Citat:
Ursprungligen postat av
flashmaner
Nu påstod Esteban att hon tvingats till sex, och då påpekade jag att det inte förekommit något tvång. Vad jag förstår av det du skriver ovan så har du förstått att det inte förekom något tvång här.
I detta fallet är det tydligt att sexet var frivilligt i den mening att ingen form av våldtäkt förekommit då kvinnan själv berättar att hon gett mannen intrycket att hon ville ha sex.
Enligt BO var det tydliga nejsignaler i ord och handling där i början, men det har du och jag tvistat om vid flera ordväxlingar förut och kommer inte överens. Du tror på V och jag på BO.
Sen förstår jag inte fortfarande hur du kan tolka detta som står i ett av förhören med BO att hon berättat att hon gett intrycket av att hon ville ha sex:
Tror du att Viking förstod att du inte ville?
Jag tror att han fattade att jag inte var på det till 100% då jag puttade bort honom och sa nej
men när jag gav upp kanske han tänkte att "nu vill hon"
Gällande nya samtyckeslagen räcker det med att man inte deltagit frivilligt. Man behöver inte använda hot och tvång numer alltså för att dömas för våldtäkt. Nu menar ju tingsrätten också att strypningarna och våldet mot bordet borde rendera i 3 ytterligare månader, därav 3 år och 3 månader.
Vi får se vad hovrätten kommer fram till.
PS! Svarade mest på ditt inlägg för att det såg ut som du bytt sida/ståndpunkt när du skrev som du skrev till Esteban. Kanske en freudian slip, så snart så kommer du att komma till insikt....