2024-10-11, 17:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Vad gjorde dom? Får man fråga det?
Är det så att de hotade eller något?

/VV

Jag vågar inte gå in ordagrant på vad de sa till mig än då jag mår så pass dåligt fortfarande. Men de hotade mig med att fortsätter jag med detta kommer de tillslut förstöra mitt liv. Deras tillvägagångssätt är så omoraliska. Från att jag har litat och känt mig trygg med att vända mig till polisen om jag behöver hjälp, har jag nu istället helt tappat förtroende för dem. Varför skulle man lita på en myndighet som får komma med lögner och ha lagen på sin sida samtidigt? Och skulle jag behöva hjälp i framtiden är dem de sista personerna jag skulle höra av mig till..
Citera
2024-10-11, 18:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NOVEMBERSPAWNED
Jag vet fler fall där Häggströms beteende lett till stort lidande. Till slut kommer han att avslöjas. Men tidningar vågar inte ta i det. Han har agendan på sin sida.

Jag har nu börjat förstå att jag är inte ensam om det här. Har själv läst om flera fall nu. Och det gör så ont i mig och tänka på hur många som måste gå igenom samma lidande som jag. Vi är många som gör detta helt frivilligt i denna värld för vi älskar och hjälpa människor. Men bara för det är sexuellt så måste det direkt bli nåt fult och äckligt och alla som köper är automatiskt hemska människor i mångas ögon. Det är så långt ifrån sanningen..
Citera
2024-10-17, 19:39
Medlem
Faltas avatar
Att läsa hatat mot män i Simon häggströms Facebooks kommentarer är skrämmande. Det finns flera svenska eskorter som vittnar om Simon häggströms sätt att jobba. Han bokar en tid och lurar eskorten och sen talar han om att dom skriver till SOC och lägger in eskorten på spaningsregistret. Kallad aspen . Efter det talar Simon om att eskorten är ett offer. Vid ett tillfälle hade Simon en Rumänsk prostituerad som vittnade många gånger i Tingsrätten att köparna var just köpare! Jag anser att häggström är en aktivist.
Citera
2024-11-13, 16:23
Avslutad
Över hundra torskar fast i polisens jätteinsats: ”Väldigt mörk verklighet”

Under november har polisen genomfört insatsen Torsk 2.0 i Stockholm. Resultatet? 136 utredningar som rör sexköp.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/136-torskar-fast-i-polisens-jatteinsats

Han verkar vara äcklig.
Citera
2024-11-13, 20:36
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foobar2000

Under november har polisen genomfört insatsen Torsk 2.0 i Stockholm. Resultatet? 136 utredningar som rör sexköp.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/136-torskar-fast-i-polisens-jatteinsats

Han verkar vara äcklig.

Undrar om de tagit några kändisar eller kungavänner denna gången och hur de ska hantera dem.
Citera
2024-11-13, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imthebest2012
Jag tycker att polisen bedriver jakten på sexköpare endast i syfte för att få in bötesbelopp.

Polisens primära uppgift är väl ändå att förhindra och förebygga brott!?

Ändå sitter de och spanar på sexsäljarna tills en torsk dyker upp och ingriper först när brottet är genomfört.

Borde de inte istället visa sig synligt för sexköparna att de finns där och tar dig om du bryter mot lagen?

Nej, de ligger hellre dolda och njuter genom sin spaning för att sedan ta torsken när brottet är ett faktum.

Tänk om polisen gjorde likadant vid exempelvis ett mord? Står där och glor tills mördaren kör kniven i offret trots att de redan vet att så kommer att ske., men de väntar tills brottet är klart...
Detta borde nog prövas i rätten!
Är du ironisk när du skriver att du tror att polisen bedriver jakt på sexköpare i syfte att få in pengar?
Då är det nog en dålig affär för allt jobb som krävs.
Citera
2024-11-14, 18:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
Undrar om de tagit några kändisar eller kungavänner denna gången och hur de ska hantera dem.

De är väl som vanligt att de kommer ut i media och blir lynchade.
Citera
2024-11-14, 19:10
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
De är väl som vanligt att de kommer ut i media och blir lynchade.

Jo, men narrativet brännde ju fingertopparna lite när de blev personer som NW som åkte dit, och P Sommelath som skulle ha åkt dit, men tilläts komma undan för att han hade kopplingar till Kungafamiljen. Undrar om de helt enkelt låter högprofil-personer sila genom nätet denna gången och bara lagför de mer anonyma.
Citera
2024-11-15, 03:34
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:

Han verkar vara äcklig.
Det går verkligen inte att understryka tillräckligt hur vansinning en sådan prioritering är. Okej om det hade varit 50-tals Sverige och poliserna mest hängt på korvmojen utan att något att göra.

Ut i förorterna och tracka gängmedlemmar istället. Ta deras klockor, sälj dem och ge tillbaka till skattebetalarna.
Citera
2024-11-15, 06:51
Medlem
FindAways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Det går verkligen inte att understryka tillräckligt hur vansinning en sådan prioritering är. Okej om det hade varit 50-tals Sverige och poliserna mest hängt på korvmojen utan att något att göra.

Ut i förorterna och tracka gängmedlemmar istället. Ta deras klockor, sälj dem och ge tillbaka till skattebetalarna.

Det törs dom inte, för då riskerar de " att få på moppe" torska är lätta offer, och lagen " den skallade" är helt jävla vansinnig.
Visst, knulla ska vara gratis, men om de inte finns?
Citera
2024-11-15, 06:57
Medlem
genushexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_

Dumheter. Polisen gör helt riktiga prioriteringar med regeringens goda minne. Kampen mot mäns våld mot kvinnor får idag alla tillgängliga resurser, och det är så det skall vara, sedan får diverse såssekräk gråta hur mycket ni vill! Häggström gör ett utmärkt arbete!

Prostitution = våldtäkt!
Citera
2024-11-15, 09:26
Medlem
FindAways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genushexan
Dumheter. Polisen gör helt riktiga prioriteringar med regeringens goda minne. Kampen mot mäns våld mot kvinnor får idag alla tillgängliga resurser, och det är så det skall vara, sedan får diverse såssekräk gråta hur mycket ni vill! Häggström gör ett utmärkt arbete!

Prostitution = våldtäkt!

Du snackar som vanligt som du har förstånd till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in