2024-03-16, 00:50
Medlem
Finns det något belägg för att det rör sig om Münchausen by proxy?
Citera
2024-03-16, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karinkanin
Finns det något belägg för att det rör sig om Münchausen by proxy?

Kunskap om syndromet och att följa Patriciarums sociala medier under en period.

Det är precis som Patricia själv hävdar väldigt väldigt ovanligt att konstant föda såpass för tidigt (ren otur som hon påstår) och efter att ha följt henne i ett par år så förstår man att hon är inget unikum. Hon har 3+ prematurer/svårt sjuka barn bakom sig, och otroligt stolt är hon över det.
Rent procentuellt så lider hon av Münchausen.
Patricia kvalar in på varje kriterium av sjukdomen.

Hon har ännu öppen instagram så bara gå in och kolla in senaste tidens uppdateringar, Patricia ÄLSKAR att ligga på sjukhus och få all denna uppmärksamhet. Hon storler på varje bild och njuter för fullt. Precis som andra mammor som just nu sitter häktade för samma sak.

Jag biter på naglarna varje sekund då hon när som helst kan uppdatera att Ilselin blivit sämre och även denna fågelunge håller på att dö.

Min enda förhoppning är att BB Stockholm har stenkoll på varje litet steg Patricia tar så hon inte tar död på fågelungen.
Senast redigerad av FruKrokodil 2024-03-16 kl. 01:24.
Citera
2024-03-16, 11:11
Medlem
Nu måste väl ändå människan ha insett fakta att hennes kropp inte är gjord för att bära barn. Nu kan hon ju inte skylla på infektioner/otur längre som tidigare varit hennes ursäkt för för tidiga födslar gång på gång. Hoppas både läkare och psykologer gör sitt bästa för att se till att detta är sista gången hon utsätter sig själv och sin familj för detta. Tyvärr tror jag inte det men hoppas kan man ju alltid.
Citera
2024-03-16, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil

Det är precis som Patricia själv hävdar väldigt väldigt ovanligt att konstant föda såpass för tidigt (ren otur som hon påstår) och efter att ha följt henne i ett par år så förstår man att hon är inget unikum. Hon har 3+ prematurer/svårt sjuka barn bakom sig, och otroligt stolt är hon över det.

Hon har ännu öppen instagram så bara gå in och kolla in senaste tidens uppdateringar, Patricia ÄLSKAR att ligga på sjukhus och få all denna uppmärksamhet. Hon storler på varje bild och njuter för fullt. Precis som andra mammor som just nu sitter häktade för samma sak.

Jag biter på naglarna varje sekund då hon när som helst kan uppdatera att Ilselin blivit sämre och även denna fågelunge håller på att dö.

Min enda förhoppning är att BB Stockholm har stenkoll på varje litet steg Patricia tar så hon inte tar död på fågelungen.

Har någon skickat BB Stockholm länk till den här tråden?
Citera
2024-03-16, 14:38
Medlem
Ruo999s avatar
Jag trodde Js inlägg var Ps. Ang flytten. De skriver exakt likadant....
Men såklart fick J in att hans KUSIN hade sagt... Så fick vi bevis att han läser här och att hans familj/släkt visst är delaktiga.
Citera
2024-03-16, 17:55
Medlem
Tänk om de hade väntat lite med att skaffa en ny bebis. Tro fan det är fruktansvärt och rått att behöva vara tillbaka på samma sjukhus redan ett år senare. Vilka stolpskott dom är! Var tacksamma istället för vården vi har i Sverige. Tänk hur jävligt det är på många andra platser i världen.
Citera
2024-03-16, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stensota
Tänk om de hade väntat lite med att skaffa en ny bebis. Tro fan det är fruktansvärt och rått att behöva vara tillbaka på samma sjukhus redan ett år senare. Vilka stolpskott dom är! Var tacksamma istället för vården vi har i Sverige. Tänk hur jävligt det är på många andra platser i världen.

Vi får hoppas dom har en försäkring som täcker förlorad arbetsinkomst den här gången för var det inte det som saknades med Ilse så därför startade bankkvinnan och TW en insamling...

Kan tycker det är lite osmakligt att ställa krav när vården är GRATIS så dom kanske borde vara lite tacksamma över att det finns en plats nära så dom kan åka hem till dom andra barnen. Finns föräldrar som ligger många många timmar från sina andra barn så självklart är det jobbigt men alla visste att det skulle bli en prematur!!
Senast redigerad av Hejjpadig 2024-03-16 kl. 18:32.
Citera
2024-03-16, 18:58
Medlem
Ja man ska vara tacksam att man får ligga kvar också. När vi låg inne 2 mån fick dom flesta föräldrar åka hem. Och vi fick absolut ingen dubbelsäng. Jag vet inte varför jag fick stanna men kände mig riktigt tacksam. Möjligen att det var för att jag var så pass sjuk till en början och att jag skulle få igång amningen (Plus att dom klantade till det rejält med vår son) Men alla barn som låg i samma rum hade föräldrar som åkte hem över natten.
Senast redigerad av granskottet80 2024-03-16 kl. 19:02.
Citera
2024-03-16, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruo999
Jag trodde Js inlägg var Ps. Ang flytten. De skriver exakt likadant....
Men såklart fick J in att hans KUSIN hade sagt... Så fick vi bevis att han läser här och att hans familj/släkt visst är delaktiga.

Det är ,som jag sagt förut, Patricia som skriver hans inlägg. Har man följt honom ett tag och vet hur han skrev innan hon tog över hans konto så vet man att han inte är en poet direkt utan fattig både när det kommer till språklig förmåga, ekonomi samt att ta hand om sina tidigare avkommor.

J är så otroligt omanlig så han kan inte ens stå upp för sig själv när det gäller sin privata sfär.
Citera
2024-03-17, 02:13
Medlem
Münchausen Patriciarum stoltserar i senaste stories hur LITEN hennes senaste prematur är just nu, Ilsedödelin väger bara 1200 gram. Och Patricia är STOLT över denna viktnedgång (200 gram+ på en vecka och därför bra mycket mer än de normala 10% som är godtagbart under en bebis första dagar i livet).

Kan någon bara snälla ta över vårdnaden om hennes senaste prematur/hennes övriga barn innan någon till behöver sätta livet till 😢😢
Citera
2024-03-17, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrland714
Nu måste väl ändå människan ha insett fakta att hennes kropp inte är gjord för att bära barn. Nu kan hon ju inte skylla på infektioner/otur längre som tidigare varit hennes ursäkt för för tidiga födslar gång på gång. Hoppas både läkare och psykologer gör sitt bästa för att se till att detta är sista gången hon utsätter sig själv och sin familj för detta. Tyvärr tror jag inte det men hoppas kan man ju alltid.

Hon la upp en story för några dagar sedan om sterilisering o att hon aldrig ville gå igenom den här rädslan o ångesten igen som det är att vara gravid o föda. Frågade efter följares erfarenheter kring det.
Men det kan ju naturligtvis bara vara ett ”hett” sätt att få lite interaktion med följarna!
Citera
2024-03-17, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil

En genuin fråga nu, på vilket sätt tänker du att P själv orsakat sina för tidiga förlossningar o andra tillstånd hos barnen?

Att hon njuter av vårdvinsterna/uppmärksamheten i samband med allt det här är ju väldigt uppenbart. Det håller jag med om till 100%. Men det krävs mer för att kunna ”checka alla boxar” på Münchhausen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in