Flashback bygger pepparkakshus!
2023-11-06, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Inte för att vara sån men de gjorde abort och de var en pojke… nu är de minsann redo och de är en tjej… slump?

Hade dt varit flicka hade dom aldrig tagit bort .. o var är js familj ? O alla gamla
Vänner??? Asså p byter oxå vänner har aldrig samma kvar har alla tröttna ??
Citera
2023-11-06, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Inte för att vara sån men de gjorde abort och de var en pojke… nu är de minsann redo och de är en tjej… slump?

Men exakt! Och göra abort för att det är såååå fel, inte redo osv men direkt efter aborten börjar försöka på nytt. Usch.
Citera
2023-11-06, 22:45
Medlem
Sedan Patricia skrev citat ”Men att bli gravid är ingen självklarhet, resan hit har känts grym och orättvis stundvis” så kände jag att det var en slag i ansiktet på alla som försöker år efter år att få ett barn. Kunde därför inte låta bli att göra en egen beräkning på hur orättvis deras gravidresa varit.

November - Ilse går bort
December
Januari - gravid
Februari - gravid
Mars - gravid
April - abort
Maj - blödning efter abort
Juni
Juli
Augusti - befruktad
September - gravid
Oktober - gravid
November - gravid

Beräkningen är gjord utifrån hennes egna anteckningar på Instagram.

Jag kan inte komma ifrån att anledningen till aborten var pga det var en pojke. Om dom mådde så dåligt, immunisering, dom vågade inte skaffa fler, dom var inte redo känslomässigt osv osv… hur kan man då mitt i allt gå in i en facebookgrupp och be om råd hur man ska bemöta sin partners sorg över fel kön. I den situationen som hon beskriver vore väl könet på barnet det minst viktiga, så nä köper inte förklaringen.
Citera
2023-11-06, 22:53
Medlem
Tycker det känns jättemärkligt att skriva att man blev oplanerat gravid. Hur kan man vara 30+ och nästan 40 och inte veta hur man skyddar sig mot en graviditet? Vad betyder det ens att graviditeten inte var planerad? Att önsketänkande räcker som preventivmedel och för att deras önskan om att inte bli gravid just nu inte gick i uppfyllelse så är graviditeten oplanerad?

Och att sen då bli planerad gravid någon månad efter aborten? 🤔 vad hände under den korta perioden som gjorde att dom gick från jätteoredo till jätteredo?

Och slutligen, om det senaste barnet inte klarade av förlossningen och barnet innan dess höll på att stryka med och graviditeten efter också visade sig vara såpass ”problematisk” att den krävde en abort - är inte det tecken nog från ovan att det är dags att helt enkelt ta hand om dom barnen som finns istället för att producera nya?
Citera
2023-11-07, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolini
Tycker det känns jättemärkligt att skriva att man blev oplanerat gravid. Hur kan man vara 30+ och nästan 40 och inte veta hur man skyddar sig mot en graviditet? Vad betyder det ens att graviditeten inte var planerad? Att önsketänkande räcker som preventivmedel och för att deras önskan om att inte bli gravid just nu inte gick i uppfyllelse så är graviditeten oplanerad?

Och att sen då bli planerad gravid någon månad efter aborten? 🤔 vad hände under den korta perioden som gjorde att dom gick från jätteoredo till jätteredo?

Och slutligen, om det senaste barnet inte klarade av förlossningen och barnet innan dess höll på att stryka med och graviditeten efter också visade sig vara såpass ”problematisk” att den krävde en abort - är inte det tecken nog från ovan att det är dags att helt enkelt ta hand om dom barnen som finns istället för att producera nya?

+ 1

P och J är inga tonåringar även om deras konsekventstänk är sämre än min 15åriga systerdotters!! Att ha sex oskyddat där det inte är planerat men välkommet om det skulle bli, är en sak. Deras "oplanerat gravid" i tid och otid genom åren är bara slarv!!

Undrar även deras plan om det bli neo, dom verkar inte ha något nätverk eftersom att Loui fick flängas omkring sist och när han föddes var det konflikter om barnvakt, att ingen kunde ställa upp så hon fick lämna och åka hem. Läkaren hotade med anmälan till soc enligt hennes egna uppgifter och hon hade panik för att stanna en dag till för ville bara hem till sina barn!! Detta finns under neoresan 2 på hennes instagram.

Vi får såklart hoppas allt går vägen för allas skull, förförande för barnen om dom skulle få återuppleva samma trauma igen eller ännu värre ..
Citera
2023-11-07, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myraite
Sedan Patricia skrev citat ”Men att bli gravid är ingen självklarhet, resan hit har känts grym och orättvis stundvis” så kände jag att det var en slag i ansiktet på alla som försöker år efter år att få ett barn. Kunde därför inte låta bli att göra en egen beräkning på hur orättvis deras gravidresa varit.

November - Ilse går bort
December
Januari - gravid
Februari - gravid
Mars - gravid
April - abort
Maj - blödning efter abort
Juni
Juli
Augusti - befruktad
September - gravid
Oktober - gravid
November - gravid

Beräkningen är gjord utifrån hennes egna anteckningar på Instagram.

Jag kan inte komma ifrån att anledningen till aborten var pga det var en pojke. Om dom mådde så dåligt, immunisering, dom vågade inte skaffa fler, dom var inte redo känslomässigt osv osv… hur kan man då mitt i allt gå in i en facebookgrupp och be om råd hur man ska bemöta sin partners sorg över fel kön. I den situationen som hon beskriver vore väl könet på barnet det minst viktiga, så nä köper inte förklaringen.

Håller med dig!! Jag är för abort men tycker aborten av pojken för att månaden efter försöka bli gravid på nytt är något av det mest avskyvärda och sjuka jag läst, för exakt VAD har förändrats från april när aborten utfördes om det nu var då till 2-3 månader senare??

Hade förstått om det gått närmare ett år för att läka och bearbeta men så kort inpå.. 🤮Upplever också att P gärna skapar en sanning som passar henne bäst men glömmer bort vad hon tidigare skrivit. Hade det varit så illa hon påstår med barnet hade hon då riskerat att bli gravid på nytt en el två månader senare?? För att riskera ytterligare en abort på nytt? Tror hon försöker rädda sig själv här.

Jag tycker också det är så egoistiskt att man som 30+ och snart 40 år inte tänker längre än näsan räcker. Ingen har fast jobb, båda har skulder upp över öronen som dom bevisligen inte betalar på. Det är tydligt att dom inte har något nätverk, endast Ps mamma som ställer upp vilket visat sig tydligt sista graviditeterna. Panik över att ingen kan ta alla andra barn men dom tänker bara för stunden inte långsiktigt alls vilket är oroväckande ur ett barnperspektiv .. Lilla T är bortvald och inte välkommen för att han inte passar in men alla hennes barn passar in.
Citera
2023-11-07, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintersagor
Håller med dig!! Jag är för abort men tycker aborten av pojken för att månaden efter försöka bli gravid på nytt är något av det mest avskyvärda och sjuka jag läst, för exakt VAD har förändrats från april när aborten utfördes om det nu var då till 2-3 månader senare??

Hade förstått om det gått närmare ett år för att läka och bearbeta men så kort inpå.. 🤮Upplever också att P gärna skapar en sanning som passar henne bäst men glömmer bort vad hon tidigare skrivit. Hade det varit så illa hon påstår med barnet hade hon då riskerat att bli gravid på nytt en el två månader senare?? För att riskera ytterligare en abort på nytt? Tror hon försöker rädda sig själv här.

Jag tycker också det är så egoistiskt att man som 30+ och snart 40 år inte tänker längre än näsan räcker. Ingen har fast jobb, båda har skulder upp över öronen som dom bevisligen inte betalar på. Det är tydligt att dom inte har något nätverk, endast Ps mamma som ställer upp vilket visat sig tydligt sista graviditeterna. Panik över att ingen kan ta alla andra barn men dom tänker bara för stunden inte långsiktigt alls vilket är oroväckande ur ett barnperspektiv .. Lilla T är bortvald och inte välkommen för att han inte passar in men alla hennes barn passar in.

Exakt. Vet inte hur man på två-tre månader efter en abort plötsligt kan orka en ny graviditet, gå från att vara långt ifrån redo till en stark önskan om ett till barn och samtidigt återhämta sig från aborten som var för att citera P ”det värsta jag behövt göra”. Det är inte säkert heller att hon blev gravid på första försöket så bebisverkstaden måste ha dragit igång ganska direkt efter aborten vilket gör det ännu mer oförståeligt.

Jag tycker inte abort är tabu eller något dåligt alls. Men om man är en sån stor ”mamma-influenser” med en stor mängd följare ska man kunna påtala saker som är klandervärda och detta är just det. Det är oansvarigt att ens komma på tanken att skaffa ett till barn utifrån hur deras livssituation ser ut med skulder. Även utsätta sig för risken att föda ytterligare en prematur där dom kommer behöva tillbringa tiden på neo under några veckor, bara för sin egna egoism. Nä, man blir bara irriterad.
Citera
2023-11-07, 07:28
Medlem
Hade inte någon läkare rekommenderat henne att sterilisera sig? Minns inte om det var efter L eller I… Eller det kanske var någon annan influencer till och med
Citera
2023-11-07, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av backuphallihallo
Hade inte någon läkare rekommenderat henne att sterilisera sig? Minns inte om det var efter L eller I… Eller det kanske var någon annan influencer till och med

Hon hade nog inte ens lyssnat om så vore fallet! Utan mer "läkaren sa att man kan göra det om man vill men det kan ju också gå jättejättebra och jag får en helt normal graviditet trots att jag bara föder tidigare och tidigare för att Louis och ilses graviditet är iiiiiinte alls samma!!"
Citera
2023-11-07, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohana23
Ps mamma skrev på Js kommentar att hon längtar efter lillasyster asså är dt en tjej. Kommentar borta nu.

Ja och de är en av anledningarna att de inte går ut med de direkt för att folk ska tänka såklart då…
Citera
2023-11-07, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohana23
Hade dt varit flicka hade dom aldrig tagit bort .. o var är js familj ? O alla gamla
Vänner??? Asså p byter oxå vänner har aldrig samma kvar har alla tröttna ??

Nej de hade dom inte. Hon försökte förklara sig igår när en skrev gjorde ni abort för de var en pojke men tyckte den förklaringen var så genomskinlig …, ALLA fattar att J så gärna vill ha en tjej…
Citera
2023-11-07, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintersagor
Hon hade nog inte ens lyssnat om så vore fallet! Utan mer "läkaren sa att man kan göra det om man vill men det kan ju också gå jättejättebra och jag får en helt normal graviditet trots att jag bara föder tidigare och tidigare för att Louis och ilses graviditet är iiiiiinte alls samma!!"

Hon skriver att L och I inte alls har något samband och tröstar sig med att hennes andra graviditet har ju gått bra… jag tycker dock att man borde för sina levande barns skull vara nöjd. Barnen behöver sin mamma ..: hon blev ju rejält dålig efter I också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in