2024-08-27, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grynetss
Bara för att jag inte håller med er i allt betyder det inte att jag är varken P eller J. Jag säger bara att vi kommer aldrig att få hela sanningen om inte J uttalar sig och vi kommer inte att få hela sanningen bara för att en "vän" uttalar sig. Det handlar inte om att pojken ska ha en hejargrupp bakom sig på Flashback. Det handlar om att barnet har en egen tråd på Flashback, oavsett om han vill det eller inte, där det finns mycket integritetskränkande material som aldrig kommer försvinna. Jag stöder inte dumma beslut, men jag tror att det finns mer vi inte vet om. Sen om det handlar om abort eller ekonomi, osv, bryr jag mig inte mindre om det. Vi har fri aborträtt i Sverige, tack och lov för det, oavsett om det är moraliskt korrekt eller inte. Vet ni hur många som lever med skulder idag? Googla det om ni inte vet. Människorna här är inte onda människor med avsikt att begå brott eller mörda någon... det är bara en häxjakt och jag som så många vill nog bara stoppa ner foten igen, fast som jag har sagt förr så är det helt lönlöst. Låter er återgå till ert!
Men vad menar du? Joakim har ju uttalat sig? Barnet """trivs inte""" hemma i Patricias kaos och bensinpengarna räcker inte till en resa till Katrineholm. Istället för att kämpa för barnet har han gett upp vårdnaden så slipper han engagera sig i förskola och BVC också. Vem är du egentligen som tycker det är så viktigt att försvara detta ryggradslösa och svaga beteende?
Citera
2024-08-27, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vita.luna
Självklart spelar det egentligen ingen roll.

Men det som gör mig så irriterad är att de vill att man ska svälja allt de publicerar med hull och hår, så att de kan tjäna pengar på sina sociala medier. Men nåde den som inte håller med, är kritisk eller har en annan åsikt. Då ska man hålla tyst, annars "sprider man hat".

Exakt. Tragiska människor som skulle behöva göra rätt för sig.
Citera
2024-08-27, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vembryrsig-
Exakt. Tragiska människor som skulle behöva göra rätt för sig.

Det borde vara prio ett!!
Citera
2024-08-27, 16:38
Medlem
Citat:
Det verkar som att det inte är skattebetalarnas pengar som finansierar deras extravaganta livsstil då båda två har arbeten och stabila inkomster även om kanske inte räcker till. Tack vare deras Instagram-konton har de möjlighet att göra saker som vi vanliga människor bara kan drömma om. Trots eventuella skulder fortsätter de att vara aktiva på sociala medier, kanske för att de ändå kan leva bekvämt. Detta faktum verkar störa er här inne, men låt oss inte döma för snabbt för jag tror vi alla hade gjort precis samma sak.

När det kommer till att J inte betalar underhåll, är det möjligt att deras ekonomi inte tillåter det för tillfället. Kanske är deras utgifter för höga och de har inte tillräckligt med inkomst för att klara av det. Att dra slutsatser baserat på gamla trådar och information från tidigare år är inte rättvist. Vi bör vara försiktiga med att anta och sprida information som inte är aktuell.

När det gäller situationen med lilla T, är det viktigt att komma ihåg att vi bara har en sida av historien från en enda källa på en internetforumtråd som flashback. Både J och P är tysta i ärendet, vilket antyder att det kan finnas mycket mer som inte har avslöjats. Att det inte hör hemma på sociala medier. Att dra snabba slutsatser om föräldraskap och umgängesrätt är inte rättvist när vi inte har tillgång till hela bilden. Att låta spekulationer styra våra åsikter är inte rätt väg att gå. Vi vet inte hur ofta dom har kontakt eller inte. Eller hur?

Slutligen, istället för att agera som en folkdomstol och tro att vi vet allt, borde vi ibland bara vara tysta och lyssna. Att vara tyst och lyssna kan vara mer värdefullt än att sprida rykten och antaganden. Som det gamla talesättet säger: "Speak is silver and silence is gold." Låt oss komma ihåg att det finns alltid mer än vad som möter ögat och att det är viktigt att vara respektfull och försiktig med våra ord och handlingar.

Nja att de med sin livsstil inte skulle ha råd att betala underhåll och barnomsorg är skrattretande... De bor i ett hus där hyran är TJUGOTUSEN KRONOR i månaden. De hade också råd att åka på minst tre semesterresor där de vid minst en av dessa behövde två bilar. Oavsett om det var samarbeten så tvivlar jag på att drivmedel ingick i dealen. Båda går idag på tillfällig föräldrarpenning och har alltså inte den mest stabila inkomsten och har inte haft på många månader.
Citera
2024-08-27, 17:14
Medlem
”skapa och sprida negativa historier kan ge en kortvarig känsla av makt, men det kommer inte fylla det tomrum som du tycks känna inuti. Jag hoppas innerligt att du hittar styrka i ditt liv för att kunna övervinna den mörker du befinner dig i. Sök verklig hjälp och stöd för att kunna läka och hitta en mer positiv väg framåt.”

Haha men denna person låter lite delusional.
Det är väl för tusan ingen här som behöver söka hjälp eller övervinna ett mörker vi befinner oss i.

Jag är så lycklig med mitt liv ska du veta. Bara för att man ifrågasätter och tar fram fakta om personer som förtjänar det så betyder ju inte det att man lever sitt liv i misär och i psykisk ohälsa… Tvärtom.
Citera
2024-08-27, 17:57
Medlem
Citat:
Ja, de var på semester i somras, men det kan inte vara så att det var P som hade dessa samarbeten och fick betalt för att åka och recensera campingplatserna? Har P skyldighet att betala underhåll till J, har inte hon 6 egna barn att försörja?
Jag minns mycket tydligt att det var J som ensam lade ut om samarbete första veckan dom var på Böda! Den andra veckan på Böda nämndes det inget om samarbete. Däremot när dom var i Skåne. Där minns jag inte lika tydligt vem av dom som gjorde det men jag tror att det var P.
Och jag har nu också läst igenom allt denna Grynetss har skrivit här sedan igår och det är ju ganska uppenbart att det är någon av J o P som på något vis ligger bakom alla dessa inlägg!
Senast redigerad av MissDolphin 2024-08-27 kl. 17:59.
Citera
2024-08-27, 20:01
Medlem
Lingonpinglans avatar
Citat:
Bara för att jag inte håller med er i allt betyder det inte att jag är varken P eller J. Jag säger bara att vi kommer aldrig att få hela sanningen om inte J uttalar sig och vi kommer inte att få hela sanningen bara för att en "vän" uttalar sig. Det handlar inte om att pojken ska ha en hejargrupp bakom sig på Flashback. Det handlar om att barnet har en egen tråd på Flashback, oavsett om han vill det eller inte, där det finns mycket integritetskränkande material som aldrig kommer försvinna. Jag stöder inte dumma beslut, men jag tror att det finns mer vi inte vet om. Sen om det handlar om abort eller ekonomi, osv, bryr jag mig inte mindre om det. Vi har fri aborträtt i Sverige, tack och lov för det, oavsett om det är moraliskt korrekt eller inte. Vet ni hur många som lever med skulder idag? Googla det om ni inte vet. Människorna här är inte onda människor med avsikt att begå brott eller mörda någon... det är bara en häxjakt och jag som så många vill nog bara stoppa ner foten igen, fast som jag har sagt förr så är det helt lönlöst. Låter er återgå till ert!
Och du Pannan, du har inte kommenterat J försvarsanlägg här under ditt alias ännu.
Kan du inte utveckla dig lite där? Det vore rolig kvällsläsning.
Citera
2024-08-27, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stensota
Återigen, när du skriver ..jag som så många andra vill nog bara stoppa ner foten igen… så blir det så genomskinligt att det är J eller för den delen P som skriver. Ni kan inte uttrycka er väl i skrift och det heter INTE stoppa ner foten utan SÄTTA ner foten!

Det kan ju vara så att de tillsammans skrivit detta! Då jag råkade ut för påhopp av P och där hennes sätt att skriva till mig låter väldigt likt hur personen här uttrycker sig så får jag en känsla av vem detta kan vara! Jag blockades pga något jag inte höll med om men hade aldrig skrivit ett ont ord om någon av dem men hade läst tråden här och faktiskt också försvarat dem vid ett tillfälle! Hennes sätt att uttrycka sig till mig var riktigt obehagligt och jag tyckte inte det lät riktigt normalt!
Citera
2024-08-27, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cxx
Det kan ju vara så att de tillsammans skrivit detta! Då jag råkade ut för påhopp av P och där hennes sätt att skriva till mig låter väldigt likt hur personen här uttrycker sig så får jag en känsla av vem detta kan vara! Jag blockades pga något jag inte höll med om men hade aldrig skrivit ett ont ord om någon av dem men hade läst tråden här och faktiskt också försvarat dem vid ett tillfälle! Hennes sätt att uttrycka sig till mig var riktigt obehagligt och jag tyckte inte det lät riktigt normalt!

Pannan är riktigt obehaglig när man inte kliar henne bakom örat och skickar hjärtan.
Har också haft min dispyt med henne och hon har inga som helst problem med att direkt gå på med personangrepp och hot, hur trivialt diskussionen än var från början (nu pratar jag typ "solen är blå, nej den är gul" diskussion).
Citera
2024-08-27, 20:28
Medlem
Citat:
Nej, jag har inte läst hela tråden, men jag har nu gått igenom flera av dina sidor och jag får ont i magen. Jag hoppas innerligt att du är barnets mamma, aldrig skulle någon av mina vänner få skriva ut så känslig information om mina barn på internet. Speciellt inte på ett forum som Flashback där informationen aldrig försvinner. Om du verkligen bryr dig om deras relation, hur tror du att denna tråd kommer påverka den i framtiden? Hur den sprids åt alla håll och kanter. DU bidrar till något som hade kunnat se annorlunda ut.

Patricia, du är bara riktigt pinsam just nu. Alla som följt dig ett par år ser rakt igenom dig och ditt sätt att uttrycka dig. HUUUR mycket du än försöker ”förändra” (läs förbättra) ditt sätt att skriva.

Skärp dig, du kan inte sjunka lägre😂

Dessutom så har jag extremt svårt att tro att någon helt random skulle gå in så pass hårt och försvara dessa människor, OM det inte nu vore någon av J och P. Right?

Skippa skitsnacket och ta lite ansvar istället. Har du inte någon slags skam inombords? Dina sketna argument gällande umgänget med T funkar inte. Fattar du inte det? Det finns människor med betydligt mer kunskap än du i såna här frågor.
Det finns lagar och regler. Du vet att det finns något som kallas barnrätt va? Barnkonventionen som blev lag för en tid sedan?

Med det sagt, man kan inte ”hindra/försvåra” umgänget för den andra föräldern som ni så gärna vill få det att framstå och låta. Då ska barnet fara RIKTIGT RIKTIGT illa. Okej? Det handlar inte om föräldrarna utan om barnet.

Men så här, vi säger att så var fallet. Ts mamma höll honom ifrån J för att hon ville. Varför har ni inte tagit detta vidare? Du vet att det är olagligt att kvarhålla ett barn va? En frisk och sund förälder/styvförälder gör ALLT man kan för sitt barn- inga ursäkter! Man slåss blodig. Den dagen man blev förälder slutade livet att handla om en själv. Man kämpar för sitt barn, oavsett.

Är det inte snarare så att ni inte vill dra ögonen åt er och eran familj? För annars borde ni väl ändå kontaktat berörda myndigheter? Vore ju rätt enkelt för er att göra det nämligen. Mamman till T hade ju inte direkt haft någon förtur om det nu vore så som ni gärna framställer det.
Så återigen, kom ner på jorden lite.

Slutligen ett litet tips bara. Det syns direkt hur mycket du ogillar vembryrsig- (som
Känner Ts mamma). Du skriver på ett helt annat sätt gentemot henne vilket också är en anledning till att det är rätt uppenbart att du är du. För alla som är insatta i tråden vet hur mycket du ogillar Ts mamma och hennes klick, you know.
Och ja, jag räknar inte med ett erkännande snarare ett ”Jag är inte P” och bla bla bla.

Jag tar fram skämskudden här hemma åt dig. Lånar även halva grannskapets på samma gång, piiiinsamt.
Citera
2024-08-27, 22:02
Medlem
Alltså varje gång dessa försvarskonton dyker upp undrar man ju:

-varför vill inte j träffa sin son

(-varför skrev j över vårdnaden om sin son
-varför gör inte j samarbeten där han träffar sonen gratis)
Citera
2024-08-27, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Alltså varje gång dessa försvarskonton dyker upp undrar man ju:

-varför vill inte j träffa sin son

(-varför skrev j över vårdnaden om sin son
-varför gör inte j samarbeten där han träffar sonen gratis)
Ja han hade ju kunnat göra samarbete med något Lekland! 😊
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in