt istället för att gå in och stoppa övergreppen.
Ja enligt honom finns det ju grymma hallickar överallt med massor sexslavar i lägenheter skriver han på internet. Men dessa lyser av sin frånvaro och blir aldrig gripna eller dömda. Jag blir så frustrerad på det varje gång han pratar i media.
Varför ifrågasätter ingen detta?
Simons mål är istället och det han tar upp hela tiden i tv/radio är sexköparna. Och det är det polisen/regeringen fokuserar på med alla resurser och såklart och skrämma och hota oss sexarbetare som gör det frivilligt. Och döma några för koppleri som kanske kört en sexarbetare till en kund, lånat ut sin telefon, lånat ut en lägenhet osv..
Jag har ju själv jobbat som sexarbetare och jag har aldrig träffat på en elak sexköpare eller en sexköpare som kommit i kontakt med trafficking/människohandel. Man märker fort om nån är intvingad i denna värld. Därför börjar jag fundera på om just den biten är otroligt överdriven av polisen och regeringen. Kanske därför de går så hårt på och jaga sexköpare, oss sexarbetare och ingenting annat.
Sexköparna kommer aldrig försvinna hur mycket de än jagar.