Citat:
Ursprungligen postat av
Vintersagor
Håller med dig!! Jag är för abort men tycker aborten av pojken för att månaden efter försöka bli gravid på nytt är något av det mest avskyvärda och sjuka jag läst, för exakt VAD har förändrats från april när aborten utfördes om det nu var då till 2-3 månader senare??
Hade förstått om det gått närmare ett år för att läka och bearbeta men så kort inpå.. 🤮Upplever också att P gärna skapar en sanning som passar henne bäst men glömmer bort vad hon tidigare skrivit. Hade det varit så illa hon påstår med barnet hade hon då riskerat att bli gravid på nytt en el två månader senare?? För att riskera ytterligare en abort på nytt? Tror hon försöker rädda sig själv här.
Jag tycker också det är så egoistiskt att man som 30+ och snart 40 år inte tänker längre än näsan räcker. Ingen har fast jobb, båda har skulder upp över öronen som dom bevisligen inte betalar på. Det är tydligt att dom inte har något nätverk, endast Ps mamma som ställer upp vilket visat sig tydligt sista graviditeterna. Panik över att ingen kan ta alla andra barn men dom tänker bara för stunden inte långsiktigt alls vilket är oroväckande ur ett barnperspektiv .. Lilla T är bortvald och inte välkommen för att han inte passar in men alla hennes barn passar in.
Hon skrev i sin frågestund igår att de absolut inte gjorde abort pga det var en pojke utan eventuellt skulle han behöva blod i magen med men jag har svårt och tro det faktiskt, känns som J blev besviken för det var fel kön i magen och nu förösker de båda rädda upp genom att säga barnet var sjukt typ i magen. För givetvis är detta barn 3 mån senare gravid en tjej.
Jag förstår inte hur de vågar igen. Återigen skriver P sjukvården har koll, precis samma som med Ilse. Återigen skriver hon att känslan är trygg denna gång…
Jag hoppas innerligt det går vägen MEN kommer sluta följa de båda.