2024-12-27, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somsvampariskogen
Är verkligen nya huset billigare om man räknar in driften? Varför skaffade hon fler barn, speciellt med en som inte bidrar mycket till hushållet ?
Mycket bra fråga som jag undrar hur grynet försvarar.
Citera
2024-12-27, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grynetss
Men vad är det egentligen hon försöker undkomma, undrar jag? Vad planerar du att hon ska göra annorlunda? Att byta till en billigare bostad är en början, och det är faktiskt på väg att ske. Huset hon ska flytta till kostar mindre men är i betydligt sämre skick. Som vi har diskuterat många gånger tidigare, är det inte lätt att få ett kontrakt när man har anmärkningar. Tycker du att hon ska lämna sina barn och flytta till en annan kommun för att få ett billigare boende?

Om man räknar ihop hyra, mat, räkningar som måste betalas och mat för åtta personer, så kan man förstå att det inte finns så mycket kvar till att betala av skulderna. Hur kan detta vara din huvudvärk? Jag tror att hon har tillräckligt med bekymmer för att få livet att fungera, särskilt när hon dessutom lever med någon som inte bidrar med mycket i hushållet...

Bra att du befäste det vi alla redan visste, att slapptasken Joakim inte bidrar speciellt mycket till hushållet. Gissar att Pannan grinat om det till sina vänner..

Hade jag (eller de absolut flesta vettiga människor) haft en sån parasit att dras med så hade jag absolut inte snabbt skaffat ett par ungar med den utan ställt lite krav innan jag särar.

Personligen tror jag inte att värdelösa Joakim kommer göra framsteg utan han tycker nog att livet är svinhärligt, skita i alla skulder och, med sin avtändande bebisröst, be Pannan om veckopeng så han kan smygspela när hon däckat av billigt rödvin.
Citera
2024-12-27, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruo999
Frågesport
Om man har x antal barn. Livet är bra och rullar på.
Sen händer livet. Det blir tuffare. Man får skulder. Det blir svårt att få ihop det. Man hamnar hos kronofogden. Det är kämpigt. Kan hända vem som helst.

Vad gör en vettig människa? (ett svar är rätt)
A) Lever på bidrag. Andra kan betala för mig. Vi kör på som vanligt.
B) Kämpar för att komma på fötter. Gör en plan för befintliga familjen och framtiden.
C) Skaffar fler barn som kostar mer pengar. Vi får tigga till oss barnvagn.

Kryssa för rätt svar o lägg i lådan.
Om man heter grynet på flashback väljer man nog C, fast addera också att man säljer sina barn på instagram genom att exempelvis trycka in en kamera i nyllet på dom när dom ligger på sjukhus med herpes
Senast redigerad av Kolini 2024-12-27 kl. 21:58.
Citera
2024-12-27, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grynetss
Men vad är det egentligen hon försöker undkomma, undrar jag? Vad planerar du att hon ska göra annorlunda? Att byta till en billigare bostad är en början, och det är faktiskt på väg att ske. Huset hon ska flytta till kostar mindre men är i betydligt sämre skick. Som vi har diskuterat många gånger tidigare, är det inte lätt att få ett kontrakt när man har anmärkningar. Tycker du att hon ska lämna sina barn och flytta till en annan kommun för att få ett billigare boende?

Om man räknar ihop hyra, mat, räkningar som måste betalas och mat för åtta personer, så kan man förstå att det inte finns så mycket kvar till att betala av skulderna. Hur kan detta vara din huvudvärk? Jag tror att hon har tillräckligt med bekymmer för att få livet att fungera, särskilt när hon dessutom lever med någon som inte bidrar med mycket i hushållet...

Som ärlig skattebetalare så är varje parasit som belastar samhället med sina skulder min huvudvärk.

Bara för att man har det jobbigt och svårt så skiter man inte i räkningar/skulder. Man gör rätt för sig. Man lever på existensminimum, åker inte på semester på sommaren för man har inte råd, man äter billigt, köper inte dyra soffor, sparar varenda krona och lägger inte pengar på garn för att virka hiskeliga mängder med kläder, bor mindre och låter barnen dela rum och man skaffar definitivt inte fler barn.

Har man skulder hos kf så biter man fanimig ihop och gör rätt för sig.
Men du är kanske lika nonchalant med din ekonomi.
Citera
2024-12-27, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivak84
Som ärlig skattebetalare så är varje parasit som belastar samhället med sina skulder min huvudvärk.

Bara för att man har det jobbigt och svårt så skiter man inte i räkningar/skulder. Man gör rätt för sig. Man lever på existensminimum, åker inte på semester på sommaren för man har inte råd, man äter billigt, köper inte dyra soffor, sparar varenda krona och lägger inte pengar på garn för att virka hiskeliga mängder med kläder, bor mindre och låter barnen dela rum och man skaffar definitivt inte fler barn.

Precis rätt! Är väldigt förvånande att P med familj och vänner (de som försvarar henne) inte verkar fatta vanligt sunt förnuft!
Citera
2024-12-27, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vita.luna
Precis rätt! Är väldigt förvånande att P med familj och vänner (de som försvarar henne) inte verkar fatta vanligt sunt förnuft!

Det brukar ju vara så att kaka söker maka, och Pannan kan bara omge sig med jasägare, annars säger hon upp kontakten och gråter av ilska.

Pannan har väldigt få vänner som stått ut med henne under längre tid, ser tex aldrig några barndomsvänner på hennes sociala medier. De vänner/husdjur/boenden/män/barn hon konstant byter ut går i rasande fart, för så länge hon inte är nöjd med sig själv kommer hon inte vara nöjd med någon/något annat.
Citera
2024-12-28, 00:19
Medlem
Ruo999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivak84

+1 på den.
Bra sammanfattning
Citera
2024-12-28, 18:51
Medlem
Jg fattar inte hur de orkar renovera fixa husen sen flytta och sen fixa i nästa osv
Citera
2024-12-28, 19:06
Medlem
nintendoKalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Jg fattar inte hur de orkar renovera fixa husen sen flytta och sen fixa i nästa osv

Hon orkar ju för hon har damp.
Däremot J ser man ju bli helt slutkörd med ADHD-sambo och femtielva bonusbarn.
Citera
2024-12-28, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nintendoKalle

Jo men sen ur ekonomin synvinkel kan de inte direkt va bra heller
Citera
2024-12-28, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nintendoKalle

Ja han ser så sliten ut, stackaren. Inte ens botoxen biter…
Citera
2024-12-28, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87

Hon får reducerad hyra så länge hon renoverar upp stället. Sen när det är klart så kommer värden garanterat höja hyran och har de inte råd så får de söka nytt boende- för tusende gången som de tattare de är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in