2025-02-28, 07:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
Ja det finns i allafall gott om snutar då det kan stå 12 st och tre bilar för att kolla att ingen kör på ett vitt streck🤔Jävla tjat om fler snutar då de kan lägga resurser på sådan skit.
Ett gott råd till alla NEKA
Lika med Simon syndaren NEKA inget att skita i byxorna för att den lögnaren dyker upp

Vete fan om det är ett gott råd att neka.

Om man har en chans att inte bli fälld så ska man såklart neka, det gäller ju oavsett vilket brott man har begått. Men om det är solklart att man kommer åka dit (läs t ex Dermotts FUP) ser jag inte vinsten med att neka. Såg förut på den tiden det var vanligt med ett strafföreläggande och att man då inte skulle bli föremål för en rättegång att någon tyckte man skulle neka bara för att belasta staten med en rättegångskostnad. Bortsett från att statens stålar ju egentligen är mina skattepengar så är det ju också så att en rättegång tar min tid och tid är pengar. Så skulle jag stå med brallorna nere och ha en möjlighet att slippa en rättegång (samt kanske en husransakan) skulle jag ju om bevisen var omöjliga att snacka bort, erkänna på plats.
Citera
2025-02-28, 09:06
Medlem
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Vete fan om det är ett gott råd att neka.

Om man har en chans att inte bli fälld så ska man såklart neka, det gäller ju oavsett vilket brott man har begått. Men om det är solklart att man kommer åka dit (läs t ex Dermotts FUP) ser jag inte vinsten med att neka. Såg förut på den tiden det var vanligt med ett strafföreläggande och att man då inte skulle bli föremål för en rättegång att någon tyckte man skulle neka bara för att belasta staten med en rättegångskostnad. Bortsett från att statens stålar ju egentligen är mina skattepengar så är det ju också så att en rättegång tar min tid och tid är pengar. Så skulle jag stå med brallorna nere och ha en möjlighet att slippa en rättegång (samt kanske en husransakan) skulle jag ju om bevisen var omöjliga att snacka bort, erkänna på plats.
Det är deras sak att bevisa vad de påstår, finns det minsta vivel NEKA, Sedan om du känner personlig sveda så skiter jag tunt i det
Citera
2025-02-28, 16:27
Avslutad
Sjukt feministiskt samhälle vi lever i egentligen.

Det finns väldigt många män som är ensamma, men nåde den som betalar för lite ömhet och närhet. Då blir man uthängd, förföljd, och får sitt liv förstört.

Sjukt som sagt var!
Citera
2025-02-28, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Det verkar ju bara vara du och dina grannar som fått se detta. Så på vilket sätt menar du att detta tillslag gav någon direkt spridd ”reklam”? Hade köpt detta om de hade haft med sig Efterlyst, Norrmalmspolisen eller annat tv-team.

” reklamen” är förstås statistik och inslag i media utifall detta tillslag var del av en större operation.
Citera
2025-02-28, 17:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
” reklamen” är förstås statistik och inslag i media utifall detta tillslag var del av en större operation.

Statistik = Hade de haft färre poliser med hade de ju kunnat göra fler tillslag, dvs använt några av poliserna på annat håll. Och fått bättre statistik.

Inslag i media = Jo, men har du sett något?
Citera
2025-03-01, 09:52
Moderator
BlueSwedes avatar
Sluta käbbla och håll er till ämnet!
Jag har raderat ett gäng inlägg som kanske passar bättre i andra trådar.
Mod
Citera
2025-03-01, 21:01
Medlem
Bigfatandhappys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skinnyfrog
MrsDot finns tyvärr inte kvar här inne längre och hon mår fruktansvärt dåligt fortfarande efter Simon och hans kollegors behandling. Även jag har träffat denna polis när hans skulle ”rädda mig ur världen” och även jag blev illa behandlad.

Ja..jag kan mycket väl se att han planterar idéer i kvinnors huvud som han träffar. Även mig försökte han trycka på att jag är missbrukare, psykisk sjuk, offer och att jag inte är sexarbetare av fri vilja. Tydligen är han synsk och vet mer om andra människor än man själv vet. Jag stod såklart på mig, men alla är inte lika starka som mig och många är rädda för polisen och gör som de säger.

Han hotade/ljög/kränkte även mig. Denna ”kvinnors riddare” som ska rädda oss stackars kvinnor från alla hemska män som bara våldtar. I slutändan är det han som är den värsta av dem…

Ja, men prata med media. Prata med någon inom någon av de största svenska tabloiderna. Berätta.
Citera
2025-03-03, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigfatandhappy
Ja, men prata med media. Prata med någon inom någon av de största svenska tabloiderna. Berätta.

Tyvärr funkar det inte. Dom vet att sex säljer och skriver gärna om det. Men bara på ett sätt där de nervärderar sexarbete. De få gånger de skrivit bra om sexarbete, har artikeln alltid slutat med att de intervjuat en polis som säger att hon bara inte vet om att hon mår dåligt av det.
Så media kommer bara skriva en "trauma-porr" berättelse för att sälja lösnummer...
Citera
2025-03-03, 13:38
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madkin
Tyvärr funkar det inte. Dom vet att sex säljer och skriver gärna om det. Men bara på ett sätt där de nervärderar sexarbete. De få gånger de skrivit bra om sexarbete, har artikeln alltid slutat med att de intervjuat en polis som säger att hon bara inte vet om att hon mår dåligt av det.
Så media kommer bara skriva en "trauma-porr" berättelse för att sälja lösnummer...

Japp, helt sjukt att det är så. Dom vill bara se sin "sanning". Men kanske skulle det kunna gå att visa den sanna bilden via alternativ media?
Citera
2025-03-04, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt1
Japp, helt sjukt att det är så. Dom vill bara se sin "sanning". Men kanske skulle det kunna gå att visa den sanna bilden via alternativ media?

Har du några förslag på sådan så säg gärna till.
Citera
2025-03-04, 22:22
Medlem
Bigfatandhappys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madkin

Jaha, men det handlar väl inte om sexarbete som sådant? Handlar det inte om Hägglunds metoder? Hursomhelst så skiter jag i vilket. För mig är det där inget problem. Den dagen jag skulle köpa sex då skulle Påve i en direkt sändning meddela att bibeln är ett dåligt skämt.
Citera
2025-03-04, 23:55
Medlem
Marabouoreos avatar
Tycker Simon är bra och jävligt rimlig. Han inger förtroende och respekt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in