2021-02-26, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuchullain
Vänta, har han lyckats hålla sig ifrån att bli dumpad av sambon alltså? Jag trodde hon hade slängt ut honom efter att hans otrohetsaffär avslöjades. Om inte så lär hon ju ångra sig bittert om några år när pandemin är över och han fortsätter ligga runt, för det kommer han att göra. Så om de inte har ett öppet förhållande så är det upplagt för en ännu bittrare separation i framtiden.

För Henkos del spelar det ingen roll hur han själv är mot andra. För honom spelar det inte heller någon roll hur andra uppfattar honom, han kan inte ens bilda sig en sådan uppfattning. Det som spelar roll för honom är nästa meta-nivå: nämligen vad andra uttrycker om honom, och då på någon slags genomsnittlig form. Så i praktiken spelar det ingen roll för Henko att tusentals hatar honom - om alla dessa tusentals inte pratar om det öppet. Det spelar inte heller någon roll om 20 st. kvinnor hatar honom och gör det öppet om det samtidigt finns 25 andra kvinnor som öppet säger att de inte hatar honom. Det handlar om kvantitet. Om det bär åt fel håll så går han ut och försöker ”korrigera” den ”bild” av honom som cirkulerar öppet, och detta gör han främst genom att attackera de individer som öppet anmärker på hans person. Han kan också göra vissa drag för att ”motbevisa” vad andra -öppet- påstår om honom. Hans sambo, för honom, är bara 1 person och som jag förstått det inte offentlig i något sammanhang så därför räknas hon inte in i Henkos ekvation och allmänna strategi för att bevara ”sitt anseende”.

Om det i en artikel i Nyheter Idag står saker om Henko som kan leda till att många tycker illa om Henko så korrigerar Henko detta genom att på femtioelva andra ställen ”motbevisa” det som står i Nyheter Idag om honom och på femtioelva ytterligare ställen försöka underminera trovärdigheten bakom den som har uttryckt kritiken i Nyheter Idag. Summa summarum handlar det alltså, för Henko, aldrig om honom själv utan det viktiga är att förvalta den allmänna ”bilden” av honom och då ur ett slags uppskattat medel-perspektiv.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-02-26 kl. 15:34.
Citera
2021-02-26, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StElmosFire
Vilket är skitsnack då de har ansvar för vad de säger, till exempel när de hotar eller förtalar människor. Du går som du mycket riktigt säger på repeat nu. Ta den diskussionen med KomTillGullmars eller nån annan av Skäringer&Co i tråden först.
Testa att läsa mitt inlägg en gång till, anledningen till att jag "går på repeat" är alltså att du fortsätter ha fel hela jävla tiden. Podden är en satir, när dömdes en satiriker för förtal senast? Man får dessutom säga precis allt, men är det så att det ÄR förtal, ja då får man ta ansvar för det i domstol. Varsågod och anmäl då, om det är förtal. Det gick ju jättebra för Dr Alban. Eller sluta grina. Haveristerna är som sagt en satirpodd, det sägs en del hårda ord, men att inte kunna skilja på det och t ex saker som är fula på riktigt, t ex hets mot folkgrupp, ja, då får man nog fråga nån kunnig. Men jag antar att det kommer bli ytterligare 250 sidor av:
-"Podden är irrelevant men jag betalar Patreon för att kunna höra allt förtal"
-"Jag ska nita dom så fort jag har råd med en biljett till Sthlm"
-"Axel har varit legosoldat för IS och Henko är gammal Rottenführer i SS, världsapromiss, det är sant"

Stay mad, det kommer ju ut nya avsnitt hela tiden.
Citera
2021-02-26, 17:06
Moderator
Carlboms avatar
Började lyssna på senaste patreon-avsnittet idag som avhandlar den s.k Vulverine Koos. Jag stängde av efter 15 minuter för jag fokuserade noll på vad som sades. För det första handlar det om en totalt okänd nobody (eller?), och sen pratas det bara hormoner, mens och naturmedicin. Det är möjligt att avsnittet och ämnet är intressant för deras fruntimmersfans, men det här hoppar jag mer än gärna över.

Eller är Vulverine en stor grej som jag som CIS-man helt missat?
Citera
2021-02-26, 17:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Började lyssna på senaste patreon-avsnittet idag som avhandlar den s.k Vulverine Koos. Jag stängde av efter 15 minuter för jag fokuserade noll på vad som sades. För det första handlar det om en totalt okänd nobody (eller?), och sen pratas det bara hormoner, mens och naturmedicin. Det är möjligt att avsnittet och ämnet är intressant för deras fruntimmersfans, men det här hoppar jag mer än gärna över.

Eller är Vulverine en stor grej som jag som CIS-man helt missat?

Pallade med 5 minuter. Hon har 45000 följare på instagram, det är väl en hel del.

Jävligt bra satir.
Citera
2021-02-26, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StElmosFire
Tack. Konceptet internarcissism var nytt för mig,

Kanske för att det bara finns i Linus huvud. Google är din vän om du inte redan har begripit att han mest sitter och hittar på i inlägg efter inlägg. Ständiga autistiska ordmassor utan substans.
Citera
2021-02-26, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extrapris12354
Pallade med 5 minuter. Hon har 45000 följare på instagram, det är väl en hel del.

Jävligt bra satir.

Alltså, det är ju mer än bara pinsamt att de själva kallar det de pysslar med för satir ..

De försöker vara viktiga och relevanta men misslyckas så enormt med det att de ursäktar sig med att kalla det de håller på med för satir.
Citera
2021-02-26, 18:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Alltså, det är ju mer än bara pinsamt att de själva kallar det de pysslar med för satir ..

De försöker vara viktiga och relevanta men misslyckas så enormt med det att de ursäktar sig med att kalla det de håller på med för satir.

En del i tråden verkar tro att man kan komma undan olaga hot den vägen. Kanske är därför? Tillåt mig att hånle.

De tyckte Carlboms inlägg var så bra att de la upp det på instagram:
https://www.instagram.com/p/CLw38lRpiyE/

Bonus:
https://imgur.com/a/aGa4DXC
Lite väl seriöst för att vara satir kanske? Eller är det själva påståendena om ordentlig källgranskning som är satiren?

En jävligt sliten Henko engagerar sig i att belasta länsstyrelsen i onödan ang. Unni Drougges voffsing: https://imgur.com/a/9SwvLRL
Senast redigerad av Extrapris12354 2021-02-26 kl. 18:48.
Citera
2021-02-26, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silence-is-wild
Kanske för att det bara finns i Linus huvud. Google är din vän om du inte redan har begripit att han mest sitter och hittar på i inlägg efter inlägg. Ständiga autistiska ordmassor utan substans.

Ingen bryr sig nämnvärt om vad det kallas, det är bara ett ord byggt av bokstäver, men naturligtvis existerar fenomenet att narcissister - i grupp - berömmer varandra ömsesidigt istället för att berömma sig själva. Det är ju bara en form av mer lömsk narcissism. Haveristerna kanske inte sitter och berömmer varandra speciellt mycket men istället sitter de och hatar andra personer åt varandra.

”..ordmassor utan substans” verkar det mesta vara för somliga så fort det man skriver handlar om något annat än specifika utpekade personer och subjektivt återgivna faktiska exempel på händelser hämtade ur historien. För alla andra återfinns substans i så mycket mer än så.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-02-26 kl. 19:18.
Citera
2021-02-26, 19:38
Medlem
Nu är Henko övertydlig med att han inte förstår hur Twitter fungerar igen:

Citat:
Vad är det du inte förstår? Kontakta inte mig.

https://twitter.com/mrhenko123/status/1365366985123651591

Alltså, det är ganska enkelt att lista ut hur Twitter fungerar. På Twitter ser man om sig själv, man förlägger inte ansvaret för ens egna upplevelse på någon eller några andra. Om man inte vill att ett specifikt konto dyker upp i flödet eller bland notiserna så har man t.o.m. tre olika tekniska lösningar: antingen mute, block eller låst konto. Skillnaden mellan mute och block är att när man blockar så förhindrar man dessutom den man blockar att både svara på ens egna tweets och dessutom förhindrar man denne att se vad man skriver. Man ser om sitt eget hus så att säga. Man kan gå ett steg längre och låsa sitt konto och på det sättet väljer man tvärtom vilka som ska se och kunna besvara istället för att välja bort. Sen just formuleringen ”kontakta” har nog en del med föreställning om att twitter är segmenterat i olika områden som ”tillhör” olika användare att göra, dvs: den galna idén bygger på att det skulle vara trådstartaren inklusive de som nedströms varit aktiva i en specifik tråd som ”äger” det skapade utrymmet och alla andra måste ”släppas in”. Som att MF i länkat exempel ovan skulle ”inkräkta” på Henkos område. Detta är naturligtvis ett ytterst trångsynt sätt att förstå Twitter på. Men ju mer trångsynt någon är desto mer absurda vanföreställningar om hur man ska använda sociala medier på rätt sätt får personen.

När Henko gång på gång påtalar att ett konto ska sluta ”kontakta” honom så påminner det inte lite om förr-förra årets fenomen på Twitter där många gick ut och påtalade ”hur farligt” det var att sprida vissa saker och att man därför måste anmäla det så att det försvinner - men i samma andetag tog de alltså en skärmdump på detta ”farliga” och spred således vidare det själva i sina egna trådar och t.o.m. på andra plattformar. Då blir det ju genast ganska genomskinligt att man inte hade några som helst problem med att det spreds, ungefär lika genomskinligt är det att Henko inte alls har några problem med att MF skriver till honom på Twitter - Henko sitter ju snarare och bönar och ber om att MF ska skriva ännu mer. Det hela är så löjligt. Henko är mentalt som ett litet barn.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-02-26 kl. 20:00.
Citera
2021-02-26, 21:00
Avslutad
Citat:

Alltså, det är ganska enkelt att lista ut hur Twitter fungerar. På Twitter ser man om sig själv, man förlägger inte ansvaret för ens egna upplevelse på någon eller några andra. Om man inte vill att ett specifikt konto dyker upp i flödet eller bland notiserna så har man t.o.m. tre olika tekniska lösningar: antingen mute, block eller låst konto. Skillnaden mellan mute och block är att när man blockar så förhindrar man dessutom den man blockar att både svara på ens egna tweets och dessutom förhindrar man denne att se vad man skriver. Man ser om sitt eget hus så att säga. Man kan gå ett steg längre och låsa sitt konto och på det sättet väljer man tvärtom vilka som ska se och kunna besvara istället för att välja bort. Sen just formuleringen ”kontakta” har nog en del med föreställning om att twitter är segmenterat i olika områden som ”tillhör” olika användare att göra, dvs: den galna idén bygger på att det skulle vara trådstartaren inklusive de som nedströms varit aktiva i en specifik tråd som ”äger” det skapade utrymmet och alla andra måste ”släppas in”. Som att MF i länkat exempel ovan skulle ”inkräkta” på Henkos område. Detta är naturligtvis ett ytterst trångsynt sätt att förstå Twitter på. Men ju mer trångsynt någon är desto mer absurda vanföreställningar om hur man ska använda sociala medier på rätt sätt får personen.

När Henko gång på gång påtalar att ett konto ska sluta ”kontakta” honom så påminner det inte lite om förr-förra årets fenomen på Twitter där många gick ut och påtalade ”hur farligt” det var att sprida vissa saker och att man därför måste anmäla det så att det försvinner - men i samma andetag tog de alltså en skärmdump på detta ”farliga” och spred således vidare det själva i sina egna trådar och t.o.m. på andra plattformar. Då blir det ju genast ganska genomskinligt att man inte hade några som helst problem med att det spreds, ungefär lika genomskinligt är det att Henko inte alls har några problem med att MF skriver till honom på Twitter - Henko sitter ju snarare och bönar och ber om att MF ska skriva ännu mer. Det hela är så löjligt. Henko är mentalt som ett litet barn.

Roligt svar

KomTillGullmars
@TillKom Replying to @mrhenko123
Käften och lyssna nu istället ditt jävla dalahjon.

Jag kommer ge dig allt du behöver för ett kontaktförbud -- twisten är att jag visar min bluff eller hand efter att ni dragit mig inför rätta.

Fråga de vuxna i rummet varför det gör det spännande om du som vanligt inte fattar.
7:57 PM · Feb 26, 2021·Twitter for Android
Citera
2021-02-26, 21:10
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:

Det visar att han har tipsats av någon av lagvrängarna som förmodligen enbart hänger kvar runt honom för att de vet att de sagt på tok för mycket i den typ av chattar folk just nu utmålas som nazister på grund av, och att det om domarna är på gott humör den dagen kan leda till både en dom för ofredande och ett kontaktförbud. Eftersom han är en dokumenterad råtta med hemlig identitet lär han ha någon hos polisen som sköter det där och han har väl bjudit på sin friserade version av vem jag är och vad jag gjort. Det är därför de vill ha upp mig till Dalarna istället för på Gullmars, han kan nämligen omöjligt hävda att jag handlar på sätt som kan utgöra en grund till kontaktförbud mot mig bara för att jag är utanför Axel. Axel vet väl i sin tur inte om han ska riskera att själv anmälas för falsk tillvitelse, olaga hot och förtal efter det han vräkt ur sig i det avsnitt som numera är borttaget passande nog. Huruvida jag sitter på det eller bara bluffar sparar jag som sagt till eventuell rättegång då Axel själv redan ljugit inför rätten och därför själv också begått brott som jag i sådana fall kan motanmäla.

Och ja ... det är så här jävla usel såpoperan kallad Haveristerna faktiskt är numera. Intriger för sakens skull och dramatiska utspel med hänvisning till nån stackars gråtande sambo i Dalarna vi ska tycka synd om men inte ens i ärlighetens namn vet om hon fortfarande existerar såsom just "sambo" i relation till Henko.

Man kan tycka han borde känna till kraven på kvalitet gällande bevis efter att själv friats enligt dumpar som cirkulerade för några månader sedan där ett av hans offer som han påstod han varit utanför mitt i natten anmälde honom.

Som sagt, nu kör vi! =)
Senast redigerad av KomTillGullmars 2021-02-26 kl. 21:53.
Citera
2021-02-26, 21:56
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extrapris12354
En del i tråden verkar tro att man kan komma undan olaga hot den vägen. Kanske är därför? Tillåt mig att hånle.

De tyckte Carlboms inlägg var så bra att de la upp det på instagram:
https://www.instagram.com/p/CLw38lRpiyE/

Bonus:
https://imgur.com/a/aGa4DXC
Lite väl seriöst för att vara satir kanske? Eller är det själva påståendena om ordentlig källgranskning som är satiren?

En jävligt sliten Henko engagerar sig i att belasta länsstyrelsen i onödan ang. Unni Drougges voffsing: https://imgur.com/a/9SwvLRL

De får gärna skratta hur mycket det vill åt mig. Tar inte åt mig. Om det är klandervärt som man att vara ointresserad av 1-2 timmar prat om menstruation och hormoner.. ja då är jag klandervärd satan. Sen kan flera i deras svans låtsas som de bryr sig och lärt sig nåt av hela avsnittet, men de får inte knulla mer för det.

Man hörde faktiskt på bara de 15 min jag lyssnade hur ointresserad framför allt Axel var av ”Sannas avsnitt”. Men han måste väl hålla masken för patreonpengarnas skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in