Citat:
Simon har kanske bra svar på de där frågorna, men då krävs det att någon ställer dem också! Det kanske är så att de prostituerade kvinnorna är så rädda för våldsamma hallickar att polisen inte kommer någonstans i sina utredningar. Inte bra, men alternativet - att han faktiskt delvis lämnar vilseledande upplysningar till media - är ju faktiskt värre. Så illa kan det väl inte vara?
Ja enligt honom finns det ju grymma hallickar överallt med massor sexslavar i lägenheter skriver han på internet. Men dessa lyser av sin frånvaro och blir aldrig gripna eller dömda. Jag blir så frustrerad på det varje gång han pratar i media.
Varför ifrågasätter ingen detta?
Simons mål är istället och det han tar upp hela tiden i tv/radio är sexköparna. Och det är det polisen/regeringen fokuserar på med alla resurser och såklart och skrämma och hota oss sexarbetare som gör det frivilligt. Och döma några för koppleri som kanske kört en sexarbetare till en kund, lånat ut sin telefon, lånat ut en lägenhet osv..
Jag har ju själv jobbat som sexarbetare och jag har aldrig träffat på en elak sexköpare eller en sexköpare som kommit i kontakt med trafficking/människohandel. Man märker fort om nån är intvingad i denna värld. Därför börjar jag fundera på om just den biten är otroligt överdriven av polisen och regeringen. Kanske därför de går så hårt på och jaga sexköpare, oss sexarbetare och ingenting annat.
Sexköparna kommer aldrig försvinna hur mycket de än jagar.
Varför ifrågasätter ingen detta?
Simons mål är istället och det han tar upp hela tiden i tv/radio är sexköparna. Och det är det polisen/regeringen fokuserar på med alla resurser och såklart och skrämma och hota oss sexarbetare som gör det frivilligt. Och döma några för koppleri som kanske kört en sexarbetare till en kund, lånat ut sin telefon, lånat ut en lägenhet osv..
Jag har ju själv jobbat som sexarbetare och jag har aldrig träffat på en elak sexköpare eller en sexköpare som kommit i kontakt med trafficking/människohandel. Man märker fort om nån är intvingad i denna värld. Därför börjar jag fundera på om just den biten är otroligt överdriven av polisen och regeringen. Kanske därför de går så hårt på och jaga sexköpare, oss sexarbetare och ingenting annat.
Sexköparna kommer aldrig försvinna hur mycket de än jagar.
Trafficking alltså! Sådant fördömer jag givetvis å det grövsta! Det hoppas jag att ni andra också gör! Och då hoppas jag att polisen ingriper.