2023-09-27, 16:04
Medlem
Kanske inte jättebra att gå och jobba sjuk under sin provperiod heller?
Citera
2023-09-27, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xltvr

Reagera också på det. Och tänkte hur sur hon skulle blivit om tex L blivit smittad av någon pedagog på förskolan som gått sjuk till jobbet🥲
Citera
2023-09-27, 18:12
Medlem
Men hade hon sjukanmält sig och varit hemma hade det låtit ”titta hon sjukanmälde sig på en gång på sitt nya jobb” haha HUR orkar ni? Hur hon än gör så hittar ni fel, har ni en trasig barndom i bagaget eller vad är grejen?
Citera
2023-09-27, 19:54
Medlem
Njae inte direkt. Hostar man hela natten och halsen känns som ett rivjärn så är det väl en solklar sjukskrivning? Alla blir sjuka då och då så det är väl inget konstigt med det.
Citera
2023-09-27, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xltvr

Hon skrev ju att hon inte var bland folk.
Citera
2023-09-27, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaylie
Klart man får. Men att skapa en hatgrupp på Flashback och skriva både förvrängda sanningar och rena lögner är inte samma sak som att ha en avvikande åsikt.

Man behöver inte hålla med om saker som delas eller skrivs, man kan tycka att någon gör ett eller flera felval, man kan även säga det direkt till personen om man vill det och tror att det tjänar någonting till.
Man kan tycka att en person är fullständigt dum i huvudet om det är så man känner men att sedan ta steget att skapa en grupp på internet där man bakom dolda identiteter sitter och trycker ner folk, sprider rykten och delar sina egna sanningar i stort hat är en helt annan sak.
Ni skapar psykisk ohälsa hos en hel familj bara för att de har valt att vara offentliga och för att ni, få enstaka små individer inte håller med dem.

Tyck vad fan ni vill, tror varken P eller J bryr sig ett skit om vad ni tycker men att ni sitter och hetsar varandra i denna grupp, DET är det som är fel och i mina ögon riktigt skrämmande!

Hur ska du ha det? Psykisk ohälsa eller att de inte bryr sig?? Jösses!
Samma märkliga uttryck ännu en gång…
Citera
2023-09-29, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vita.luna
Intressant! Ja, skälet som P angav var "svår immunisering", men i övrigt var fostret/barnet friskt av vad som sagts. ("10 fingrar och 10 tår" som P själv skrev.)

Jag läste lite på nätet om immunisering och blodtransfusion och tyckte inte att det lät så extremt som P ville få det att låta som. Blodtransfusioner på foster görs tydligen via en spruta om jag förstog det rätt? Och lät iaf mindre hemskt än vad jag trott.

Givet allt de gått ut med så tror jag absolut inte att graviditeten var oplanerad.

Och gällande könet så minns jag inte exakt om vad som skrevs, men kontentan var att hon gick ut på facebook och frågade om råd för vad hon skulle göra, då hennes partner inte var positiv till en pojke efter att de hade förlorat sin flicka. Om någon annan minns bättre, eller har bild på inlägget så får ni gärna rätta mig.

Enligt tidigare inlägg ifrån användare som säger sig vara syskon till P, skrev de att immunisering skedde pga blodtransfusioner som hon fått efter förlossningen med I, och inte på grund av ngn "krock" med Js blodgrupp.
Det är bara i de svåraste fallen av immunisering som blodtransfusion på foster kan behövas.
Jag är ingen expert på blodtransfusioner, men efter ca 3 månader så har allt blod i kroppen naturligt "bytts ut", så det måste ju varit extrem otur om blodtransfusionen hon tydligen fick vid förlossningen kunde påverka så pass mycket att nästa graviditet tvingades avbrytas pga den.
Ang könet så vet jag bara att hennes pojkvän själv skrivit hur viktigt det var för honom att få en flicka.
Citera
2023-10-02, 13:39
Alltså VARFÖR har N instagram? Titta vad som händer nu när ungens konto blev kapat. Och innan dess fick ungen se gubbkuk via instagram.

Det finns en anledning till att man ska vara minst 13 år. Hon ska inte behöva uppleva det där ännu. Hon är ett barn. Är hon typ 11 år?

Spelar ingen roll att ”P har tillgång till kontot”. Det stoppar inget peddo eller nu någon som fuckar med ungen. Vet att det är svårt att säga nej till barnen ibland när det kommer till sociala medier men som förälder får man göra det för att SKYDDA.

Vill också tillägga att jag inte tycker N gjort något som helst fel. Det är äckelgubbarna!
Senast redigerad av piptaz 2023-10-02 kl. 13:44.
Citera
2023-10-03, 20:52
Medlem
Usch hemskt o läsa hennes blogginlägg när man tänker på att hon planerar fler graviditeter
Hur kan hon ens tänka tanken?
Citera
2023-10-05, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweediie
Usch hemskt o läsa hennes blogginlägg när man tänker på att hon planerar fler graviditeter
Hur kan hon ens tänka tanken?

Hon önskar nog nån form av ”revansch” för att kunna gå vidare. Men som hon själv skriver ”ett nytt barn ersätter inte Ilse.” Då undrar man varför de är så besatta av ytterligare en riskgraviditet.
Citera
2023-10-05, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majblomman0600
Hon önskar nog nån form av ”revansch” för att kunna gå vidare. Men som hon själv skriver ”ett nytt barn ersätter inte Ilse.” Då undrar man varför de är så besatta av ytterligare en riskgraviditet.

Då kanske hon skulle kunna tänka på sina friska barn och förlossningar som faktiskt har gått vägen..en slags retroaktiv revansch 🙃

Fattar inte heller den här besattheten..
Citera
2023-10-06, 12:00
Medlem
Hon skrev på sin blogg om L:s herpesinfektion och klandrar folk som tagit hand om honom under tiden de varit på förlossningen/bb. Att det bla kunde varit barnvakterna som smittat honom. Fy så oförskämt att uttrycka sig så! Kan ju lika gärna vara föräldrarna som smittat honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in