2024-08-25, 12:37
Medlem
Skrattar ihjäl mig 🤣 nu kom det, ”reklam för @steamhotell”. Jag hade känt mig så jävla billig och oviktig om varje ’överraskning’ jag fick var ett betalt samarbete eller reklam. Så opersonligt och fult. Tragiskt att han är så lite man att han inte kan betala något ur egen ficka. Fy så oattraktivt. Texten han skrivit kan jag satsa halva min lön på att det är P som väglett honom i eller till och med råkat trilla över tangenterna på hans telefon med sina fingrar. ”Ynnest” är hennes uttryck.

Hur mycket ska vi då ta och satsa på att P faktiskt visste om denna ”överraskning” redan innan? För hur mycket överraskning kan det egentligen bli när det enda man gör utan barn är att bo på hotell? Snark.
Citera
2024-08-25, 12:45
Medlem
Är ganska säker på att även stories måste vara reklammärkta när dom är sponsrade.. vilket dom inte har varit
Citera
2024-08-25, 12:54
Medlem
Precis, deras storys skulle också reklammärkas. Hela ens liv måste ju kännas som ett luftslott när andra betalar allt för en hela tiden.

Jag är inte mkt för varken presenter eller romantisk av mig, men om nån ska ge nåt till mig i present bör det vara från personen i fråga. Inte nåt nån annan betalar för.
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2024-08-25 kl. 13:40.
Citera
2024-08-25, 13:27
Medlem
motyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somosdoslocos
Hon har nog aldrig nämnt vilken vecka hon varit i när de andra aborterna gjorts. Inte vad jag kommer ihåg iallafall.

Jag menar mer att är man benägen att göra aborter utan problem så hade man inte heller haft några problem att vänta med att se kön för att sen göra abort. Man kan få reda på kön så tidigt som vecka 10, med bland annat blodprov. Det är inte friskt beteende att göra många aborter, oavsett anledning. Vet man att man inte vill ha ett barn, eller inte kommer bli nöjd med vilket kön det än blir, så skyddar man sig extra mycket. Man kan använda både p piller och kondom, undvika sex vid ägglossning, dra ut innan mannen kommer osv. Det finns inga ursäkter. Abort ska aldrig användas som preventivmedel, oavsett hur tidigt man gör dom.

NIPT gör man från 10+0, dvs vecka 11 och sen tar det upp mot två veckor att få svar, så det är mer rimligt att hon var i vecka 12-14. Kanske till och med 15.
Citera
2024-08-25, 13:28
Medlem
Planerat en överraskning som födelsedagspresent till dom båda, en sponsrad övernattning på hotell.
Så.jävla.pinsamt. I klass med den sponsrade förlovningen.

Skulle aldrig ens tänka tanken att be om spons för något som ska vara personligt, och dessutom som gåva.

Undrar hur kommunikationen ser ut mellan Jockepocke och Steam?
”Hej! Jag och min älskade perfekta fästmö fyller år samma vecka, vill ni sponsra min present till henne mot några inlägg på min Instagram?”

Sekundärskäms så det ger rysningar.
Citera
2024-08-25, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motyl
NIPT gör man från 10+0, dvs vecka 11 och sen tar det upp mot två veckor att få svar, så det är mer rimligt att hon var i vecka 12-14. Kanske till och med 15.
När hon var gravid med pojken ja, då var hon förmodligen ganska långt gången eftersom hon själv beskrev detaljerat hur perfekt han var med sina tydliga 10 fingrar och 10 tår.
De andra aborterna hon gjort, eller kanske skulle fortsätta göra tills det blev en pojke, kommer vi aldrig veta hur långt gången hon hade låtit sig vara/har varit, innan hon gjort abort.
Med pojken tror jag hon var vecka 16-17, kan såklart inte veta (kanske nån annan som gör?) med dom andra aborterna hon gjort tidigare vet jag inte hur långt gången hon varit. Fruktansvärt osmakligt oavsett, att göra abort som om det är en helt vanlig dag man plockar apelsiner på affären eller nåt.
Citera
2024-08-25, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrafinken
Planerat en överraskning som födelsedagspresent till dom båda, en sponsrad övernattning på hotell.
Så.jävla.pinsamt. I klass med den sponsrade förlovningen.

Skulle aldrig ens tänka tanken att be om spons för något som ska vara personligt, och dessutom som gåva.

Undrar hur kommunikationen ser ut mellan Jockepocke och Steam?
”Hej! Jag och min älskade perfekta fästmö fyller år samma vecka, vill ni sponsra min present till henne mot några inlägg på min Instagram?”

Sekundärskäms så det ger rysningar.

Jag funderar också på företagen som sponsrar dom och om de verkligen funderar på vem de når med marknadsföringen. Allt som P och J lägger ut reklam om får mig att tänka att företaget inte bryr sig så mycket om sin image och att de bara vill nå ut till många. Sen att en del följare P har är fejk och liknande bryr dom sig inte om. Jag bli allt annat än inspirerad och sugen på att köpa/ göra det de gör reklam för.
Citera
2024-08-25, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krattanspade
Jag funderar också på företagen som sponsrar dom och om de verkligen funderar på vem de når med marknadsföringen. Allt som P och J lägger ut reklam om får mig att tänka att företaget inte bryr sig så mycket om sin image och att de bara vill nå ut till många. Sen att en del följare P har är fejk och liknande bryr dom sig inte om. Jag bli allt annat än inspirerad och sugen på att köpa/ göra det de gör reklam för.

Jag har aldrig köpt en enda grej nån influenser för reklam för. Finns säkert många bra produkter, men en person som är betalad att säga att en produkt är bra ger noll trovärdighet. Men också det du talar om, oseriöst.
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2024-08-25 kl. 13:55.
Citera
2024-08-25, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somosdoslocos
När hon var gravid med pojken ja, då var hon förmodligen ganska långt gången eftersom hon själv beskrev detaljerat hur perfekt han var med sina tydliga 10 fingrar och 10 tår.
De andra aborterna hon gjort, eller kanske skulle fortsätta göra tills det blev en pojke, kommer vi aldrig veta hur långt gången hon hade låtit sig vara/har varit, innan hon gjort abort.
Med pojken tror jag hon var vecka 16-17, kan såklart inte veta (kanske nån annan som gör?) med dom andra aborterna hon gjort tidigare vet jag inte hur långt gången hon varit. Fruktansvärt osmakligt oavsett, att göra abort som om det är en helt vanlig dag man plockar apelsiner på affären eller nåt.

I vecka 16-17 så "föder" man väl ut barnet? Det är ju stort som en apelsin iaf och inget som går att "suga" ut.

För mig skulle det vara ett trauma i sig men Pannan har en annan inställning till barn så för henne kanske det bara var en helt vanlig dag.
Citera
2024-08-25, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
I vecka 16-17 så "föder" man väl ut barnet? Det är ju stort som en apelsin iaf och inget som går att "suga" ut.

För mig skulle det vara ett trauma i sig men Pannan har en annan inställning till barn så för henne kanske det bara var en helt vanlig dag.
Har faktiskt inte så bra koll, har aldrig gjort abort och har inga planer på att göra det heller, om det inte vore så att mitt eller bebisens liv var äventyrat. Till skillnad från P och J så bryr jag mig varken om kön, diagnoser eller eventuella kromosomfel (om det inte vore så att barnet på något sätt skulle lida av det). P kan kanske svara på denna fråga i sin nästa handhjärtan-frågestund, med tanke på hur många aborter hon gjort i olika veckor så borde hon ha väldigt bra koll!
Citera
2024-08-25, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krattanspade

Dom som sitter med marknadsföring ser nog bara antalet följare. Rätt billig reklam för dom.
Men kan tänka mig att en eller annan ”på golvet” tycker det är lika pinsamt som en själv tycker.
Snacket går garanterat.

Skulle aldrig i mitt liv få för mig att köpa något som som någon influencer gör reklam för heller. Känns otroligt falskt med tanke på eftersom det basically är en köpt positiv recension.
Citera
2024-08-25, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motyl
Ja, när jag gjorde NIPT fick jag svaret i vecka 14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in