2021-05-10, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Jag sökte inte på den för att jävlas med Henko, såvida du inte anser att alla som läser domar av nyfikenhet för hur saker förhåller sig enligt något som är utrett i en domstol "jävlas". Då kan jag som sagt åter påpeka vilken podd du försvarar. Om han dessutom pratar om den, vad skulle vara konstigt att vilja läsa den?

Om du bemödat dig att faktiskt läsa tråden du verkar så intresserad av, hade du sett varför bluffakturorna nämns. Det är mycket du inte förstår, och det är helt okej. Vad det leder till och värdet det har för mig, är min och inte din ensak. Dessutom är det befriande att få skriva om det, får kanske bli författare när jag tänt av. Vad det ger dig att hoppa in av uttråkning för att försvara Henko och Axel med stensäkra argument, för att därefter bara komma med nonsenssvar på vad jag än säger, kanske du bör fråga dig -- där säger jag inte emot. Det är ett återkommande "motargument" för att peka på min "galenskap". Jag är labil, jag skriver för långt, jag saknar trovärdighet för att inte utvecklat saker tillräckligt väl, du förstår inga av sakförhållandena men tycker ändå det är naturligt att försvara de jag anklagar.

Men jag håller med, gå tillbaks till tråden om Anna Book och skriv 300 inlägg till om hur du vill slå hennes 15-åriga son i ansiktet, hur du knullar på kyrkogårdar och skjuter opiater så skulle jag vara den första som korkade champagnen. Du är välkommen på champagnekalaset.

"DoM kaLlaDe MiG TjaCKpsyKoS i PoDdEn FAcKtlSt å sÅ fÅr mAn iNTe Göra!"
Citera
2021-05-10, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
"DoM kaLlaDe MiG TjaCKpsyKoS i PoDdEn FAcKtlSt å sÅ fÅr mAn iNTe Göra!"

Oj, vad mycket känslor det var inblandat här, då.

Citat:
Ja, eller skifta fokus så man börjar svara på sidospår för att därefter anklaga en för att inte ens veta vad man pratar om. Men som blondinen ovan faktiskt illustrerade mycket väl utan att kanske begripa det själv, är det mest ett brusande ljud fram tills de slänger ur sig "nyckelorden" som får den typiska lyssnaren att haja till.

"Efterbliven", "bluffakturor", "frilansare kan inte sparkas du ljuger", "autist", "tjackpsykos", "knogjärn", "våldta", "hot", "slå in ansiktet".

Har ni sett den där GIF:en med en apa som slår två cymbaler mot varandra i Homer Simpsons hjärna? Det är vad man får förutsätta att man pratar med i de flesta fall med de som är "pro-Haveristerna", i alla fall om man utgår från skribenterna i den här tråden. Den hårt modererade Haveristerna 2.0. har ju locket på och därför tror folk även på allvar att det skulle handla om att jag fått "kicken" från gruppen.

Deras kontroll över vad som sägs är mycket effektiv på Facebook. Här kan de samtidigt säga exakt vad de tycker, med fördelen att vara anonyma i de flesta fall. Det är dock en stor humor i att det forum man uttalade sig föraktfullt om åtminstone i den första delen av podden, nu har blivit inte bara det forum där man kommer närmast sanningen de här människorna -- det är också det forum de i och ur Haveristerna deltar allra flitigast i debatten kring sig själva som fenomen.

Om någon för två år sedan hade sagt att Haveristernas tråd hade varit en av Flashbacks genom tidernas absolut värsta jävla trådar, inte minst på grund av de själva och deras "innersta krets", hade jag själv haft svårt att tro på det. Nu är vi här.

Facebook-grupp? Det visste jag inte ens att de hade en sådan. Verkar ganska fånigt. Hur sjutton kan någon frivilligt ens vilja försöka att föra en relevant diskussion, om någonting över huvud taget, på Facebook med all moderering och dessutom alla som anmäler varandra hit-o-dit på det?
Citera
2021-05-10, 21:02
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Oj, vad mycket känslor det var inblandat här, då.

Facebook-grupp? Det visste jag inte ens att de hade en sådan. Verkar ganska fånigt. Hur sjutton kan någon frivilligt ens vilja försöka att föra en relevant diskussion, om någonting över huvud taget, på Facebook med all moderering och dessutom alla som anmäler varandra hit-o-dit på det?
Det var en sluten och rätt underhållande grupp till en början som jag har för mig inte ens var startad av någon ur Haveristerna, utan av en lyssnare som ville samla andra lyssnare. Sedan blev samtliga av Haveristerna administratörer, och sedan gjorde Henko det till sitt safespace efter splittringen. Nu är det mest försök att bräcka varandra i fyndiga dissar, helst när folk just förklarar hur de känner, likt det pinsamma försöket vi såg ovan.

Andra tabun:
- Tycka bra om något för att sedan börja tycka illa om det ("Hahaha var inte du med i gruppen och tyckte den var skitball förut?")
- Kränkthet överhuvudtaget, förutom om man lustigt nog heter Henko.
- Genuin affekt över något som sårar en, men lustigt nog nästan ingen kritik om exempelvis Henkos pinsamma utfall mot Wallin där idioten inte förstod skillnad på olaga hot och att vara hotfull.
- Ha fel/"fel".

De har liksom tappat konceptet.

Deras uthängningar av "pinsamma" saker av rätt slumpvalda offer, ofta tagna ur deras heliga "kontext" och enbart med den andra så heliga "intentionen" att just få någon att se löjlig ut för sakens skull, är det enda man vill uppnå. På samma sett har fejdandet blivit ett självändamål. Blir någon sårad, går man än hårdare på personen på grund av "kränkt".

De som sitter och tittar på verkar dessutom på allvar tro att bara för att vissa av deras "offer" svarar på andra sätt än att blockera dem, så måste man vara psykiskt labil och agera så i all social interaktion. "Kom till Gullmars" började väl med att calla out fegisar bakom skärmen, en nyttig sak kan jag tycka. Sen visade det sig vara Axel själv till slut. Vilken besvikelse.
Citera
2021-05-10, 22:07
Medlem
Citat:
Det var en sluten och rätt underhållande grupp till en början som jag har för mig inte ens var startad av någon ur Haveristerna, utan av en lyssnare som ville samla andra lyssnare. Sedan blev samtliga av Haveristerna administratörer, och sedan gjorde Henko det till sitt safespace efter splittringen. Nu är det mest försök att bräcka varandra i fyndiga dissar, helst när folk just förklarar hur de känner, likt det pinsamma försöket vi såg ovan.

Andra tabun:
- Tycka bra om något för att sedan börja tycka illa om det ("Hahaha var inte du med i gruppen och tyckte den var skitball förut?")
- Genuin affekt över något som sårar en, men lustigt nog nästan ingen kritik om exempelvis Henkos pinsamma utfall mot Wallin där idioten inte förstod skillnad på olaga hot och att vara hotfull.
- Ha fel/"fel".

Gruppen heter "Haveristerna 2.0 Klandervärda" och består av 4800 medlemmar. Bra mer aktivitet än i den här tråden.

De hade och har en grej för sig att varje fredag är det "Ladies night" som innebär att bara kvinnorna i gruppen får kommentera och starta inlägg.

En viss dörrvakt med grandios, dock fragil, självbild hade stora problem med detta och började skicka PM till gruppens kvinnor. Ganska många. Ganska osammanhängande.

Han blev därefter utkastad ur gruppen. Tror till och med att han röstades ut. Det vill säga, hela gruppen gick samman och röstade för att han är för retarderad för att ha internetkörkort. Men jag kan minnas fel, när jag söker på hans namn i gruppen nu får jag bara upp en massa kommentarer från honom där han mer eller mindre försöker lapa Axels kuk för att få uppmärksamhet.

Fanboy rage intensifies.
Citera
2021-05-10, 22:16
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silent Scream
Gruppen heter "Haveristerna 2.0 Klandervärda" och består av 4800 medlemmar. Bra mer aktivitet än i den här tråden.

De hade och har en grej för sig att varje fredag är det "Ladies night" som innebär att bara kvinnorna i gruppen får kommentera och starta inlägg.

En viss dörrvakt med grandios, dock fragil, självbild hade stora problem med detta och började skicka PM till gruppens kvinnor. Ganska många. Ganska osammanhängande.

Han blev därefter utkastad ur gruppen. Tror till och med att han röstades ut. Det vill säga, hela gruppen gick samman och röstade för att han är för retarderad för att ha internetkörkort. Men jag kan minnas fel, när jag söker på hans namn i gruppen nu får jag bara upp en massa kommentarer från honom där han mer eller mindre försöker lapa Axels kuk för att få uppmärksamhet.

Fanboy rage intensifies.
Det var fyra stycken sammanlagt, alla dåvarande vänner till mig. En är numera en uttalad motståndare till mig. Myra vill jag minnas kallade det "årets trollning". Men det förutsätter förstås att man inte diskvalificerar hennes, och de som alltså i PM satt och garvade åt reaktionerna med mig samtidigt som det skedde, på samma grunder som man gör med mig. Den numera uttalade motståndare till mig gör det numera med Myra, hur det är med de andra som jag knappt minns vilka det var kan jag inte svara på.

Se inlägget ovan om att man aldrig får ogilla det man en gång tyckt om förresten. Axel var rolig innan han började bli en fitta som faktiskt skadade andra personer, du vet precis som du kan vara polare med någon och sen är du det inte när han nitar dig för att han kan? Hans rant om Nackamorsor är fortfarande något av det roligaste jag hört.

Det här blir bara svårt om man totalt drivs av någon slags "jag har alltid rätt"-attityd. Vem var det som brukade säga så på skämt förut, men som nu tycks tro det?

Omröstningen var i samma manér ett skämt med nämnda drivande av Henko. Det framgår av tråden, och hade inte Henko manipulerat skärmdumparna så datumet inte framgick, skulle alla också sett att den skedde drygt ett halvår innan splittringen och därefter Henkos mass-kickande ur gruppen.

De där fintarna fungerar inte längre.
Senast redigerad av KomTillGullmars 2021-05-10 kl. 22:18.
Citera
2021-05-10, 22:17
Medlem
Citat:

Aha, jag som trodde att det där ”Ladies night” var nån grej på Discord. Jaja, där ser man. Alltså, jag börjar känna mig lite som ett Haveristerna-fanboy nu när jag lär mig en del om allt som sker runtomkring. Får dock känslan av en insynsskyddad verksamhet, lite som en separat verklighet, .. lite som en sekt.
Citera
2021-05-10, 22:24
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Det var fyra stycken sammanlagt, alla dåvarande vänner till mig. En är numera en uttalad motståndare till mig. Myra vill jag minnas kallade det "årets trollning". Men det förutsätter förstås att man inte diskvalificerar hennes, och de som alltså i PM satt och garvade åt reaktionerna med mig samtidigt som det skedde, på samma grunder som man gör med mig. Den numera uttalade motståndare till mig gör det numera med Myra, hur det är med de andra som jag knappt minns vilka det var kan jag inte svara på.

Se inlägget ovan om att man aldrig får ogilla det man en gång tyckt om förresten. Axel var rolig innan han började bli en fitta som faktiskt skadade andra personer, du vet precis som du kan vara polare med någon och sen är du det inte när han nitar dig för att han kan? Hans rant om Nackamorsor är fortfarande något av det roligaste jag hört.

Det här blir bara svårt om man totalt drivs av någon slags "jag har alltid rätt"-attityd. Vem var det som brukade säga så på skämt förut, men som nu tycks tro det?

Omröstningen var i samma manér ett skämt med nämnda drivande av Henko. Det framgår av tråden, och hade inte Henko manipulerat skärmdumparna så datumet inte framgick, skulle alla också sett att den skedde drygt ett halvår innan splittringen och därefter Henkos mass-kickande ur gruppen.

De där fintarna fungerar inte längre.
Eftersom du och Hållén är vänner kanske du kan svara på om Hållén har resterande 16 minuter av samtalet med Henko? Varför klippte man bort 80%? Många frågor. Få svar.
Citera
2021-05-10, 22:26
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Aha, jag som trodde att det där ”Ladies night” var nån grej på Discord. Jaja, där ser man. Alltså, jag börjar känna mig lite som ett Haveristerna-fanboy nu när jag lär mig en del om allt som sker runtomkring. Får dock känslan av en insynsskyddad verksamhet, lite som en separat verklighet, .. lite som en sekt.
Hela poängen var att jag skickade privata PM till vad som alltså var både personliga vänner och FB-vänner för tiden och "gratulerade" att den store feministen Henko skänkt dem en kväll i veckan att få prata utan mäns inblandning i. Detta annonserade han storslaget varje gång, och var lika duktig varje gång på att grina över hur vi män som tyckte separatistiskt skit i en uttalat haveristisk grupp mest var forcerat inte kunde respektera kvinnor ungefär.

Han kom till och med i PM innan han plockade bort mig som vän och undrade genuint vad min "grej" kring Ladies Night var, varpå jag fick långa motiveringar till varför skiten var nödvändig ungefär. Förklarade att han inte hade något att förklara och kör på, trodde det var en grupp för krass satir ungefär.

Detta har säkerligen i Henkos Homer Simpson-hjärna blivit till att jag kritiserade hans feministiska gärning i och med hans fina initiativ för kvinnorna i gruppen, och att jag då också givetvis måste vara missnöjd över att ha blivit kickat ur gruppen -- ett halvår efter en omröstning där jag jag tror i stort sett allt ifrån alla vänner jag hade på min vänlista till alla som ogillade mig röstade på alternativet.
Citera
2021-05-10, 22:29
Medlem
Citat:
Nu är det mest försök att bräcka varandra i fyndiga dissar, helst när folk just förklarar hur de känner, likt det pinsamma försöket vi såg ovan.

Andra tabun:
- Ha fel/"fel".

Deras uthängningar av "pinsamma" saker av rätt slumpvalda offer,

Låter inte så speciellt olikt hur samma slags ringhörna beter sig på Twitter. Det är alltid något långsökt och inbillat samband som ligger till grund för att ska håna någon. Det kan handla om en så irrelevant sak som att man skriver tre Twitter-inlägg i rad i ”någon annans” tråd, ja då är slutsatsen plötsligt att man ”är manisk”. Det konstiga är hur de kan enas kring alla dessa udda föreställningar, men jag antar det är i t.ex såna här Facebook-grupper som medlemmarna synkar sina föreställningar med varandra.
Citera
2021-05-10, 22:29
Avslutad
Citat:

Boomeraktivitet mest.

Förresten, en av facebookgruppens administratörer brukar göra memes om Haveristernas fiender. Hon drar sig inte ens för att stalka fiendernas släktingars facebookprofiler för att hitta bilder att använda.

Ett riktigt creep, passa er för henne:
https://imgur.com/a/bvDueUi
Senast redigerad av Extrapris12354 2021-05-10 kl. 22:34.
Citera
2021-05-10, 22:33
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Eftersom du och Hållén är vänner kanske du kan svara på om Hållén har resterande 16 minuter av samtalet med Henko? Varför klippte man bort 80%? Många frågor. Få svar.
Många frågor, få svar är lite meningen med deras taktik. Ju mer ifrågasatt någon blir, desto tvivelaktigare blir de enligt många.

Med vad jag känner till om Henkos modus operandi kring sånt här gissar jag att det var 16 minuter av något som ser illa ut för det kontaktförbud han uppenbarligen samlar till på nytt. Eftersom Henko är den som har samtalet och som har klippt det, kan endast han svara på den frågan. Men 16 minuter av de hot Jonas vittnat om är så klart bra att få bort när man redan själv tagit kontakt med den man sökt kontaktförbud mot antar jag.

På samma sätt finns våldshoten mot mig ingenstans att finna. Trots att Axel lovade detta. Då blir ju jag passande nog den "första" som hotade, och då går det att anmäla.
Citera
2021-05-10, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extrapris12354
Boomeraktivitet mest.

Förresten, en av facebookgruppens administratörer brukar göra memes om Haveristernas fiender. Hon drar sig inte ens för att stalka fiendernas släktingars facebookprofiler för att hitta bilder att använda.

Ett riktigt creep, passa er för henne:
https://imgur.com/a/bvDueUi

Är det inte hon som ska vara en del av della q-konstellationen av nya Haverista Media Group-satsningen?

Jökungen son enligt Henko skulle sätta vänstern på plats mediamässigt tror jag inte kommer lyfta. Inga intressanta takes än så länge och gruppen har inte kommit in i en jargong än så skämt och förolämpningar mot varann känns väldigt stelt och styltigt. Släpper förhoppningsvis snart.

För övrigt kul att Axel gnäller över Bulletins betalvägg medan de själva sätter sin relativt okända poddsatsning bakom Patreon. Sen gnälla på att Aron Flam är kvar på Patreon medan deras podd fortfarande finns på Spotify.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in