2024-12-14, 16:30
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinkNails
Ja enligt honom finns det ju grymma hallickar överallt med massor sexslavar i lägenheter skriver han på internet. Men dessa lyser av sin frånvaro och blir aldrig gripna eller dömda. Jag blir så frustrerad på det varje gång han pratar i media.
Varför ifrågasätter ingen detta?

Simons mål är istället och det han tar upp hela tiden i tv/radio är sexköparna. Och det är det polisen/regeringen fokuserar på med alla resurser och såklart och skrämma och hota oss sexarbetare som gör det frivilligt. Och döma några för koppleri som kanske kört en sexarbetare till en kund, lånat ut sin telefon, lånat ut en lägenhet osv..

Jag har ju själv jobbat som sexarbetare och jag har aldrig träffat på en elak sexköpare eller en sexköpare som kommit i kontakt med trafficking/människohandel. Man märker fort om nån är intvingad i denna värld. Därför börjar jag fundera på om just den biten är otroligt överdriven av polisen och regeringen. Kanske därför de går så hårt på och jaga sexköpare, oss sexarbetare och ingenting annat.

Sexköparna kommer aldrig försvinna hur mycket de än jagar.
Simon har kanske bra svar på de där frågorna, men då krävs det att någon ställer dem också! Det kanske är så att de prostituerade kvinnorna är så rädda för våldsamma hallickar att polisen inte kommer någonstans i sina utredningar. Inte bra, men alternativet - att han faktiskt delvis lämnar vilseledande upplysningar till media - är ju faktiskt värre. Så illa kan det väl inte vara?
Citera
2024-12-14, 16:58
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Simon har kanske bra svar på de där frågorna, men då krävs det att någon ställer dem också! Det kanske är så att de prostituerade kvinnorna är så rädda för våldsamma hallickar att polisen inte kommer någonstans i sina utredningar. Inte bra, men alternativet - att han faktiskt delvis lämnar vilseledande upplysningar till media - är ju faktiskt värre. Så illa kan det väl inte vara?

Bra fråga… Tyvärr kommer ju även polisen själva med hot mot oss kvinnor i denna värld, så de är nog också rädda för dem. Vräkning, utvisning, bli av med barn osv…

När vi sexarbetare skriver frågor eller kritik på Simons sociala medier blir bara våra inlägg raderade och blockade så svårt och fråga. Man skulle försöka få tag i en journalist som vill ta tag i denna fråga, men är nog inte det enklaste. Simon är helt rätt i tiden just nu och medborgarna jublar åt hans framfart. Vi som har en annan syn på världen än honom tystas.
Citera
2024-12-15, 06:37
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius

Det är ju just så det är. Sexköpslagen bygger på fördomar. Häggströms arbetsuppgift är att försvara fördomar och att försöka övertyga folk att det är verkligheten.
Citera
2024-12-15, 17:40
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt1
Det är ju just så det är. Sexköpslagen bygger på fördomar. Häggströms arbetsuppgift är att försvara fördomar och att försöka övertyga folk att det är verkligheten.

Fördomar är rätt ord för hela den här cirkusen. Jag är så pass gammal att jag minns fördomarna mot homosexuella, dem som kollade på videovåld på 80-talet, fördomarna mot internet och gamers.. Man trodde ett tag att alla som spelade tv/data-spel var våldsamma och tilltänkta seriemördare. Idag är detta yrken, dem är hyllade i samhället och vardagsmat. Jag hoppas av hela mitt hjärta att det blir samma med oss sexarbetare/sexköpare en dag 💕
Senast redigerad av PinkNails 2024-12-15 kl. 17:46.
Citera
2024-12-15, 17:50
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Fördomar är rätt ord för hela den här cirkusen. Jag är så pass gammal att jag minns fördomarna mot homosexuella, dem som kollade på videovåld på 80-talet, fördomarna mot internet och gamers.. Man trodde ett tag att alla som spelade tv/data-spel var våldsamma och tilltänkta seriemördare. Idag är detta yrken, dem är hyllade i samhället och vardagsmat. Jag hoppas av hela mitt hjärta att det blir samma med oss sexarbetare/sexköpare en dag 💕

Kanske även knarkare och langare och gängkriminella blir detsamma också?
Idag vill ju polisen haffa dessa lagbrytare, precis som man vill haffa de som köper sex.
Tänk va lite man vet om framtiden?

/VV
Citera
2024-12-16, 16:18
Medlem
Det märkliga är att inte Simon går bananas när det gäller Olle och hans gäng som lovordar samma slav månad efter månad.....
Citera
2024-12-19, 21:38
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.Apiarie
Det märkliga är att inte Simon går bananas när det gäller Olle och hans gäng som lovordar samma slav månad efter månad.....

Vilka är Olle och hans gäng?
Citera
2024-12-20, 08:17
Medlem
Citat:
Vilka är Olle och hans gäng?
Sabriina är en tjej som Olle och ett par till killar ger toppbetyg. De besöker henne ett par gånger i veckan och ger henne som sagt var bästa tänkta betyg. Visst kan etta vara sant. Men det borde dra Simon och gäng intresse till sig. Tycker jag...
Citera
2024-12-20, 11:52
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Slav?! Trafficking alltså! Sådant fördömer jag givetvis å det grövsta! Det hoppas jag att ni andra också gör! Och då hoppas jag att polisen ingriper.
Senast redigerad av Kurt1 2024-12-20 kl. 11:54.
Citera
2024-12-20, 12:02
Citat:
Sabriina är en tjej som Olle och ett par till killar ger toppbetyg. De besöker henne ett par gånger i veckan och ger henne som sagt var bästa tänkta betyg. Visst kan etta vara sant. Men det borde dra Simon och gäng intresse till sig. Tycker jag...

Förstår inte riktigt. Hur vet du detta? Är det här inne? Vet du att hon tvingas och är utsatt för människohandel? Har du anmält dina misstankar till polisen? Om du misstänker och har bevis på människohandel måste du göra det eller vill du inte det kan du skicka dina bevis till mig så gör jag det.
Senast redigerad av PinkNails 2024-12-20 kl. 12:05.
Citera
2024-12-20, 12:04
Avstängd
FindAways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt1
Slav?! Trafficking alltså! Sådant fördömer jag givetvis å det grövsta! Det hoppas jag att ni andra också gör! Och då hoppas jag att polisen ingriper.

Simon har som förevändning att han "skyddar" kvinnor, de har han inte alls, han njuter av att sätta fast så många "torskar" som möjligt. Enda sättet för honom att få ståfräs
Citera
2024-12-20, 12:15
Medlem
genushexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FindAway
Simon har som förevändning att han "skyddar" kvinnor, de har han inte alls, han njuter av att sätta fast så många "torskar" som möjligt. Enda sättet för honom att få ståfräs
Bespara oss dessa äckliga bilder tack. Ni vita män/såssar är verkligen patetiska. Simon är en hjälte, som arbetar så oförtrutet att befria kvinnor från slaveri. Prostituerade finns av tre kategorier - de som utsätts för kidnappning/trafficking (förmodligen största gruppen), och inte kan språket, kanske inte ens vet vilket land de befinner sig i. Senaste tid en har flera sydamerikanska kvinnor förts hit av internationella brottssyndikat. Den andra kategorin är kvinori akut ekonomisk nöd - främst östeuropeer och narkomaner, som utnyttjas hänsynslöst av vita svenska män. Den tredje kategorin är psykiskt sjuka kvinnor som prostituerar sig som ett självskadebeteende. Frivillig prostitution förekommer inte.

Regeringen gör rätt i att beordra polisen att prioritera denna fruktansvärda brottslighet! Simon - om du läser detta önskar dig det svenska folket en god jul!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in