2024-08-27, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grynetss
Jag har inte på något sätt uttryckt att det är acceptabelt att frysa ut ett barn eller att inte betala underhåll. Men det finns ofta orsaker. Jag har försökt poängtera är att vi inte har någon information om detta alls. Vi vet inte om mamman saboterar umgänget, vi vet inte hur deras umgänge ser ut, eller hur ofta de har kontakt. Eftersom de inte delar något på sina sociala medier antar jag att det finns mer än vad vi känner till.

Men att försöka diskutera med er här är helt meningslöst, därför vi med annan åsikt än er har FEL. Vi är många som följer tråden men inte engagerar sig för det är helt hopplöst. Ni har bestämt er för er sanning och är inte öppna för andra perspektiv.

Därför hoppas jag att den som läser detta tar det med en nypa salt när de läser tråden.

Då kanske du också ska hålla käften eftersom du ju inte har någon information om detta alls, till skillnad emot andra i tråden som tagit reda på saker
Citera
2024-08-27, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somosdoslocos
Man undrar hur relationen med Js mamma ser ut. Tycker hon detta beteende är ok? Vad anser hon om att hennes son övergett hennes barnbarn när Js pappa övergav honom som liten? Har hon bra kontakt med J och P? För några månader sen la J ut om firandet av sin mamma efter att folk i tråden hade kommenterat att hans sida av familjen inte nämndes.

Ser framför mig hur Joakim helt ur det blå rotar fram numret till morsan sin för att göra lite content.

Det blir liksom "för fan morsan, kan du inte le lite nu när vi filmar så flashback ska ha fel".
Citera
2024-08-27, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Där måste jag ändå försvara Pannan lite, tror att man faktiskt behöver egentid mellan varven även om det bara är en sponsrad hotellnatt.
Däremot är det inte lämpligt att kassa in denna gratisupplevelse när man samtidigt påstår sig ha ett dödssjukt barn hemma som fortfarande är inskriven på sjukhus.
Klart man behöver egentid! Men de flesta jag känner har inte varit ifrån sina barn ett helt dygn flera gånger första levnadsåret, såklart är alla olika och egentid behövs men hon pratar ofta om hur mycket egentid och avkoppling hon behöver eller vill ha och när man har många barn, eller spädbarn, får man räkna med att det blir mindre av det. Hon är dessutom inte en ensamstående mamma som behöver avlastning, Jocke gör det mesta känns det som och hon har gott om hjälp från de äldre barnen så det kan ju inte vara därför hon behöver så mycket egentid så fort efter ungen fötts. Ebba är väl inte mer än några månader gammal korrigerad ålder?? Hon föddes väl typ i mars men skulle egentligen varit född juni. Det är bara augusti nu. Rätta mig om jag har fel.
Citera
2024-08-27, 01:05
Medlem
Citat:
Ser framför mig hur Joakim helt ur det blå rotar fram numret till morsan sin för att göra lite content.

Det blir liksom "för fan morsan, kan du inte le lite nu när vi filmar så flashback ska ha fel".
🤣🤣🤣 skrattar högt! Kan inte lätt att vara hans mor och se att sonen gick samma väg till mötes som faren hans.
Citera
2024-08-27, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somosdoslocos
Klart man behöver egentid! Men de flesta jag känner har inte varit ifrån sina barn ett helt dygn flera gånger första levnadsåret, såklart är alla olika och egentid behövs men hon pratar ofta om hur mycket egentid och avkoppling hon behöver eller vill ha och när man har många barn, eller spädbarn, får man räkna med att det blir mindre av det. Hon är dessutom inte en ensamstående mamma som behöver avlastning, Jocke gör det mesta känns det som och hon har gott om hjälp från de äldre barnen så det kan ju inte vara därför hon behöver så mycket egentid så fort efter ungen fötts. Ebba är väl inte mer än några månader gammal korrigerad ålder?? Hon föddes väl typ i mars men skulle egentligen varit född juni. Det är bara augusti nu. Rätta mig om jag har fel.

Nej du har helt rätt, jag har fortfarande inte sovit en endaste natt utan mitt sista/femte barn (han är tre år) men jag skulle gärna vilja 😴

Glömde bort hur liten Ebbisen faktiskt är. Får glädja mig med att även Pannan verkar ha glömt bort det trots att det är hennes egna unge 🙈
Citera
2024-08-27, 01:21
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Nej du har helt rätt, jag har fortfarande inte sovit en endaste natt utan mitt sista/femte barn (han är tre år) men jag skulle gärna vilja 😴

Glömde bort hur liten Ebbisen faktiskt är. Får glädja mig med att även Pannan verkar ha glömt bort det trots att det är hennes egna unge 🙈

Det som intresserar mig mest i denna viktiga tråd är ur det ska gå för Ebbisen och Pannan.
Citera
2024-08-27, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krattanspade
Wow! Jag blir alltid så förvånad när människor som du dyker upp. Lycka till.

Du förstår väl vem det är som skriver? 😂
Citera
2024-08-27, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Gryntess blev typ medlem nyss

Japp och dessutom skriver hen på samma sätt som ”någon” annan! 😅
Citera
2024-08-27, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChiChiChiquita
Absolut. Men ett för tidigt fött barn som fortfarande är inskrivet på sjukhuset bör vara med en förälder. Egentid får man prioritera i framtiden, inte när barnen är så små och i så stort behov av en. Extremt egoistiskt av båda två.

Nu är det ju så att barnet är ”friskt” och de utnyttjar detta med VAB för att båda ska slippa jobba och göra rätt för sig! Helt galet att de båda går hemma! Åka på campingsemestrar och bo i tält över hela landet när man vabbar för ”svårt sjukt barn” och sen lämna bort barnet för att åka iväg ensamma medan de vabbar. Galet!
Senast redigerad av Cxx 2024-08-27 kl. 02:11.
Citera
2024-08-27, 02:21
Medlem
Citat:

Jag har sovit med min dotter (2,5 år), varje natt sen hon föddes. Har ännu inget behov av att lämna bort henne över natten
Senast redigerad av Tesla83 2024-08-27 kl. 02:24.
Citera
2024-08-27, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grynetss
har de möjlighet att göra saker som vi vanliga människor bara kan drömma om.
Vi vanliga kan drömma om? Ja, du kanske inte kan åka till steam men jag är som sagt där en gång i veckan, funderar dock på att välja Ellery eller likn framöver pga flertalet missade reklammarkeringar.
Tälta och dricka cava? Jo, men jag föredrar Bali och champagne istället. Semestrar jag i Sverige vandrar jag Kungsleden, då behövs ännu dyrare tält och attiraljer än på Böda.
Bo i nyproducerad hyresrätt? Nja, jag föredrar lite mer stabilt boende, redigt byggt hus!
De gör inte mer än vanligt folk, snarare mindre. Ser del t ex aldrig på tennisbanan, golfbanan. Ser dem aldrig i ett stall eller liknande.
Citera
2024-08-27, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Vi vanliga kan drömma om? Ja, du kanske inte kan åka till steam men jag är som sagt där en gång i veckan, funderar dock på att välja Ellery eller likn framöver pga flertalet missade reklammarkeringar.
Tälta och dricka cava? Jo, men jag föredrar Bali och champagne istället. Semestrar jag i Sverige vandrar jag Kungsleden, då behövs ännu dyrare tält och attiraljer än på Böda.
Bo i nyproducerad hyresrätt? Nja, jag föredrar lite mer stabilt boende, redigt byggt hus!
De gör inte mer än vanligt folk, snarare mindre. Ser del t ex aldrig på tennisbanan, golfbanan. Ser dem aldrig i ett stall eller liknande.

Och du representerar vanligt folk då eller? Går på steam en gång i veckan, dricker champagne och åker på lyxresor
Bägge P:s tjejer rider så i stallet har hon vart en hel del. Golf är ingen rikemanssport längre längre som förr, min man har spelat i hela sitt liv, går inte att jämför. Handlar mer om intressen än om pengar.
Och hyresrätten kostar 20 k i månaden, också väldigt fattigt.

Vad menar du med dyrare attiraljer än på Böda? Deras tält kostade ungefär 13000, inget man släpar runt på i en vandringsled precis. Vad är det för jämförelse ens? Troll...
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2024-08-27 kl. 07:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in