2025-10-09, 16:39
Medlem
Skinnyfrogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M1ld4M4kt3r
Hörde från den sexarbetare som var med att han aldrig riktigt bemötte hennes argument, utan raljerade och praktiskt använde härskartekniker mot henne. Han skrattade också praktiskt taget bort när hon sade att mycket av kritiken mot polisen var riktade specifikt mot honom.

Ja, just den sekvensen när han skrattade, gjorde så ont i mig att jag började gråta. Jag som personligen gått igenom ett helvete för att överhuvudtaget kunna resa mig igen efter mötet med honom och hans grupp. Att just han – som var en del av att mitt liv krossades totalt – nu skrattar bort min upplevelse och mitt trauma, det gjorde allt så tydligt. Han visade med all klarhet att hur vi mår inte betyder någonting för honom. Han kunde där i den stunden, sagt vad som helst, som var ”politiskt korrekt” men valde att skratta..
Citera
2025-10-09, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skinnyfrog
Ja, just den sekvensen när han skrattade, gjorde så ont i mig att jag började gråta. Jag som personligen gått igenom ett helvete för att överhuvudtaget kunna resa mig igen efter mötet med honom och hans grupp. Att just han – som var en del av att mitt liv krossades totalt – nu skrattar bort min upplevelse och mitt trauma, det gjorde allt så tydligt. Han visade med all klarhet att hur vi mår inte betyder någonting för honom. Han kunde där i den stunden, sagt vad som helst, som var ”politiskt korrekt” men valde att skratta..

Det gör mig så enormt förbannad. Det gör det ännu mer ofattbart att han fortsätter att få stöd av mängder av kvinnor i hela Sverige. Fast han är ju ett bevis på det hycklande svenska samhället. Man ska visa sig god genom ord, men att faktiskt leva upp till godheten verkar vara skvatt omöjligt. Jag skäms över det här landet, som behandlar riktiga sexförbrytare bättre än vad de behandlar sexarbetare.
Citera
2025-10-10, 14:09
Medlem
Skinnyfrogs avatar
Citat:
Det gör mig så enormt förbannad. Det gör det ännu mer ofattbart att han fortsätter att få stöd av mängder av kvinnor i hela Sverige. Fast han är ju ett bevis på det hycklande svenska samhället. Man ska visa sig god genom ord, men att faktiskt leva upp till godheten verkar vara skvatt omöjligt. Jag skäms över det här landet, som behandlar riktiga sexförbrytare bättre än vad de behandlar sexarbetare.

Det är ofattbart, men samtidigt viktigt att förstå att människor som aldrig har träffat en sexarbetare eller lyssnat på oss, såklart tror på vad polisen säger. Innan jag själv mötte SH och hans grupp hade även jag ett stort förtroende för polisen generellt. Det blev verkligen ett brutalt uppvaknande.

Jag har därför en viss förståelse för att många kvinnor ser på oss som de gör – det handlar om den djupa stigmatisering som finns i samhället och den ensidiga bild som media matar ut.

Samtidigt har jag märkt att när jag delar min historia, statistik och verkliga fall – både i verkliga livet och på nätet – så börjar folk faktiskt tänka om. Till och med personer som tidigare haft en helt annan syn på sexarbete har ändrat uppfattning och tycker nu att det vi utsätts för, både från polisens sida och på grund av lagarna, är fruktansvärt. Det gläder mig enormt. 💕
Senast redigerad av Skinnyfrog 2025-10-10 kl. 14:28.
Citera
Idag, 16:45
Medlem
Citat:
Ja du har helt rätt i det du skriver hyckleri är bara förnamnet..
Folk som skrattar när de talar utan att det är ett roligt, eller möjligen ett roligt ämne som avhandlas avslöjar att de är väldigt osäkra människor i grunden vilket Simon borde veta, istället gjorde han bort sig ordentligt, att köra med härskartekniker bekräftar bara det ännu mer..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in