Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Här har vi en debatt. Om du har något emot att folk anser att den unge mannen känns mer trovärdig än henne så får du helt enkelt acceptera det. Det har inget med kön att göra.
Det är du - inte jag -som dragit in kön.
Och du får helt enkelt acceptera att alla andra inte tycker V är trovärdigare än BO
Citat:
Vi andra tror däremot att han talar sanning om avgörande saker. Tyvärr drog TR fel slutsatser utifrån den obefintliga bevisningen.
Vilka är "vi"?
Jag har sett rätt många i tråden som inte delar den uppfattningen.
Det var inte en obefintlig bevisning.
Citat:
Du läser nog bara väldigt slarvigt i vanlig ordning och drar dina egna slutsatser.
Vill du hävda att V inte berättade för E att han "legat" - eller?
Nej, jag läser ur FUP
Citat:
Ja det är konstigt eftersom det i mångt och mycket verkar handla om en ord mot ord historia?
Nej, det är inte ord mot ord. Hon har stödbevisning i form av intyg och vittnen.
Det är inte heller konstigt att han släpps ur häkte, eftersom de är mer än fulla och han inte längre kan göra något för att störa utredningen.
Citat:
Du vet inte om hon talar sanning. Du vet inte heller om den unge mannen ljuger.
Detta har ingen som helst relevans till det du citerar.
Citat:
Därför att den unge mannen känns mer trovärdig med tanke på omständigheterna.
Det är din åsikt. Jag och åklagaren och Tingsrätten delar inte den.
Citat:
Vilka sjuka konstiga tankar du har. Ingen har predikat det som du påstår. Man kan dessutom bara spekulera i varför du är så ovillig att överväga att den unge mannen kan var oskyldig? Det måste nästan vara för att han är man som du smutskastar och misstänkliggör honom i inlägg efter inlägg?
Återigen är det du som drar in kön.
Jag har övervägt det givetvis - men kommit fram till att han inte är oskyldig precis som åklagare och Tingsrätt gjort.
Citat:
Du utgår själv alltid ifrån könet. Det vet du själv. Så klart att du tar kvinnans parti, kvinnor talar alltid sanning.
Nej, du gör det. I alla trådar som rör brott av den här arten.
Jag har till skillnad får dig varit i trådar där jag ansett mannen vara falskt anklagad, likväl som jag varit i trådar som denna där jag anser att förundersökningen talar för att han är skyldig.
Du är däremot alltid fixerad vid kön.
Citat:
Efter att bla ha pratat med kortvariga vänner. Vet du varför hon inte ringde polisen först?
Nej, men jag vet att det är en vanligt förekommande fördröjning - att den våldtagen i första hand söker stöd hos andra i närheten och sedan kontaktas polisen.
Det gäller för övrigt killar/män också som råkar ut för brott av liknande art eller andra våldsbrott - de tar ofta kontakt med någon annan i första hand och uppsöker sedan polis eller sjukhus.
Citat:
Du försöker hela tiden misstänkliggöra den unge mannen. Varför? Han är trots allt tidigare ostraffad. Detta pekar väl på att han har en bra karaktär?
Återigen - han ÄR inte bara misstänkt utan DÖMD.
Jag försöker alltså inte "misstänkliggöra".
Nej, det räcker verkligen inte med att inte vara dömd för att ha en bra karaktär.