Citat:
Ursprungligen postat av
TranasByNight
Det var ju inte jag som drog in nån sjuk släkting, det var han som fegt gömde sig bakom henne som en ursäkt. Nåt ni brukar beskylla andra för. HOPPSAN!
Det har inte slagit dig att det faktiskt kan förhålla sig som så, att hans släkting just nu är sjuk? Din poäng hade liksom känts lite mer relevant om Jonas använt sin sjuka släkting varje gång det hettar till i debatter de senaste fem åren. Så är inte fallet. Du tycks förväxla Jonas med Henko. Ingen skulle klandra Henko för att hävda det han nu har hävdat hundratals gånger vid ett enskilt tillfälle. Har Jonas ett mönster av att använda påstått sjuka släktingar för att slingra sig ur situationer han på grund av sin idioti försatt sig i helt på egen hand, eller missar jag något här?
Citat:
Att du skulle vilja eller veta mitt bästa! Den var bra!
Jag skulle inte lyfta ett finger om du var i färd med att dö framför mig och jag genom den enklaste av handlingar hade kunnat rädda dig. Jag vill understryka att jag både föraktar dig, vem du än är, och att jag önskar dig all olycka här i världen. Jag har mina skäl för det, vad dina skäl är för att känna samma sak för mig är fortfarande rätt oklara däremot. "Åskådare" brukar inte hysa det förakt du ändå uppvisar här i tråden för mig och ett par andra som lustigt nog också råkar vara primära hatobjekt hos Haveristerna (som du givetvis inte vet någonting om och allt det där).
Citat:
Jag noterar att du tror så lite på din egen förmåga att du inte vill ta vadet om poddens fortsatta framgång och tjäna femtusen spänn.
Va? Förväxlar du mig med 58-åriga vinentusiasten i skärgården nu, eller någon av oss andra de du saknar kännedom om men ogillar?
Citat:
Jag är säker på att 15-åriga tjejer imponeras när du snackar om dina ärr och spelar cool och världsvan, småstadskillen.
Someone's on the liquor, ser jag ...
Det påminner mig för övrigt om när en viss person i Haveristernas krets presenterade mig inför sin autistiska son såsom "dörrvakten med massa knivärr". På tal om allt, och inget, alltså. Det påminner också om när Henko, förvisso i vad jag uppfattade det som skämtsamt manér, jämförde ärr med mig på Avenyn i Göteborg efter att ha tillfogats något jävla sår i något missöde med ett verktyg.
Sen är det ju så att jag heller inte bara kan bortse från att min historia är just min historia, och att de ärr jag bär alla har en historia som delvis också är varför jag reagerar instinktivt som jag gör i detta nu när några små fittor sitter och spelar "tasty" på min bekostnad genom hot om att öppna upp min skalle med hammare inför allmänheten, och dylikt. Varför tillåts jag inte göra exempel av små fegisar som tar sig sådana friheter, om de väljer att ta sig friheten att göra exempel av mig för att hävda sig själva?
Jag vill ju bara bli älskad. =(
Vad hände med den där videon Axel utlovade på Discord med hans hot mot mig förresten? Ljög han? Är det ännu en av de där sakerna man bara skitit i att komma ihåg för att rättfärdiga hela denna cirkus? Och ja, det är den skivan igen -- och nej, jag byter den inte. Varför vill Axel ge sken av att bistå med bevisning i en central del av hela den här skitsoppan när det tillfälligt gynnar honom som det du delvis anklagar mig för att vilja vara men inte lever upp till, men sedan gör han det inte?
Vet ju att du inte har någon som helst kännedom om vem Axel är, men jag frågar mer ... allmänt. =)
Citat:
Kan du inte berätta lite mer om hur ni har "knullat" haveristerna de senaste nästan två åren och hur de fortsatt komma ut med avsnitt, tjäna pengar och leva sina liv?
Bra att du fick med det där sista. Det hade aldrig gått att förstå att kretsen kring Haveristerna mest vill förnedra när argumenten kring varför de handlar som de gör tar slut, och det är väl bara att gratulera de samtliga till deras enorma framgång antar jag?
Vad hade detta med något att göra nu igen? Hade du någon poäng eller ville du bara som åskådare för femtioelfte gången påpeka hur fullskitna med cash de är på att göra vad det nu är de gör mot folk? Frågan som man ställer sig då blir givetvis vad allt gnäll från Henko främst handlar om, men det kanske också är en sån där sak man skiter i när man är så bekväm Haveristerna med sina följare många gånger är?
Och du menar att jag samtidigt ska föraktas för att jag förmedlat kontakt mellan några ur Haveristernas gäng och becknare jag känner när de varit sugna på tjack?
Berätta mer!
Kan du redogöra hur historiken rent belastningsmässigt ser ut för alla inblandade först? Så vi alla kan bilda en rättvis uppfattning om vilka som fått sin gränslöshet dokumenterad rent juridiskt, och vilka som inte har det? Och det inkluderar givetvis min vän.
Citat:
Hur hade du tänkt att avsluta det här, om fem år kommer ni sitta här fortfarande och utöver era kassa knän även gnälla över vad Henko sagt och inte sagt och bete er som de fega, sysslolösa, medellösa och menlösa nollor ni är. Medan podden kommer fortsätta komma ut och poddarna kommer ha sina inkomster, sina familjer och sina vänner.
Japp, värdet ligger i det faktum att det är över när jag, i mitt fall, bestämmer när det är över. Min sysslolöshet du föraktar mig för bidrar till min effektivitet där. Trots allt detta har eventuellt utdelade halsknull jag stått för ändå skett med kvinnans samtycke till skillnad från Axel exempelvis. Tänka sig, så tossigt det kan bli ibland, va? Att du, lustigt nog, tolkar detta på exakta samma sätt som Haveristerna: att det skulle utgöra något jag försöker framhäva mig själv som "rättskaffens" genom när jag rakt ut säger att jag tyvärr inte är det numera på grund av omständigheter Haveristerna delvis är skyldiga till, är något du också kan få vidareutveckla om du inte däckat av vad som verkar vara en snedfylla.