2021-05-01, 07:31
Medlem
Fred Friendlys avatar
TranasByNight skriver långa noveller och håller i haveristernas kuk (exkluderar Sanna för hon står utanför konflikten) och klagar på att Jonas inte är The Game, utan en loser. Inser hen, eller är det för nära, vilka hen försvarar? Det är övervintrade gamers, nouveau riche-drömmar, akademiska komplex osv osv. Jag älskar dem när de gör sina gräv och tågkollisionerna är kul att bevittna i realtid men som Axel brukar säga: sluta gurgla Haveristernas kuk nu. Någon sorts neutralitet eller uppvaknande vore på sin plats

*poppar popcorn*
Citera
2021-05-01, 08:27
Medlem
Cubicle Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
För uppmärksamheten alltså. Inget att skämmas för.

Nej, för att stödja en nära vän som Haveristerna gett sig på. Jag har inget behov av uppmärksamhet.
Citera
2021-05-01, 08:51
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
TranasByNight skriver långa noveller och håller i haveristernas kuk (exkluderar Sanna för hon står utanför konflikten) och klagar på att Jonas inte är The Game, utan en loser. Inser hen, eller är det för nära, vilka hen försvarar? Det är övervintrade gamers, nouveau riche-drömmar, akademiska komplex osv osv. Jag älskar dem när de gör sina gräv och tågkollisionerna är kul att bevittna i realtid men som Axel brukar säga: sluta gurgla Haveristernas kuk nu. Någon sorts neutralitet eller uppvaknande vore på sin plats

*poppar popcorn*
Denna tråd är verkligen ett parallellt universum.
Citera
2021-05-01, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight
jaha, du tycker jag ska vara "neutral" mot nån som hotat mig? Resonligt.

Det enda hot DU har mottagit kom väl i pm från Extrapris? Vilket hot snackar du om? Lite mer tydlighet tack.

(Börjar bli repris på kattslaktaren i Högsbo härinne, men jag förstår, anmälan kan ju lida lite av att man sitter och kacklar och försöker få reaktioner från de man säger sig frukta)
Senast redigerad av media876 2021-05-01 kl. 10:05.
Citera
2021-05-01, 10:08
Medlem
Crapmagics avatar
"Å hej & hå"

Äntligen ett intressantare avsnitt, dvs utan social rättvisa, utan bara hata på människor,
den där Bulletin-psykologen tackar säkert för alla nya följare på twitter
Citera
2021-05-01, 10:41
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly

*poppar popcorn*

Jag tror vi kommer hamna på åsikten att "Mitt Livs Novell" var ett underskattat magasin.
Citera
2021-05-01, 11:51
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight
jaha, du tycker jag ska vara "neutral" mot nån som hotat mig? Resonligt. Sen klagar jag på att Jonas inte lever upp till sina egna regler, inget annat. Jag har gjort allt han bett mig om för att lösa den konflikt han påstår att vi har. Ändå lever han inte upp till sin ände av dealen.

...I Stockholm. Och ge ditt namn till min kompis som säljer personuppgifter till högstbjudande. Eller har du bytt story för hundrade gången?
Du har blivit hotad på internet? Och du gråter över det? Kallade inte du folk för sopor alldeles nyss? Har du och Jonas en egen beef? Berätta då mer. Det har inte framkommit. Att hålla på och snacka om att ses för att man är oense om en podd är patetiskt.

Eftersom ditt användarnamns enda syfte är att försvara Haveristerna är det kanske för mycket begärt att du i alla fall är konsekvent. Men er beef kanske nått så långt att det inte längre är möjligt.

Men du applicerar väl följande på Jonas jargong?

Citat:
Om en invandrare säger "jag ska knulla din mamma", tror ni att denne kommer att genomföra ett samlag med er mamma då? Eller är det en del av en jargong, en förolämpning? Springer ni till polisen och anmäler ett hot om våldtäkt om nån säger det
Senast redigerad av Fred Friendly 2021-05-01 kl. 12:12.
Citera
2021-05-01, 12:12
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
Du är verkligen en supergangster. Don Skogsmulle Corleone.
Han erbjöd TranasByNight att följa med på en av hans vandringar -- vilket är något han av anledningar jag själv har svårt att förstå ägnar sig åt.

Kan vi börja med att bara sluta försöka få allt till förtäckta hot? Jag fungerar lite som så att om jag vill krossa din näsa, säger jag det. Vill jag däremot ses på Gullmars och prata, kommer jag till Gullmars. Jonas fungerar lite på samma vis.

Går du till en kyrkogård för att sörja en anhörig eller för att knulla där de döda vilar?

Eller heh, just det. Glömde, sorry.

Men hursomhelst. Jonas bjöd in till ett samtal på vad som förvisso är "hans territorium", men inte på något annat sätt än att han helt enkelt ägnar sig åt den meningslösa sysslan att vandra utan mål. "Only fair" kan jag dessutom känna, med tanke på hur det gick när Jonas kom till Gullmars.

När det kommer till att vandra utan mål för sakens skull kan jag nästan känna att både Axel och Henko borde kunna relatera, men sedan är jag ju bara en tjackstinn autist med psykos så vad fan vet jag?
Senast redigerad av KomTillGullmars 2021-05-01 kl. 12:15.
Citera
2021-05-01, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Han erbjöd TranasByNight att följa med på en av hans vandringar -- vilket är något han av anledningar jag själv har svårt att förstå ägnar sig åt.

Kan vi börja med att bara sluta försöka få allt till förtäckta hot? Jag fungerar lite som så att om jag vill krossa din näsa, säger jag det. Vill jag däremot ses på Gullmars och prata, kommer jag till Gullmars. Jonas fungerar lite på samma vis.

Går du till en kyrkogård för att sörja en anhörig eller för att knulla där de döda vilar?

Eller heh, just det. Glömde, sorry.

Men hursomhelst. Jonas bjöd in till ett samtal på vad som förvisso är "hans territorium", men inte på något annat sätt än att han helt enkelt ägnar sig åt den meningslösa sysslan att vandra utan mål. "Only fair" kan jag dessutom känna, med tanke på hur det gick när Jonas kom till Gullmars.

När det kommer till att vandra utan mål för sakens skull kan jag nästan känna att både Axel och Henko borde kunna relatera, men sedan är jag ju bara en tjackstinn autist med psykos så vad fan vet jag?

Min poäng är att Cubicle Kid å ena sidan vill vara nåt slags gangsterkung och är väldigt imponerad av sig själv för att han synts på bild med gängmedlemmar från South Central, å andra sidan är han friskus som vandrar i skogen med funktionskläder, samt upprörs över tråkig ton på internet.
Citera
2021-05-01, 14:40
Medlem
Blondsingels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondsingel
Okej, de påstår att du skickade fakturor för påstådda föreläsningar. Hade du föreläst?

Tycker att allt verkar rätt glasklart. Båda sidor har fått ge sin version. Ser ingenstans att arbetsgivaren skulle ha behandlat dig illa, trots att du betett dig som en mupp mot dem.

Ja hallå? För någon som trycker ur sig väldigt mycket svammel verkar du ha svårt att svara på enkla frågor. Hade du föreläst?
Citera
2021-05-01, 14:50
Medlem
Crapmagics avatar
Så vem är denne Jonas? tycker jag inte framgår, är det en semi-kändis/offentlig person? vi förväntas bry oss om?.
För nånting bakomligger ju att han får äran att tilldra sig haveristernas uppmärksamhet

Jag tappade all respekt som jag...inte hade för Henrik när han uppvisade sig inneha brist på neuroner i vissa delar av hjärnan med tanke på hur många gånger han upprepade "din fega råtta" utan att variera sitt invektiv, det bor ingen kapten Haddock i Henko kan vi konstarea, jag blev så irriterad att jag övergav min sympati till den psyksjuke Jonas i den här frågan...till följd av Henkos enkelspåriga språkhantering
Citera
2021-05-01, 16:55
Medlem
Cubicle Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Så vem är denne Jonas? tycker jag inte framgår, är det en semi-kändis/offentlig person? vi förväntas bry oss om?.
För nånting bakomligger ju att han får äran att tilldra sig haveristernas uppmärksamhet

Jag tappade all respekt som jag...inte hade för Henrik när han uppvisade sig inneha brist på neuroner i vissa delar av hjärnan med tanke på hur många gånger han upprepade "din fega råtta" utan att variera sitt invektiv, det bor ingen kapten Haddock i Henko kan vi konstarea, jag blev så irriterad att jag övergav min sympati till den psyksjuke Jonas i den här frågan...till följd av Henkos enkelspåriga språkhantering

Eh, jag är inte psyksjuk. Bara kanske ANINGEN förbannad av att ett otal gånger översköljts av den typen av invektiv.

Jag är ingen offentlig person och det hela började 2019 när jag klagade över mobbingen av Rebecca Uvell i en av Henkos twittertrådar. Svaret blev att jag skulle suga min kuk, en hel säck med kukar och att jag var dement.

Då skrev jag ett par svar där jag anklagade Haveristerna för det som jag fortfarande gör: att använda översitteri, hot och kränkningar som politisk/journalistisk metod.

Sen ville Axel träffas på det berömda Gullmars. Jag gick dit. Han spelade in samtalet och sände det i podden tillsammans med ännu mer hån.

Inte för att jag ångrar vad jag sa, men det är så billigt och lågt. Ett brott mot hur man uppför sig vid en konflikt.

Nu har de kört samma grej mot Magnus (och mig, eftersom jag stödjer Magnus), men nu har de gått ett steg för långt, och dragit på sig hat från människor som är längst ner på samhällets botten och inte har något att förlora.

Ju mer du trampar och hånar sådana människor, desto farligare blir det.

Det pratas om att jag skulle tro att jag är någon slags gangster. Det är rent skitsnack. Däremot har jag haft en del med kriminella att göra och jag har lärt mig att vara försiktig och att lösa konflikter omgående, genom att träffas och deeskalera dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in