Citat:
Ursprungligen postat av
M1ld4M4kt3r
Det gör mig så enormt förbannad. Det gör det ännu mer ofattbart att han fortsätter att få stöd av mängder av kvinnor i hela Sverige. Fast han är ju ett bevis på det hycklande svenska samhället. Man ska visa sig god genom ord, men att faktiskt leva upp till godheten verkar vara skvatt omöjligt. Jag skäms över det här landet, som behandlar riktiga sexförbrytare bättre än vad de behandlar sexarbetare.
Det är ofattbart, men samtidigt viktigt att förstå att människor som aldrig har träffat en sexarbetare eller lyssnat på oss, såklart tror på vad polisen säger. Innan jag själv mötte SH och hans grupp hade även jag ett stort förtroende för polisen generellt. Det blev verkligen ett brutalt uppvaknande.
Jag har därför en viss förståelse för att många kvinnor ser på oss som de gör – det handlar om den djupa stigmatisering som finns i samhället och den ensidiga bild som media matar ut.
Samtidigt har jag märkt att när jag delar min historia, statistik och verkliga fall – både i verkliga livet och på nätet – så börjar folk faktiskt tänka om. Till och med personer som tidigare haft en helt annan syn på sexarbete har ändrat uppfattning och tycker nu att det vi utsätts för, både från polisens sida och på grund av lagarna, är fruktansvärt. Det gläder mig enormt. 💕