2021-01-31, 22:21
Medlem
DumpsterFires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RX-78-2Gundam
Intressant. 2019-01-30 00:54 skrivs en ganska syrlig recension här på Flashback. (FB) Haveristerna innan dess ser jag inte så stor aktivitet alls kring den här konflikten i den här tråden. Efter det uttryckte alltså en person stor oro med hänvisning till en då 13 år gammal dom som rörde ett relationsbrott trots att alla de dåvarande Haveristerna vet att hon är gift sen länge och alla har umgåtts med henne privat. Axel har även haft ett lekmannaövervakaruppdrag vid frigivning på 00-talet och känt henne sen 90-talet

Vilken skitrecension. Och att säga att Axel bara kör slogans är det dummaste jag hört. Jag tycker Axels retoriska skills är bland de bästa jag någonsin hört, han är ju blixtsnabb och har kirurgisk precision. Men hur som helst... menar du att Axel var hennes övervakare när de bodde ihop? Hur går en sådan överenskommelse till? Eller var han bara en gode man? - he he he
Citera
2021-01-31, 22:23
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Intressant. 2019-01-30 00:54 skrivs en ganska syrlig recension här på Flashback. (FB) Haveristerna efter det uttryckte alltså en person stor oro med hänvisning till en då 13 år gammal dom som rörde ett relationsbrott trots att alla Haveristerna vet att hon är gift sen länge och alla har umgåtts med henne privat. Så fort de får tassarna på domen delar de den i en gruppchatt och till sist hamnar den här på Flashback. Du kanske ska ta och släppa namnet på personen du skickade den till om du menar allvar med din ursäkt. Du fattar ju själv att ditt förtroende har missbrukats. PM går bra om du inte kan stå för det här.
Så du menar att Henko sket i en persons privatliv, trots att han hade sambo och barn själv där hemma? Nej, dra mig baklänges på en död häst över Gullmarsplan, mycket har man kunnat säga om Henko genom åren ... men hycklare!?

Vidare finns det gråzoner även i hårda och infekterade konflikter. Precis som personen som stod mellan mig och Cissi Wallin och efterföljande kedja personer, får personen som spred vidare domen mot transkvinnan själv i sådana fall redogöra för det inför henne. Den som har det yttersta ansvaret för att den användes mot transkvinnan på sättet vi nu ser var inte hen.

Önskar ni skjuta någon budbärare vet båda sidor i detta vem jag är och var jag återfinns. Och jag kommer inte låsa in mig på toaletten om ni ringer när ni är utanför för att besvara eventuella frågor medan jag ser er i ögonen.
Citera
2021-01-31, 22:39
Medlem
saltazars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Ingen aning, men med facit i hand behövs det inte särskilt mycket ansträngning för att hitta något skäl. Resten får du som sagt fråga personen själv, jag talar enbart för mig själv här.

https://twitter.com/nejtacktilldet/status/1353625579644481539?s=19

Det är väldigt bekvämt att glömma bort saker som:
1) Hånen i podden med min gamla arbetsgivare som gäst just denna vecka i direkt anslutning till min förlust av min frilansanställning (eller vad man nu vill kalla det).
2) Att nämnda arbetsgivare till sin vän Henko, som ville få bort mig på grund av att han var kränkt för en satirisk GIF (som jag bad om ursäkt för dessutom), läcker interna slagningar medan jag frilansat åt just honom och hans företag.
3) Uthängningarna inför tusentals lyssnare som tjackpundare, autist och psykotisk bland annat.
4) Hoten om våld mot mig.
5) Erkännandet av att därutöver försökt sätta mig hos snuten för att kommit och velat ta det här med våldshoten direkt med honom.
6) Det faktum att det jag först anklagades för, att läcka tlll nazister, visade sig inte ens vara sant men att "det är för jävligt ändå", för jag jobbar ju tydligen som nazisterna efterhandskonstruerade man då.

Citat:
Ja, eller sina egna frilansares till och med. Detta finns bekräftat både av Henko och av Martin i chattar med mig som jag givetvis har kvar, de ligger också uppe nu när jag tänker efter.

Den som låg bakom läckan av själva målnumret till Cissi Wallin, ja. Cissi Wallin är i sin tur många saker men någon nazist har jag aldrig uppfattat henne som, så hur kedjan därefter exakt ser ut vet jag inte och ärligt talat bryr jag mig inte numera heller. Sanningen visade sig ju ändå inte vara viktig för varken Haveristerna eller Martin, så då kan jag i det här avseendet skita i den också efter att jag utrett och redogjort för min egna del i hela soppan.

I förlängningen skulle man med den logik som används hos Haveristerna-gänget kunna säga att registratorn också läckte till nazister. Det betyder att även Henko gjorde det, för hade han gett fan i att knulla andras brudar och fått tänderna inslagna hade ingen dom funnits överhuvudtaget.

du frågade aldrig vad hon skulle med domen till?

det här är ju intressant ha ha. haveristerna avslöjade att det fanns nazistkopplingar till gardet som cissi driver. jg är tillsammans med en nazist och kvinnomisshandlare som påstår att han tagit avstånd nu. myra har dokumenterat haft svårt att hålla distansen till nazister och det har påtalats ett par ggr av flera att hon sitter och gullar med dem. så från nån av dessa har förstås smutskastningen då börjat. myra har även efter uppbrottet m a & h suttit med i cissis pdd. undrar vem det kan vara men nån av dem lär det ju vara?

kan det vara så att pärmen axel berättar om innehåller material om detta?
Citera
2021-01-31, 23:19
Medlem
manskrafts avatar
Kan någon snälla göra en sammanfattning över vad detta bråk handlar om, inklusive en lista över vilka som deltar, vad de menar har hänt och vad de anklagas för. Förstår att mycket är oklart, men det är helt omöjligt att uttolka någon mening av inläggen - och då tror jag ändå att jag är mer insatt än gemene läsare.
Citera
2021-01-31, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manskraft
Kan någon snälla göra en sammanfattning över vad detta bråk handlar om, inklusive en lista över vilka som deltar, vad de menar har hänt och vad de anklagas för. Förstår att mycket är oklart, men det är helt omöjligt att uttolka någon mening av inläggen - och då tror jag ändå att jag är mer insatt än gemene läsare.

Mycket bra idé! Tummen upp! Jag har nämligen noll koll alls över huvud taget på vad hälften av det som skrivs här just nu handlar om. Så någon som har koll får gärna stylta upp hela sammanhanget - på en mer övergripande nivå - och gärna, för min skull, vara extra noga med exakt hur allt är relaterat till podcasten Haveristerna. Tack!
Citera
2021-02-01, 00:59
Avslutad
Citat:
trevligt svar

Det tråkiga är väl brottsoffer som identifierats och barn som hängts ut genom Henko och Axels agerande.

Nu när du vet att hon är gift och har en familj, hur balanserat tror du det här är? Var det det här utdragen du gjorde skulle användas till? Speciellt när du vet att det var hon som skvallrade om att han varit otrogen med Myra?

https://twitter.com/mrhenko123/status/1355949226824495104

Nu ska ordet grov som Axel överdriver med smygas in och förklaras i dagens damage control över vad som postats här
.
https://twitter.com/mrhenko123/status/1355951254833401858
Citat:
"Personen har ett omfattande straffregister där våld mot kvinnor och förföljelse är återkommande. Våldtäkten är av sexualsadistisk karaktär och så jävla grov. Trots det skyddar Chang Frick våldtäktsmannen när tips lämnas till Nyheter Idag om att hen har ett samarbete med Cissi W."

Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterharmoni
Det tar knappt två minuter in i det avsnittet innan Axel överdriver brottsrubiceringen till grov.

(Chang Frick kontaktades av ett konto med hennes deadname mitt i natten om en total ickenyhet där en skärdump låg till grund. Testa att lämna tips med konton som inte har det tidigare namnet på personen man ska snacka skit om Henko. Det blir mindre förvirrande då.)

Sen ska resten förklaras i ett par panikposter då en av Myras kompisar påpekar en sak.

https://twitter.com/mrhenko123/status/1355966717810388997

Myra kanske kan ge sin syn på det där någon dag istället för att Henko gömmer sig bakom henne nu när han blir påkommen med att vara en mytoman.

Henko är ett monster. Helt utan samvete.
Senast redigerad av RX-78-2Gundam 2021-02-01 kl. 01:45.
Citera
2021-02-01, 01:26
Medlem
Materwelons avatar
Citat:
Det tråkiga är väl brottsoffer som identifierats och barn som hängts ut genom Henko och Axels agerande.

Nu när du vet att hon är gift och har en familj, hur balanserat tror du det här är? Var det det här utdragen du gjorde skulle användas till? Speciellt när du vet att det var hon som skvallrade om att han varit otrogen med Myra?

En person som nyligen får kontaktförbud mot sitt eget barn och dennes mor, dömd för sadistisk våldtäkt och och anklagad för att stalka folk på internet. Sådana saker råkar ingen sund och frisk människa ut för. Jag har inte hel insyn i det här men det här talar väldigt starkt för sig självt.

Jämför Henkos motattack med ovanstående och fråga dig själv vem som egentligen är monstret.
Citera
2021-02-01, 01:50
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:

Jag har inte försvarat någon av publiceringarna som balanserade som sagt. Jag har försvarat att jag grävt fram domarna, det gör jag med samtliga tiotusentals domar jag hämtat hem genom åren -- vissa åt mig själv, vissa åt andra.

När jag skickade de träffar jag fick i Acta Publica till personen som gjorde att de till slut nådde Henko, visste jag inte ens om den här otroheten. Jag ser den fortfarande som helt ointressant, och att Henko uppenbarligen inte hade berättat detta för sin sambo får stå för honom. Jag tycker ingen av de inblandade ska behöva svara för sina sexuella relationer och det anser jag fortfarande. Detta är två år sedan och jag hörde talas om det första gången här på Flashback eftersom jag kom in rätt sent i den där kretsen och inte alls hade hört allt internt skvaller på samma sätt som många andra som följt med från Hatklubben. Likaså förstod jag att domen faktiskt var ute när den publicerades här över ett halvår efter att jag hämtat den från Acta Publica. När uppgifterna var ute bland den inre kretsen vädjade jag dock just om att inte göra den till ett vapen just för jag insåg vilken skada den kunde göra om den behandlades på just det sätt den nu gjort.

Jag kallar honom just hycklare på grund av att han exempelvis drar in den här kvinnans barn och fru när han själv just håller sin sambo och barn som en heliga, men ändå använder de som sköld när saker hettar till. Det jag vet nu är så långt mycket mer än vad jag visste då och skulle han vara i färd att drunkna mitt framför mig skulle jag välja ett cementblock att kasta honom istället för en livboj.

Citat:
Haveristerna och deras krets runt omkring dem såg som sagt i mångas ögon väldigt mycket mer balanserade ut för två år sedan än vad de gör nu. Genom effektiv smutskastning vilken jag själv delvis fått erfara inser jag nu att kvinnan vi pratar om på samma sätt såg mycket mer obalanserad ut än vad hon gör idag i och med vad jag vet. Jag försvarar inte med det sagt hennes form av krigsföring i vissa av sakerna hon de facto har gjort (men också åtminstone stått för).

Jag kan än en gång bara beklaga om någon av deras respektive farit illa i allt detta. I kvinnans fall exponerar hon inte ens nämnda familj inför världen som en sköld, vilket Henko gör. Du kan hälsa kvinnan om du har kontakt med henne att jag (Magnus Fernström) har full förståelse att jag på grund av vad jag vill minnas att hon kallade "samröre" med just IRM-kretsen blockade mig i preventivt syfte. Dessvärre gjorde jag det där och då snarare till ett bevis för att det Henko och Axel berättat om henne stämde. Jag visste ingenting om det faktum att Axel varit övervakare åt henne och sådana detaljer då heller.

Det känns som att du önskar att jag erkänner något här, men jag är bara inte riktigt säker på vad? Du är likaledes välkommen att PM:a om du önskar kommunicera privat.
Senast redigerad av KomTillGullmars 2021-02-01 kl. 01:54.
Citera
2021-02-01, 02:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Materwelon
En person som nyligen får kontaktförbud mot sitt eget barn och dennes mor, dömd för sadistisk våldtäkt och och anklagad för att stalka folk på internet. Sådana saker råkar ingen sund och frisk människa ut för. Jag har inte hel insyn i det här men det här talar väldigt starkt för sig självt.

Jämför Henkos motattack med ovanstående och fråga dig själv vem som egentligen är monstret.

Hon sitter inte och ljuger för pengar, nej.
Citera
2021-02-01, 02:08
Avslutad
.
Citat:
Ursprungligen postat av Materwelon
En person som nyligen får kontaktförbud mot sitt eget barn och dennes mor, dömd för sadistisk våldtäkt och och anklagad för att stalka folk på internet.

OK fjorton respektive tre år sen är nyligen för dig "Materwelon".

Du sitter och spelar på den där enda strängen Henko har och ALLT kan förklaras med den enda tonen. Johannes Nilsson, Chang Frick, Cissi Wallin; Moa Wallin; Kringlan Svensson, Anna Björklund, Malcom Kyeyune, nazister. Hon är i sanning Sauron.
Senast redigerad av RX-78-2Gundam 2021-02-01 kl. 02:34.
Citera
2021-02-01, 02:16
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
jag vidarebefodrar och hon kommer kontakta dig på twitter isf, jag har förstått att Nyheter Idag redan kontaktat dig.
Det stämmer, men jag tror inte att horungar hanteras effektivast genom tidningsartiklar så jag avböjde att medverka.
Citera
2021-02-01, 04:46
Avslutad
Citat:
Hon sitter inte och ljuger för pengar, nej.

Det här inlägget nedan du gjorde är ju det mest relevanta beträffande vad Henko sysslar med just nu. Sen tror jag att hade det funnits mer än en dom om våld mot kvinnor hade nog Henko inte varit blyg att ta upp det istället för nån löjlig skärmdump och lösa påståenden. Han verkar hysterisk över att bli påkommen med att ljuga faktiskt. En väldigt toxisk människa som inte tål att ifrågasättas.

Citat:
Hur ska du ha det? Det kontakförbud Henko sitter och postar som försvar för sitt beteende ledde heller inte till någon dom. Tvärtom läser man i den här tråden så ser man att förundersökningen i det fallet las ner och att det saknades brottsligt uppsåt. Varför sitter Henko och använder en dump av den som en sköld mot obekväma poster från Johannes Nilsson när han vet om det? För att Henko är en lögnare och förtalare.

I ljuset av det stämmer nog beskrivningen att det är en förälder som vill ha kontakt med sitt barn som den andra föräldern motsätter sig. Ganska äckligt att försöka omformulera en sån privatsak på det sätt Henko gör.

Han retweetar också sina dumptirader med IRMs konto som om hans privata fejder är IRMs och det här vore nån sorts nyhet och ingen verkar bry sig. Han ser ut att ha tappat det helt faktiskt. https://twitter.com/interasistmen/status/1355513447706931200

Frågan är väl vad han har att göra med vem alla de här personerna umgås med, men den frågan verkar han för psykotisk för att ställa sig. Ärligt talat så ska han inte jobba med ungdoms och jämlikhetsfrågor inom facket när han gör den här typen av hatiska utspel, det är ett skämt.
Senast redigerad av StElmosFire 2021-02-01 kl. 04:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in