Citat:
Ursprungligen postat av
Fiffiniffi
Tack för erkännandet, jag har kraftigt misstänkt ett tag nu att du delvis trollar.
Nej, inte alls. Jag menar att jag väljer att kalla dig för
fangirl vilket är en träffande beskrivning men jag kunde valt något mer försonligt. Jag ligger förstås fortfarande långt i lä om dig vad gäller att provocera med sitt sätt att debattera.
Citat:
Det kräver inte direkt en "osviklig förmåga" att bedöma skuld när den anklagade personen själv i praktiken erkänner händelsen på en inspelning...för att inte nämna övriga omständigheter som bl.a. jag redogjort för och du inte verkar behaga bemöta.
Ja, till skillnad från i princip alla andra Depp-fangirls i tråden diskuterar du faktiskt sakfrågor och jag har tyvärr varit dålig på att svara ordentligt pga tidsbrist. Men skall vi kunna diskutera bättre så hjälp gärna till att försöka så vi inte diskuterar om varandra om flera ämnen.
Det du nämner med inspelningar är exempel på en sakfråga och inte det jag syftar på med att se på någon att vederbörande är skyldig.
Citat:
Sa den som påstod att kroppsspråksanalys hade samma träffprocent som häxprocesser.
Ja, det står jag fast vid. Den som sysslar med att försöka utläsa någons skuld i ett kriminalfall på deras beteende i förhör och domstol kommer bara att bekräfta sina egna fördomar. Om det skulle fungera kunde man strunta i rättegångar öht. Det betyder inte att kroppsspråk är oviktigt som sådant.
Citat:
Istället för att gnälla i allmänhet så får du gärna komma med specifik kritik kring specifika påståenden, iaf till mig, jag lovar att svara. Kanske kan ge mervärde?
Jag är helt enig.
Citat:
Det roliga är att du själv inte ser att du gör precis samma sak som det du anklagar andra för. Du bortser helt från en lång rad väldigt talande omständigheter, inklusive en mängd vittnesmål, till förmån för en läkare som Heard anlitat och som aldrig ens sett Depps skada i verkligheten. Men det är alltid andra som saknar objektivitet, aldrig du själv.
Återigen, det är inte samma sak jag kritiserade. Vad som talar för och emot att Depps finger kapades av en kastad flaska går att diskutera logiskt och är något annat än om man ser på Amber Heards sätt att titta på juryn att hon ljuger eller på hennes mimik att hon är psykiskt sjuk.
Ingen kan vara helt objektiv och det är alltid svårt att inse att man har fel och ändra åsikt. Jag strävar i alla fall efter att vara objektiv och kunna ändra mening om det är befogat. Skillnaden mellan mig och de som försvarar Depp är att ni verkar helt omedvetna om den stora faran för bias, förutfattade meningar, att vara för känslomässigt engagerad i en fråga man diskuterar och att påverkas av grupptryck.
Moores vittnesmål är det enda jag sett som diskuterar vad som kan ha hänt utgående från hur fingern ser ut och hur den är skadad. Det är riktigt att det hade varit mer värt att studera fingern i verkligheten också, men i alla diagnoser osv studeras också bilder och röntgenbilder osv. Men vi kan kanske återkomma till det om vi diskuterar det du skriver om i nästa stycke.
Citat:
Kan vi övergå till att diskutera de faktiska omständigheterna kring Australienincidenten nu, så kanske vi kan komma överens om att Amber ljuger om våldtäkten och högst sannolikt orsakade Depps fingerskada?
(FB) Skvaller om Johnny Depp? (Sammanfogad /Mod)
Absolut skall vi diskutera det, så avstå gärna för långa repliker på annat, så skall jag besvara det så gott jag kan.