Citat:
Ursprungligen postat av
thaiman
Ja det finns i allafall gott om snutar då det kan stå 12 st och tre bilar för att kolla att ingen kör på ett vitt streck🤔Jävla tjat om fler snutar då de kan lägga resurser på sådan skit.
Ett gott råd till alla NEKA
Lika med Simon syndaren NEKA inget att skita i byxorna för att den lögnaren dyker upp
Vete fan om det är ett gott råd att neka.
Om man har en chans att inte bli fälld så ska man såklart neka, det gäller ju oavsett vilket brott man har begått. Men om det är solklart att man kommer åka dit (läs t ex Dermotts FUP) ser jag inte vinsten med att neka. Såg förut på den tiden det var vanligt med ett strafföreläggande och att man då inte skulle bli föremål för en rättegång att någon tyckte man skulle neka bara för att belasta staten med en rättegångskostnad. Bortsett från att statens stålar ju egentligen är mina skattepengar så är det ju också så att en rättegång tar min tid och tid är pengar. Så skulle jag stå med brallorna nere och ha en möjlighet att slippa en rättegång (samt kanske en husransakan) skulle jag ju om bevisen var omöjliga att snacka bort, erkänna på plats.