Citat:
Ursprungligen postat av
vita.luna
Intressant! Ja, skälet som P angav var "svår immunisering", men i övrigt var fostret/barnet friskt av vad som sagts. ("10 fingrar och 10 tår" som P själv skrev.)
Jag läste lite på nätet om immunisering och blodtransfusion och tyckte inte att det lät så extremt som P ville få det att låta som. Blodtransfusioner på foster görs tydligen via en spruta om jag förstog det rätt? Och lät iaf mindre hemskt än vad jag trott.
Givet allt de gått ut med så tror jag absolut inte att graviditeten var oplanerad.
Och gällande könet så minns jag inte exakt om vad som skrevs, men kontentan var att hon gick ut på facebook och frågade om råd för vad hon skulle göra, då hennes partner inte var positiv till en pojke efter att de hade förlorat sin flicka. Om någon annan minns bättre, eller har bild på inlägget så får ni gärna rätta mig.
Enligt tidigare inlägg ifrån användare som säger sig vara syskon till P, skrev de att immunisering skedde pga blodtransfusioner som hon fått efter förlossningen med I, och inte på grund av ngn "krock" med Js blodgrupp.
Det är bara i de svåraste fallen av immunisering som blodtransfusion på foster kan behövas.
Jag är ingen expert på blodtransfusioner, men efter ca 3 månader så har allt blod i kroppen naturligt "bytts ut", så det måste ju varit extrem otur om blodtransfusionen hon tydligen fick vid förlossningen kunde påverka så pass mycket att nästa graviditet tvingades avbrytas pga den.
Ang könet så vet jag bara att hennes pojkvän själv skrivit hur viktigt det var för honom att få en flicka.