2022-05-19, 12:28
Medlem
Jag tror mycket väl att Johnny kan ha slagit till Amber Heard. Det betyder inte per automatik att han är en hustrumisshandlare och en dålig person. Det som blir viktigt är kontexten. Efter att följt rättegången så är min bild av det hela att Amber är den som hela tiden varit konfliktsökande. Det finns bl.a. ljudupptagningar där det kommit fram att hon har slagit Johnny, en där hon säger att det inte var meningen att skada Johnny (när han förlorade sin fingertopp). Hon framstår som manipulativ i flera ljudupptagningar. Det finns även ljudupptagningar där Johnny blir hånad när han försöker dra sig undan konflikter. Om det är så att han har blivit utsatt för både psykisk + fysisk misshandel, så finns det situationer där man måste få försvara sig själv, även om det innebär att en man på något sätt råkar slå till en kvinna. Självförsvar gör inte någon till en hustrumisshandlare.

Lägg till historiken med att Amber Heard har varit våldsam i tidigare relationer, vilket Johnny Depp inte har varit (enligt hans ex), så framstår det allt mer som att hon är det som varit förgriparen, inte offret. Heards ex säger visserligen att händelsen på flygplatsen blev uppförstorad, men faktum är fortfarande att det finns vittnen som har sett det hela inträffa. Det ska tilläggas att hon inte blev dömd för detta. Vi har dessutom hennes egen före detta assistent som vittnar för Depp om hennes dåliga temperament och ständiga trakasserier.

Med det sagt så betyder det inte att Johnny är fläckfri och inte har begått misstag, för det har han gjort. Men det är inte rättvist att Johnny blir utfryst när Amber kan fortsätta som om inget har hänt.

"Another audio recording taken from 2016 features Depp talking on the phone with Heard when she starts taunting him into admitting to the public that he's a victim.

Jag avslutar med följande:

"Tell the world, Johnny. Tell them Johnny Depp, I, Johnny Depp, a man, I'm a victim too of domestic violence," Heard said in the recording."
Senast redigerad av stifmeister89 2022-05-19 kl. 12:41.
Citera
2022-05-19, 12:36
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Det ser konstigt ut men visst har väl folk försökt tona ned det? – typ att det är ett step too far att hävda snortande? Jag vet själv inte vad jag ska tro om det här.

Jag var tvungen att posta det. För bra för att vara sant? Har noll förtroende för Amber så jag vet inte vad jag ska tro.

Är det ändå inte rimligt att JD vinner?
Han har presenterat många bevis. Amber, inte ett enda. Hon har även många gånger. Vad tror du?
Citera
2022-05-19, 12:38
Citat:
Ursprungligen postat av sommarbukett
Vet man det alltså, att flickan inte är hennes biologiska dotter?
https://www.hellomagazine.com/health...ughter-oonagh/

Hon är både mamma och pappa🤡
Citera
2022-05-19, 12:40
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
Jag tror mycket väl att Johnny kan ha slagit till Amber Heard. Det betyder inte per automatik att han är en hustrumisshandlare och en dålig person. Det som blir viktigt är kontexten. Efter att följt rättegången så är min bild av det hela att Amber är den som hela tiden varit konfliktsökande. Det finns bl.a. ljudupptagningar där det kommit fram att hon har slagit Johnny, en där hon säger att det inte var meningen att skada Johnny (när han förlorade sin fingertopp). Hon framstår som manipulativ i flera ljudupptagningar. Det finns även ljudupptagningar där Johnny blir hånad när han försöker dra sig undan konflikter. Om det är så att han har blivit utsatt för både psykisk + fysisk misshandel, så finns det situationer där man måste få försvara sig själv, även om det innebär att en man på något sätt råkar slå till en kvinna. Självförsvar gör inte någon till en hustrumisshandlare.

Lägg till historiken med att Amber Heard har varit våldsam i tidigare relationer, vilket Johnny Depp inte har varit (enligt hans ex), så framstår det allt mer som att hon är det som varit förgriparen, inte offret. Heards säger visserligen att händelsen på flygplatsen blev uppförstorad, men faktum är fortfarande att det finns vittnen som har sett det hela inträffa. Det ska tilläggas att hon inte blev dömd för detta. Vi har dessutom hennes egen före detta assistent som vittnar för Depp om hennes dåliga temperament och ständiga trakasserier.

Med det sagt så betyder det inte att Johnny är fläckfri och inte har begått misstag, för det har han gjort. Men det är inte rättvist att Johnny blir utfryst när Amber kan fortsätta som om inget har hänt.

"Another audio recording taken from 2016 features Depp talking on the phone with Heard when she starts taunting him into admitting to the public that he's a victim.

Jag avslutar med följande:

"Tell the world, Johnny. Tell them Johnny Depp, I, Johnny Depp, a man, I'm a victim too of domestic violence," Heard said in the recording."

Efter allt man har läst, sett och hört. Hur många män i tråden kan säga att man inte hade smällt till henne. Hon är psykiskt störd, våldsam och extremt farlig. JD ska vara glad att han har livet i behåll.
Citera
2022-05-19, 12:40
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Det ser konstigt ut men visst har väl folk försökt tona ned det? – typ att det är ett step too far att hävda snortande? Jag vet själv inte vad jag ska tro om det här.
Det skulle förklara mycket.

Jag funderade över vad hennes syrra grävde fram i kavajfickan, när hon såg riktigt ormsneeky ut..när hennes "vatten" tog slut
Citera
2022-05-19, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Det är såhär killar trillar dit med BDP-häxor. Jag kommer på mig själv med att ofrivilligt tänka "hon är galen, men jag skulle fan sätta på henne ändå"
Ja, för fan. Ett one night stand hade man ju inte backat för. Risken är dock mycket hög att hon börjar lovebomba en rejält som hon gjorde med Elon Musk, och rätt vad det är har man skänkt bort 3 miljoner kr
Men som tumregel bör man ha att om en sådan kvinna misstänks bör man köra bortamatch, avvika tidigt och glömma byta nr. Eventuellt även presentera sig med pseudonym. Jag funderar på att börja kalla mig "Johnny" på krogen
Citera
2022-05-19, 13:26
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Efter allt man har läst, sett och hört. Hur många män i tråden kan säga att man inte hade smällt till henne. Hon är psykiskt störd, våldsam och extremt farlig. JD ska vara glad att han har livet i behåll.

Intressant fråga. Lite gråzon om man får slå sin kvinnliga partner om hon slår en först. Generellt skulle jag säga nej så länge man inte riskerar faktisk skada, men om det är något återkommande och föranleds av diverse provokationer... så kanske.
Citera
2022-05-19, 14:09
Medlem
Rättegången visar också att det inte är lätt att slåss mot en folkkär skådespelare som har en massa fans och stålar. För mig var han dock aldrig någon skådisfavorit, har inte sett honom i nåt annat än i den filmen han är mest känd för.
Lite komiskt hur hans försvar försöker förstora upp något som en gång hänt med hennes kvinnliga ex på en flygplats. Det börjar stå klart att Depp och hans team är fulla av bullshit.... På riktigt alltså.

Citat:
"Heard and van Ree had started dating in 2008 and later split in 2012, but still remained close friends, with van Ree speaking out in defense of her ex-girlfriend after the domestic abuse allegations came to light.

Tasya van Ree has defended Amber Heard.
In a statement issued by Heard's publicist in 2016, van Ree said Heard had been "wrongfully" accused and that the entire incident had been blown out of proportion, adding that two cops had "misinterpreted and over-sensationalized" the incident.

"I [recall] hints of misogynistic attitudes toward us which later appeared to be homophobic when they found out we were domestic partners and not just 'friends,'" the statement said.

She had also spoke on the current allegations that Heard is facing from Depp. "It’s disheartening that Amber’s integrity and story are being questioned yet again. Amber is a brilliant, honest and beautiful woman and I have the utmost respect for her.”
https://www.yourtango.com/news/did-a...-tasya-van-ree
Citera
2022-05-19, 14:14
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Rättegången visar också att det inte är lätt att slåss mot en folkkär skådespelare som har en massa fans och stålar. För mig var han dock aldrig någon skådisfavorit, har inte sett honom i nåt annat än i den filmen han är mest känd för.
Lite komiskt hur hans försvar försöker förstora upp något som en gång hänt med hennes kvinnliga ex på en flygplats. Det börjar stå klart att Depp och hans team är fulla av bullshit.... På riktigt alltså.

https://www.yourtango.com/news/did-a...-tasya-van-ree

Amber nämnde den händelsen, vilket bröt mot ett avtal. Dvs att inte prata om tidigare förhållanden. Då innebär det först och främst att man försvarar anklagelsen.

Ditt IQ sjunker för varje inlägg du skriver. Det är inte svårt att lista ut varför du är ensam och bitter.
Citera
2022-05-19, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Intressant fråga. Lite gråzon om man får slå sin kvinnliga partner om hon slår en först. Generellt skulle jag säga nej så länge man inte riskerar faktisk skada, men om det är något återkommande och föranleds av diverse provokationer... så kanske.

Jag tycker att en man har rätt att slå tillbaka så länge det är i självförsvar. Det säger jag utan att tveka. Problemet är att ingen kommer att tro en man som gör det i självförsvar. Sen handlar det inte om att man ska slå kvinnan så att hon bryter revbenet eller möblerar om ansiktet på henne. Men om en kvinna matar slag mot en man, då tycker jag inte att det är konstigt om en man på något sett ger tillbaka utan att orsaka stora skador. Sen om det blir synligt i form av ett blåmärke eller dylikt, då får det vara så.

Jag har själv varit utsatt för psykisk misshandel (ej fysiskt) i en relation. Det fanns stunder där jag var så hårt pressad att jag var tvungen att lägga band på mig själv. Då ska det tilläggas att jag inte på något sätt är en person som lätt blir arg eller brukar våld. Men pressen blir enorm och till slut känner man knappt igen sig själv. Jag lämnade som tur väl denna personen innan det eskalerade ännu mer.
Citera
2022-05-19, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Jag har haft många långa relationer, även en med en borderlinebrud.

Jag har upplevt många konflikter och tycker jag tacklat de bra, men jag hade aldrig kunnat klara av att Hantera det som Johnny. Han går ju undan och vill inte ha konflikt gång efter gång.

Jag hade klickat gång nummer 3 och hävt ut kärringen på gatan.
Citera
2022-05-19, 14:33
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
Jag tycker att en man har rätt att slå tillbaka så länge det är i självförsvar. Det säger jag utan att tveka.

Definiera självförsvar. Jag kan liksom inte sopa till en 50-kilos kvinna med allt jag har bara för att hon blir fysisk och ger mig små tjejslag. Jag känner att det krävs risk för faktiskt skada innan grövre våld blir acceptabelt. Att slå henne i ansiktet skulle verkligen kräva nånting extra, har svårt att föreställa mig en situation där jag skulle behöva ta till det för freda mig själv mot en kvinna.

Citat:
Problemet är att ingen kommer att tro en man som gör det i självförsvar. Sen handlar det inte om att man ska slå kvinnan så att hon bryter revbenet eller möblerar om ansiktet på henne. Men om en kvinna matar slag mot en man, då tycker jag inte att det är konstigt om en man på något sett ger tillbaka utan att orsaka stora skador. Sen om det blir synligt i form av ett blåmärke eller dylikt, då får det vara så.

Lite luddigt vad du menar med "ge tillbaka". Slag? Kontrollgrepp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in