2024-08-25, 08:03
Medlem
Lingonpinglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Bra skrivet och håller med!
Dock var det J som var drivande i att abortera pojken eftersom han ville inte ha fler söner, och han var närmast besatt av att få en dotter.
P uttryckte att hon har redan barn av båda könen, så för henne var könet inte så viktigt.
Det blev som J ville, ta bort den ofödda pojken och därefter försöka få en flicka.
Möjligt att det var så det lades fram, eller att han uttryckte det så.
Men som sagt, jag tror att han har väldigt lite utrymme att bestämma något över huvud taget.
Och som kvinna känns det oerhört avlägset att abortera ett friskt barn pga kön.
Jag har tre barn, när jag väntade mitt tredje önskade jag att det skulle vara ett specifikt kön men inte alls i den omfattningen att jag inte skulle vilja ha barnet om det visade sig vara tvärtom.
Barn är en gåva, alla kan inte få barn (biologiska) och gå igenom en graviditet, att då välja bort ett barn pga kön är ofattbart.
Hur kan man inte känna ånger och en skavande oro.
Men där kommer Pannans narcissism in, hennes empatiska förmåga är lika med noll.
J har dragits in i hennes nät, tror jag, och har svårt att ta sig ut.
Citera
2024-08-25, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Men alltså Steam?! 😅 Trodde han skulle överraska henne med något riktigt liksom. Dit åker jag en gång i veckan, tar morgontiden och plaskar runt och bastar lite. Det är väl ingen att bli så glad över? 😂
De kunde tagit in en natt på Lydmar och sen gått till Centralbadet eller liknande.

Man får ju ta det som erbjuds när det är ett samarbete 😛
Citera
2024-08-25, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Bra skrivet och håller med!
Dock var det J som var drivande i att abortera pojken eftersom han ville inte ha fler söner, och han var närmast besatt av att få en dotter.
P uttryckte att hon har redan barn av båda könen, så för henne var könet inte så viktigt.
Det blev som J ville, ta bort den ofödda pojken och därefter försöka få en flicka.
Man kan ju undra hur många "försök" dom hade varit beredda att göra innan det blev en flicka. Det finns ju dom som fått sju barn i rad av samma kön så dom måste haft väldig tur när det blev en flicka nästa gång! 🤔
Citera
2024-08-25, 11:41
Medlem
P levererar med sina fantastiska svenskakunskaper ännu en gång. ”Inte en dag försent” feeeel. Inte en dag för tidigt, heter det. Blir så otroligt trött på att se avdankade influensor med noll kunskap i svenska språket.

För övrigt vore det på sin plats om JuckoPucko började reklammärka sina överraskningar till Perfekta P som alla vet är reklam/samarbeten eftersom fattiglappen inte ens har råd att boka en halv hotellnatt från egen ficka. Men kan man inte ens tänka med de 2 hjärnceller som dansar tango med varandra så är det kanske för mycket begärt.
Citera
2024-08-25, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Man kan ju undra hur många "försök" dom hade varit beredda att göra innan det blev en flicka. Det finns ju dom som fått sju barn i rad av samma kön så dom måste haft väldig tur när det blev en flicka nästa gång! 🤔
Eftersom denna människa gjort minst 5 aborter under alla år med olika män (bara dom hon gått ut med offentligt, är garanterat fler) så hade det nog aborterats på till det blev rätt helt enkelt.
Citera
2024-08-25, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Verkligen!!

Pannan har noll respekt för denna man och behandlar honom därefter, för vad hon än säger så har hon fått sin vilja igenom dvs han har lämnat allt han hade för att vara med henne, och hon ser ner på honom pga det (även om hon inte säger det rakt ut).

Pannan har ingen bra fostran utan är uppvuxen med missbrukande svikande föräldrar och det har gett henne livslånga ärr även om hon själv ska spela så jäkla perfekt.
Ingen aning om vad för hem Joakim kommer ifrån men någon stark fadersfigur verkar han inte ha haft då Pannan snabbt stampade ner hela hans identitet i marken och skiljde honom från sin son.

Förstår att han är både ledsen och arg över att vara hennes springpojke och barnvakt.
För även om han kanske gillar hennes barn så ÄLSKAR han dom inte, så som han faktiskt älskade sin, numera bannlysta, äkta förstfödda son.

Och sen har de mage nog att gnälla över en flashbacktråd, som att det vore dess största problem. Fokusförflyttning är skönt en stund, men verkligheten lurar hela tiden där bakom hörnet.
Denna Flashbacktråd är deras största problem, eftersom sanningen kommer fram och de syns ur annat ljus och ögon än sina naiva supporters som inte fattar bättre Det skrämmer dom, tror jag. Att det finns folk som ser dom för de dom är, inte dom de lägger fram sig själva som.

Denna tråd är även deras största problem eftersom de inte har förmågan att inse att miljonskulder på grund av spelberoende och obetalda underhåll är extremt problematiskt, mer problematiskt än en Flashbacktråd (där det för övrigt inte sägs annat än sanningen, men det är just det som är problemet för dessa två). Men det fattar varken P eller J, för enligt dom är det både helt normalt att skita i barn, underhåll, förskoleavgifter, bete sig som råttor och aborterat fullt friska barn på grund av fel kön. Och listan fortsätter…
Citera
2024-08-25, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somosdoslocos
Eftersom denna människa gjort minst 5 aborter under alla år med olika män (bara dom hon gått ut med offentligt, är garanterat fler) så hade det nog aborterats på till det blev rätt helt enkelt.
Men många aborter har hon väl gjort ganska tidigt i graviditeten. Om man först ska få reda på könet så drar det ju iväg ganska långt....
Citera
2024-08-25, 12:13
Medlem
Citat:
Men många aborter har hon väl gjort ganska tidigt i graviditeten. Om man först ska få reda på könet så drar det ju iväg ganska långt....
Hon har nog aldrig nämnt vilken vecka hon varit i när de andra aborterna gjorts. Inte vad jag kommer ihåg iallafall.

Jag menar mer att är man benägen att göra aborter utan problem så hade man inte heller haft några problem att vänta med att se kön för att sen göra abort. Man kan få reda på kön så tidigt som vecka 10, med bland annat blodprov. Det är inte friskt beteende att göra många aborter, oavsett anledning. Vet man att man inte vill ha ett barn, eller inte kommer bli nöjd med vilket kön det än blir, så skyddar man sig extra mycket. Man kan använda både p piller och kondom, undvika sex vid ägglossning, dra ut innan mannen kommer osv. Det finns inga ursäkter. Abort ska aldrig användas som preventivmedel, oavsett hur tidigt man gör dom.
Citera
2024-08-25, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweediie
P och L höll på likadant. Åkte iväg på övernattningar på hotell osv. Hade live på Instagram osv.
Sen tog de slut

De försökte ju hitta tillbaka efter hennes otrohet

Tror inte hon har tid att vara otrogen nu
Med så många barn
Citera
2024-08-25, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somosdoslocos
Hon har nog aldrig nämnt vilken vecka hon varit i när de andra aborterna gjorts. Inte vad jag kommer ihåg iallafall.

Jag menar mer att är man benägen att göra aborter utan problem så hade man inte heller haft några problem att vänta med att se kön för att sen göra abort. Man kan få reda på kön så tidigt som vecka 10, med bland annat blodprov. Det är inte friskt beteende att göra många aborter, oavsett anledning. Vet man att man inte vill ha ett barn, eller inte kommer bli nöjd med vilket kön det än blir, så skyddar man sig extra mycket. Man kan använda både p piller och kondom, undvika sex vid ägglossning, dra ut innan mannen kommer osv. Det finns inga ursäkter. Abort ska aldrig användas som preventivmedel, oavsett hur tidigt man gör dom.

Helt rätt! 👍
Citera
2024-08-25, 12:24
Medlem
Citat:

Hon gjorde nipt. Det kan du göra i typ v 10 och få reda på kön
Citera
2024-08-25, 12:25
Medlem
De har nog läst om hånglet här så var tvugna att lägga upp en video på det. 🤣
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in