2022-05-03, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Warmane
https://www.expressen.se/kronikorer/...sk-propaganda/

Expressen når ny bottennivå när en av deras skribenter tar Amber Heard i försvar och kallar stödet till hennes offer för "sexistisk propaganda". Man kan tro att artikeln är satir.
Skrämmande citat från krönikören:
Citat:
Desinformationen som sprids av hundratusentals användare världen över, och konsumeras av många gånger fler, är så övertygande och så omfattande att varenda människa tycks ha hjärntvättats av den. Det är upprörande och sorgligt av flera anledningar. Den uppenbara är den om hur bristande källkritik och propaganda tillsammans skapar ett monster bestående av annars vettiga människor.
Citera
2022-05-03, 16:12
Citat:
Ursprungligen postat av Warmane
https://www.expressen.se/kronikorer/...sk-propaganda/

Expressen når ny bottennivå när en av deras skribenter tar Amber Heard i försvar och kallar stödet till hennes offer för "sexistisk propaganda". Man kan tro att artikeln är satir.

Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Skrämmande citat från krönikören:

Citat:
Desinformationen som sprids av hundratusentals användare världen över, och konsumeras av många gånger fler, är så övertygande och så omfattande att varenda människa tycks ha hjärntvättats av den. Det är upprörande och sorgligt av flera anledningar. Den uppenbara är den om hur bristande källkritik och propaganda tillsammans skapar ett monster bestående av annars vettiga människor.

Krönikören heter Irena Pozar och skriver alltid med rosa glasögon. När hon tar ställning kan man vara säker på att utfallet blir något annat.
Senast redigerad av runx 2022-05-03 kl. 16:15.
Citera
2022-05-03, 16:54
Medlem
Giant Squids avatar
Jag har bara sett vissa klipp ifrån highlightsen. Men går det att se hela rättegången i sin helhet nånstans? Verkar mer underhållande än mycket streaming just nu.
Citera
2022-05-03, 17:07
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warcrime2.0
Tror du han misshandlat Amber som hon påstår?
Det är vad detta handlar om.
Inte om JD lever ett liv bakom en fasad, spelar gitarr bra eller dåligt, eller knarkar för mycket osv...

Gissningsvis har Depp misshandlat Heard vid åtminstone något tillfälle. Det verkar ha varit ett mycket destruktivt förhållande som lockat fram det sämsta hos både parter. Om Heards påståenden stämmer är en annan femma, förstås.

I det du skriver ingår också frågan om man bör döma hunden efter håren. Ja, normalt skall man det och det är troligt att Depp har en gränslös sida av typen som mycket ofta leder till att man behandlar andra liksom sig själv mycket illa.

Vittnesmål från andra relationer talar väl till hans fördel som människa och partner om jag förstår det rätt. Men som sagt är det ju skillnad om det finns en lika destruktiv motpart än någon lugnare partner.
Citera
2022-05-03, 18:02
Medlem
cerns avatar
Jag tror Amber är riktigt hårdnackad Narci med andra psykiska störningar. Johnny Depp är absolut ingen ängel.. Han är snarare ett jävla vrak till missbrukare och jag är säker på att han klappat till Amber någon gång.

Det är inte värt en rättegång på 3 månader dock.. Ett destruktivt förhållande ska bara avslutas illa kvickt och utan juridiskt invecklat tjafs.
Citera
2022-05-03, 18:21
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Jag tror Amber är riktigt hårdnackad Narci med andra psykiska störningar. Johnny Depp är absolut ingen ängel.. Han är snarare ett jävla vrak till missbrukare och jag är säker på att han klappat till Amber någon gång.

Som jag uppfattat det har JD varit helt öppen med sina mindre bra sidor under rättegången. Han försöker inte dölja något.
Citera
2022-05-03, 18:32
Medlem
FLManInTheNewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern

Det är inte värt en rättegång på 3 månader dock.. Ett destruktivt förhållande ska bara avslutas illa kvickt och utan juridiskt invecklat tjafs.
+1

Lika barn leka bast. Depp visade helt klart vem som ar bast pa skadespeleri, aka rattegang. Amber fick det helt fel om foten nar hon trodde hon enkelt skulle kunna kora over Depp. Hon misstog pussy power for intelligens.
Citera
2022-05-03, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jag har bara sett vissa klipp ifrån highlightsen. Men går det att se hela rättegången i sin helhet nånstans? Verkar mer underhållande än mycket streaming just nu.
Flera kanaler på youtube streamar. Jag kollar på Law&Crime Network. Där ligger alla dagarna.
Citera
2022-05-03, 19:06
Medlem
Jag tror inte att johnyy depp slagit amber heard i någon större bemärkelse än kanske en örfil och bevisligen så hör man hur amber gaslightar, hon kastar saker och slår Johnny vid flertal tillfällen.
Hon har aldrig haft en skråma som någon av hennes vänner, läkare eller andra sett.

Hon psykologen som vittnade sa ju att Amber heard har en rad psykiska sjukdomar, bland annat Borderline.

I ljudklipp hör man henne säga att ingen kommer tro på Johnny på ett väldigt självbelåten sätt, så detta har ju planerats av henne för att få skjuts i karriären samt spika in en elak spik till i Johnny depp.

Äcklig kvinna, hoppas hon förlorar allt efter detta.
Citera
2022-05-03, 20:45
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekronwo
hoppas hon förlorar allt efter detta.

Extrema narcissister som AH kommer alltid hitta nya offer att suga livet ur.
Citera
2022-05-03, 20:51
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekronwo
Jag tror inte att johnyy depp slagit amber heard i någon större bemärkelse än kanske en örfil och bevisligen så hör man hur amber gaslightar, hon kastar saker och slår Johnny vid flertal tillfällen.
Hon har aldrig haft en skråma som någon av hennes vänner, läkare eller andra sett.

Hon psykologen som vittnade sa ju att Amber heard har en rad psykiska sjukdomar, bland annat Borderline.

I ljudklipp hör man henne säga att ingen kommer tro på Johnny på ett väldigt självbelåten sätt, så detta har ju planerats av henne för att få skjuts i karriären samt spika in en elak spik till i Johnny depp.

Äcklig kvinna, hoppas hon förlorar allt efter detta.

Just nu vittnar en feministterapeut/psykolog till Heards fördel. Hon talar (hittills) endast om kvinnor som misshandlas. https://www.youtube.com/watch?v=ETCkYAh1my8

E. Vittnet nämner att kvinnor i huvudsak utövar reaktivt våld (partnern börjar misshandla). I nästa andetag talar hon om bias i genderforskning, även män kan bli angripna.
Senast redigerad av skoputs 2022-05-03 kl. 20:58.
Citera
2022-05-03, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Just nu vittnar en feministterapeut/psykolog till Heards fördel. Hon talar (hittills) endast om kvinnor som misshandlas. https://www.youtube.com/watch?v=ETCkYAh1my8

E. Vittnet nämner att kvinnor i huvudsak utövar reaktivt våld (partnern börjar misshandla). I nästa andetag talar hon om bias i genderforskning, även män kan bli angripna.
Sitter och kollar. Det roliga med hela hennes vittnesmål, är ju att det är på det sättet som Amber betett sig mot Johnny. Johnny försöker dra, amber kastar skit på honom eller slår honom etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in