2022-05-18, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Videon med skåpluckorna krossar mitt hjärta. Amber är märkbart exalterad över att äntligen ha lyckats hetsa Johnny till att slå i luckorna. Hon vinklar lyckligt runt med kameran för att ordentligt skildra Johnnys förtvivlade frustration över hennes vidriga beteende.

Men han rör henne aldrig – lägg märke till det allihopa.

Hennes stördhet är så tydlig och omöjlig att förneka där.

Jag läste eller hörde att hans mamma hade dött dagen innan.. tror att det kan ha varit i en av kroppsspråk-analytiker-videorna som de sa det.

Men om det är sant, så är det ju helt oerhört, att den kvinna som påstår att hon älskar honom, börjar att filma honom i smyg i hans yttersta sorg(och flinar om det efteråt)...
------------------

Lägg märke till att allt våld sker mot objekt, och är riktat bort ifrån Amber. Och även när han upptäcker att hon filmat honom, så tar han bara kameran och slänger den. Samtidigt som hon flinar om det.

Hade han haft minsta lilla fiber i sig, kababelt att ge sig på en kvinna. Så hade det varit där, och då. Och Amber hade varit livrädd för att han upptäckt henne.

Men inget hände, och Amber flinades över att hon äntligen fick något användbart på film.
Då hon trots alla sina provokationer inte lyckats få ihop mer än belägg för att han missbrukar droger och alkohol.
Senast redigerad av Finmanniska 2022-05-18 kl. 14:17.
Citera
2022-05-18, 14:15
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det där med flaskan är klart misstänkt med tanke på vad assistenten uppger och anser. Det väcker givetvis starka misstankar gällande möjlighet och omfattning av eventuella sexuella övergrepp och om att Heard ljuger om händelsen.
Värt att tillägga är också att Amber i samma veva valde att fota allt annat än de skador hon påstod sig ha fått vid denna våldtäkt. Här har hon öppet mål men väljer att inte ta den chansen. Det går ju inte att tolka det på annat sätt än att det aldrig har ägt rum.
Citera
2022-05-18, 14:16
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Videon med skåpluckorna krossar mitt hjärta. Amber är märkbart exalterad över att äntligen ha lyckats hetsa Johnny till att slå i luckorna.

Hon vinklar lyckligt runt med kameran för att ordentligt skildra Johnnys förtvivlade frustration över det hon medvetet triggat igång inom honom.

Nja, lite ansvar får han allt ta själv i den situationen. Lite starkt att säga att hon får honom att göra det. Han har även ett eget ansvar för vad han stoppar i sig för substanser. Lämna häxan istället för att punda, liksom. Men ok, lättare sagt än gjort.

Citat:
Men han rör henne aldrig – lägg märke till det allihopa. Han snuddar henne inte utan låter sin förtvivlan gå ut över döda ting. Grövre än så lyckades hon aldrig få honom att bete sig.

Hennes stördhet är så tydlig och omöjlig att förneka där

Där är vi överens :-)
Citera
2022-05-18, 15:11
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Värt att tillägga är också att Amber i samma veva valde att fota allt annat än de skador hon påstod sig ha fått vid denna våldtäkt. Här har hon öppet mål men väljer att inte ta den chansen. Det går ju inte att tolka det på annat sätt än att det aldrig har ägt rum.

Rätta mig om jag har fel, men finns det bilder tagna på eller av Heard från Australien? Det finns en ljudinspelning från efter incidenten och bilder på lägenheten, men tog Heard foton där som visats?

Heards story är att det finns flera tillfällen hon blev misshandlad hon inte tog bilder av, eftersom hon inte var ute efter att samla bevis mot Depp. Vilket verkar sannolikt att hon inte gjorde såvida inte hoax-teorien stämmer och hon planerat alltihop hela tiden. Vilket är en rätt spekulativ teori.
Citera
2022-05-18, 15:35
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Rätta mig om jag har fel, men finns det bilder tagna på eller av Heard från Australien? Det finns en ljudinspelning från efter incidenten och bilder på lägenheten, men tog Heard foton där som visats?

Heards story är att det finns flera tillfällen hon blev misshandlad hon inte tog bilder av, eftersom hon inte var ute efter att samla bevis mot Depp. Vilket verkar sannolikt att hon inte gjorde såvida inte hoax-teorien stämmer och hon planerat alltihop hela tiden. Vilket är en rätt spekulativ teori.

Som jag skrev tidigare: Hon påstår att han i samband med våldtäkten i Australien slog henne i ansiktet fler gånger än hon kan minnas med en hand full av stora metallringar och allt vi har är en bild som hon tog på ett blåmärke på armen och stora delar av vad som ser ut som ett oskadat ansikte.

Hon tog bilden av blåmärket med just syftet att dokumentera skadan. Och ÄNDÅ tar hon inte en bild på ansiktet där hon påstår sig ha fått en massa slag. Vad säger det dig? Mig säger det, inte minst adderat med övriga omständigheter jag redogjort för annorstädes, att hon hittat på våldtäkten.
Citera
2022-05-18, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
JD visar sitt riktigt fula och narcissistiska tryne i rättegången (ja, jag följer den live). Bde han och hans vittnen ljuger tills filmer, ljudupptagningar och sms bevisar motsatsen. Ett riktigt pack från Kentucky. Tycka vad man vill om AH men JD behöver förlora. Tyvärr har mediedrevet pågått länge och oundvikligen påverkat juryn precis som 99,9 % av den del av jordens befolkning som ens känner till honom. Vi får se, men jag förlorar min sista gnutta förtroende för det amerikanska rättsväsendet om hon ska betala honom närmare en halv miljard svenska kronor för att ha gått ut med att hon blivit slagen. Som att det skulle påverka hans karriär överhuvudtaget. Han är dagar sen till filminspelningar och knarkar allt han kommer över. Ni vet att det framkom under gårdagen att han i sms erkänt att han högg av sitt eget finger. Det finns ljudupptagning från när AH bönar och ber honom att inte skära sig själv. Hans vittnen som inte har sett några märken på AH har ljugit i många andra delar under ed och är minst sagt inte trovärdiga. De har aldrig ens sett honom full Detta är bara en bråkdel av som framkommit. Skärp er ”Team Johnny”-sar.

Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Ja hur kan folk undgå att förstå att Jonny Depp idag är ett vrak, han hänger inte med i utfrågningen, frågar ständigt- hur var frågan..
Han var ju portad från inspelningar redan innan cirkusen med Amber startade-
han må tro att det är hon som startat hans nedåtspiral, han saknar ju insikt.
Det är väl typiskt att alla låtsasmän känner igen sig i Depp, men nån riktig karl har han aldrig varit.
Jag gillade honom i början av hans karriär,men insåg att han blandade in rena sagofigurer i sina filmer, och regissörena blev galna när han ändrade i manuset, alla hans senare filmer vänder sig till barn-publik, och hans infantila sida är så tydlig.
Synd men han kanske aldrig borde ha blivit skådis, han är ju bara en mänska som spelar sig själv, och det tär ju på det sköra psyket, att inte veta skillnaden på sin roll o sitt eget jag.
Att han vill vinna rättegången är naturligtvis endast av ekonomiska skäl, han får inga roller o är fattig, spelningarna musiken har inte lett till framgång.
I rättvisans namn så är inte hans misslyckanden hans eget fel, med den fruktansvärda trash-familjen, så begrep man att han inte är rustad för kändislivet.
Att trasha ner Amber H är bara beviset på vilken patetisk mänska han är.
Att han slagit henne är uppenbart, och bevisen har framgått, han saknar insikt för han är inte riktigt psykiskt frisk, vilket kommer att bli uppenbart.
Men som underhållare o skådis så gör han just nu sin sista stora roll.
Att ynkliga mänskor ger honom sitt fulla stöd visar bara att de är på samma nivå, ingen normalt funtad man drar igång dettta drama om man är utrustad med självbevarelsedrift .. en gnutta stolthet.
Har följt Jonny Depps uppgång och fall- och ja det är bara att beklaga
men fortsättning lär följa även efter rättegången, spännande att se om hans sk vänner kan o vill betala hans räkningar och droger.
De här vännerna plus Isack o hans syster är ju bara parasiter som Jonny D försörjt o sponsrat.
Ja det är möjligt att han också har någon slags diagnos. Ju mer man får se och veta om honom desto mer förstår man hur jobbig Depp måste ha varit att vara tillsammans med. En sådan kommer nog att punda livet ut utan att kunna hålla sig nykter särskilt länge. Vet inte hur han ens har kunnat sköta sitt jobb under åren.
Jag hörde den scenen för någon dag sedan, hur han tänkte skada sig själv och hon bönade och bad att han skulle lägga ifrån sig kniven. Helt labil.
Citera
2022-05-18, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Mig säger det, inte minst adderat med övriga omständigheter jag redogjort för annorstädes, att hon hittat på våldtäkten.

Artikeln nedan om Ambers tidigare personliga assistent Kate James är från 2020 men är likväl aktuell:

In her second witness statement to the court, James said she had been the victim of rape in Brazil when she was in her twenties and that the experience had “haunted” her ever since.

When she read Heard’s submissions, James said, “to my utter shock and dismay, I discovered that Ms Heard had in fact stolen my sexual violence conversation with her and twisted it into her own story to benefit herself. This of course caused me extreme distress and outrage that she would dare to attempt to use the most harrowing experience of my life as her own narrative.”

https://www.theguardian.com/film/202...epp-court-told
Citera
2022-05-18, 15:55
Medlem
kompjuters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Som jag skrev tidigare: Hon påstår att han i samband med våldtäkten i Australien slog henne i ansiktet fler gånger än hon kan minnas med en hand full av stora metallringar och allt vi har är en bild som hon tog på ett blåmärke på armen och stora delar av vad som ser ut som ett oskadat ansikte.

Hon tog bilden av blåmärket med just syftet att dokumentera skadan. Och ÄNDÅ tar hon inte en bild på ansiktet där hon påstår sig ha fått en massa slag. Vad säger det dig? Mig säger det, inte minst adderat med övriga omständigheter jag redogjort för annorstädes, att hon hittat på våldtäkten.

Visst är det så!
Fattar man inte det är det illa.
Dessutom så är det tämligen lätt att fixa ett sånt blåmärke på armen själv för att ha "något" att visa.
Citera
2022-05-18, 16:19
Medlem
Jag försöker förstå syftet med uppspelningen av ett förhör med en kvinna som tidigare var vän med Amber, om jag fattar det rätt.

Hon pratar bland annat om ett tillfälle vid en lägereld när Johnny blev högljutt svartsjuk mot en kvinna (tror jag) när han såg henne sitta intill Amber. Ingenting hände annat än att Johnny och Amber gick från platsen tillsammans.

Hon pratar även om att Johnny plötsligt kunde switcha från trevlig till något mörkare men just när man tror att hon ska ge en beskrivning av vad hon egentligen menar och komma med fler exempel blir hon bara tyst och har inget mer att säga, och man går vidare till nästa fråga.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-05-18 kl. 16:23.
Citera
2022-05-18, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xavian
Aftonbladet fortsätter att stödja Heard och säger att hon är offret
https://www.aftonbladet.se/ledare/a/...-folkdomstolen

Jag finner svensk medias behandling av detta fall mycket upprörande. Mitt redan låga förtroende för dem har nu raderats fullständigt.
Citera
2022-05-18, 16:28
Medlem
kompjuters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xavian
Aftonbladet fortsätter att stödja Heard och säger att hon är offret
https://www.aftonbladet.se/ledare/a/...-folkdomstolen

Hon skriver:
"Klipp där Johnny Depp får domarna att skratta sprids i raketfart på Tiktok och rättegången livesänds på Youtube"

Domarna? Finns det flera? 😂

Otroligt, jag var tvungen att skicka iväg ett mail till henne...vänsterkärringen 🤮
Senast redigerad av kompjuter 2022-05-18 kl. 16:33.
Citera
2022-05-18, 16:45
Medlem
Det inspelade videoförhöret med kvinnan äntligen färdigvisat och nu en kvarts paus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in