2024-08-27, 07:43
Medlem
Bara för att jag inte håller med er i allt betyder det inte att jag är varken P eller J. Jag säger bara att vi kommer aldrig att få hela sanningen om inte J uttalar sig och vi kommer inte att få hela sanningen bara för att en "vän" uttalar sig. Det handlar inte om att pojken ska ha en hejargrupp bakom sig på Flashback. Det handlar om att barnet har en egen tråd på Flashback, oavsett om han vill det eller inte, där det finns mycket integritetskränkande material som aldrig kommer försvinna. Jag stöder inte dumma beslut, men jag tror att det finns mer vi inte vet om. Sen om det handlar om abort eller ekonomi, osv, bryr jag mig inte mindre om det. Vi har fri aborträtt i Sverige, tack och lov för det, oavsett om det är moraliskt korrekt eller inte. Vet ni hur många som lever med skulder idag? Googla det om ni inte vet. Människorna här är inte onda människor med avsikt att begå brott eller mörda någon... det är bara en häxjakt och jag som så många vill nog bara stoppa ner foten igen, fast som jag har sagt förr så är det helt lönlöst. Låter er återgå till ert!
Citera
2024-08-27, 07:51
Medlem
Lingonpinglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Då körde hon i flera grupper för det var just änglagruppen som länkas härifrån.

Inlägget togs bort rätt snabbt då dumskallen kanske fattade att det inte är rätt forum att diskutera abort pga kön i en grupp där folk gjort vad som helst bara för att få ett levande barn (oavsett kön).
Hon är fan ett monster.
Citera
2024-08-27, 07:53
Medlem
Citat:
Är inte Pannan van vid samma beteende från sin "uppväxt".
Mamma till Pannan har jag sett på fyllan ett par gånger när hon sitter i spagat och rökhostar men pappan till Pannan har jag aldrig sett några hyllningar till..

För att bete sig såpass omoraliskt som Pannan gör så måste hon fostrats till det, eller så föreligger det helt enkelt bara en hjärnskada då även Pannan är född alldeles för tidigt till alkoholiserade föräldrar (Pannan själv är källan till detta uttalande så avrätta inte budbäraren).

Hon växte upp med sin pappa som hade alkoholproblem mamman var den som lämnade barnen för en annan man. Nu i vuxenålder när pappan gått bort har p kontakt med sin mamma igen
Citera
2024-08-27, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somosdoslocos
Klart man behöver egentid! Men de flesta jag känner har inte varit ifrån sina barn ett helt dygn flera gånger första levnadsåret, såklart är alla olika och egentid behövs men hon pratar ofta om hur mycket egentid och avkoppling hon behöver eller vill ha och när man har många barn, eller spädbarn, får man räkna med att det blir mindre av det. Hon är dessutom inte en ensamstående mamma som behöver avlastning, Jocke gör det mesta känns det som och hon har gott om hjälp från de äldre barnen så det kan ju inte vara därför hon behöver så mycket egentid så fort efter ungen fötts. Ebba är väl inte mer än några månader gammal korrigerad ålder?? Hon föddes väl typ i mars men skulle egentligen varit född juni. Det är bara augusti nu. Rätta mig om jag har fel.
Hon hade väl behov
Av egentid redan direkt efter fl
Citera
2024-08-27, 07:56
Medlem
Lingonpinglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grynetss
Bara för att jag inte håller med er i allt betyder det inte att jag är varken P eller J. Jag säger bara att vi kommer aldrig att få hela sanningen om inte J uttalar sig och vi kommer inte att få hela sanningen bara för att en "vän" uttalar sig. Det handlar inte om att pojken ska ha en hejargrupp bakom sig på Flashback. Det handlar om att barnet har en egen tråd på Flashback, oavsett om han vill det eller inte, där det finns mycket integritetskränkande material som aldrig kommer försvinna. Jag stöder inte dumma beslut, men jag tror att det finns mer vi inte vet om. Sen om det handlar om abort eller ekonomi, osv, bryr jag mig inte mindre om det. Vi har fri aborträtt i Sverige, tack och lov för det, oavsett om det är moraliskt korrekt eller inte. Vet ni hur många som lever med skulder idag? Googla det om ni inte vet. Människorna här är inte onda människor med avsikt att begå brott eller mörda någon... det är bara en häxjakt och jag som så många vill nog bara stoppa ner foten igen, fast som jag har sagt förr så är det helt lönlöst. Låter er återgå till ert!
Ja och det mest integritetskränkande av ALLT är det usla ”försvarsanläggning” från J eller om det nu var du, Pannan, som skrev det.
Så mycket dynga som skrivits där, ett enda långt staplande av fula ord med enda innebörden att lägga skuld och skam på lilla T och hans mamma.
Skämmes Pannan! SKÄMMES!!!
Citera
2024-08-27, 08:10
Medlem
Citat:

Om du är J så blir jag bara arg. Hur lite självinsikt har du isåfall?

Om du tror att det som står på flashback kommer vara orsaken till att lilla T kommer att välja bort dig när han blir äldre så ska jag förklara för dig så tydligt som möjligt så du kanske kan förstår men du får gärna meddela om du behöver ett förtydligande:

Det är du som har lämnat och valt bort lilla T, det finns inga ursäkter till att överge sin son.

Du bryr dig inte ett dugg om att lilla T önskar att han hade sin pappa för precis som familjerätten tyckte så kan du ju faktiskt åtminstone ha din son en helg i månaden.

Dina ursäkter som lyser igenom, "inga bensinpengar" "inte tid" etc. Det är ovanligt mycket ni har råd med och de är inga dåliga bilresor ni gör. Det handlar om prioriteringar. Givetvis har du råd att åka till Katrineholm. Om inte annat, sista gången du nämnde att bensinpengar var ett problem så blev du erbjuden att få bensinen betald men de är lättare att fortfarande strunta i sin son och hitta nya ursäkter istället.

Allt jag har skrivit om situationen gällande lilla T och hans mamma stämmer i minsta detalj. Det vet du. Om det skulle påverka eran relation i framtiden så är det något som du har skapat och absolut ingen annan. Lilla T kommer helt och hållet få ta sina beslut själv, jag förstår inte riktigt varför du oroar dig över denna tråd? Sanningen kommer nå fram till honom en vacker dag iallafall J, oavsett om han hittar denna tråd eller inte. Dina lögner kommer att lysa igenom.

Det finns ingen annan historia, det finns ingen annan sida av denna berättelse, vad ska du fylla den med isåfall? Lögner? Ursäkter? Bortförklaringar? Var en bättre man och stå rakryggad istället.
Det är inte försent att ta sitt ansvar ännu men tiden tickar iväg. Lilla T blir äldre, han har till och med börjat skolan nu J.

Dina sociala medier då? Vad ska han hitta där när han blir äldre? Se ditt fina liv med din nya familj? Se hur din instagram förändras och hur han successivt försvann ur ditt liv? Se bilder på sina syskon som du tar hand om, som han inte träffar? Jag vet inte hur du tänker men, det är nog mer påtagligt för honom än en tråd på flashback där människor stöttar honom och hans mamma.
Citera
2024-08-27, 08:36
Medlem
Citat:
Ja, de var på semester i somras, men det kan inte vara så att det var P som hade dessa samarbeten och fick betalt för att åka och recensera campingplatserna? Har P skyldighet att betala underhåll till J, har inte hon 6 egna barn att försörja?

Då vet vi att P och J iaf inte kommer att gifta sig någon gång snart då! För då blir man underhållsskyldig gentemot sin partner.

Jag kan tycka att delar man liv och hushåll men inte vill hjälpa sin partner ekonomiskt (finns olika sätt att stötta) så är det kanske fel partner för en.
Citera
2024-08-27, 10:34
Medlem
nintendoKalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lingonpinglan
Ja och det mest integritetskränkande av ALLT är det usla ”försvarsanläggning” från J eller om det nu var du, Pannan, som skrev det.
Så mycket dynga som skrivits där, ett enda långt staplande av fula ord med enda innebörden att lägga skuld och skam på lilla T och hans mamma.
Skämmes Pannan! SKÄMMES!!!

Länkar igen så fler kan få chansen att läsa det usla försvarstalet:

(FB) Influenser förlorat ett barn
Citera
2024-08-27, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kryptogen
Jag lägger mig inte i diskussionen kring huruvida P gjort abort eller ej, vill bara svara på påståendet.

Nej man gör inte skrapningar så sent. Man gör medicinsk abort alltid efter v12+0 i Sverige, däremot kan man skrapa rester från moderkakan efteråt vid behov vilket är relativt vanligt. Man föder fram fostret i sen graviditet.

Mvh jag vet detta

Okej👍. Jag gjorde en skrapning i v17 och inte medicinskabort. Dock några år sedan nu.
Citera
2024-08-27, 10:53
Medlem
Citat:
Nej man "skrapar" inte ut ett fullt utvecklat foster som både har hjärtslag och är stor som en apelsin.
Det är en tvåstegsraket där man först avbryter graviditeten och sen föder ut fostret.
Efter ett par veckor så kollar man att allt är ute och finns det rester kvar så skrapar man.
Okej👍. Nyhet för mig då jag själv genomgick en skrapning i v17. Dock ett antal år sedan.
Citera
2024-08-27, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nintendoKalle
Länkar igen så fler kan få chansen att läsa det usla försvarstalet:

(FB) Influenser förlorat ett barn

Det är spännande att han i försvarstalet lyfter att mamman skickar barnet till dom då hon är i behov av avlastning. Som att det är något knäppt. De är två vuxna som går hemma och önskar avlastning. I deras fall är det ett behov menar dom men när det gäller en ensamstående mamma till ett barn (som enligt J och P dessutom har diagnos) som får ta allt själv så framställs det som egoistiskt.
Citera
2024-08-27, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krattanspade
Det är spännande att han i försvarstalet lyfter att mamman skickar barnet till dom då hon är i behov av avlastning. Som att det är något knäppt. De är två vuxna som går hemma och önskar avlastning. I deras fall är det ett behov menar dom men när det gäller en ensamstående mamma till ett barn (som enligt J och P dessutom har diagnos) som får ta allt själv så framställs det som egoistiskt.
Exakt detta reagerade jag också på. Det är hans egen son? Och han blir upprörd när den ensamstående mamman tills hans son ber om avlastning? Det är deras gemensamma barn. Om barnet inte trivs hemma hos Patricia kanske han kan tigga en sponsrad hotellnatt någonstans bara dom två.

Men när det gäller Patricia och Joakim? Ja då är det en rättighet att få egentid tillsammans och lämna bort det dödssjuka barnet, samt deras andra gemensamma barn. Fattar ingenting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in