Citat:
Ursprungligen postat av
RX-78-2Gundam
Det tråkiga är väl brottsoffer som identifierats och barn som hängts ut genom Henko och Axels agerande.
Nu när du vet att hon är gift och har en familj, hur balanserat tror du det här är? Var det det här utdragen du gjorde skulle användas till? Speciellt när du vet att det var hon som skvallrade om att han varit otrogen med Myra?
https://twitter.com/mrhenko123/status/1355949226824495104
Jag har inte försvarat någon av publiceringarna som balanserade som sagt. Jag har försvarat att jag grävt fram domarna, det gör jag med samtliga tiotusentals domar jag hämtat hem genom åren -- vissa åt mig själv, vissa åt andra.
När jag skickade de träffar jag fick i Acta Publica till personen som gjorde att de till slut nådde Henko, visste jag inte ens om den här otroheten. Jag ser den fortfarande som helt ointressant, och att Henko uppenbarligen inte hade berättat detta för sin sambo får stå för honom. Jag tycker ingen av de inblandade ska behöva svara för sina sexuella relationer och det anser jag fortfarande. Detta är två år sedan och jag hörde talas om det första gången här på Flashback eftersom jag kom in rätt sent i den där kretsen och inte alls hade hört allt internt skvaller på samma sätt som många andra som följt med från Hatklubben. Likaså förstod jag att domen faktiskt var ute när den publicerades här över ett halvår efter att jag hämtat den från Acta Publica. När uppgifterna var ute bland den inre kretsen vädjade jag dock just om att inte göra den till ett vapen just för jag insåg vilken skada den kunde göra om den behandlades på just det sätt den nu gjort.
Jag kallar honom just hycklare på grund av att han exempelvis drar in den här kvinnans barn och fru när han själv just håller sin sambo och barn som en heliga, men ändå använder de som sköld när saker hettar till. Det jag vet nu är så långt mycket mer än vad jag visste då och skulle han vara i färd att drunkna mitt framför mig skulle jag välja ett cementblock att kasta honom istället för en livboj.
Citat:
Henko är ett monster. Helt utan samvete.
Haveristerna och deras krets runt omkring dem såg som sagt i mångas ögon väldigt mycket mer balanserade ut för två år sedan än vad de gör nu. Genom effektiv smutskastning vilken jag själv delvis fått erfara inser jag nu att kvinnan vi pratar om på samma sätt såg mycket mer obalanserad ut än vad hon gör idag i och med vad jag vet. Jag försvarar inte med det sagt hennes form av krigsföring i vissa av sakerna hon de facto har gjort (men också åtminstone stått för).
Jag kan än en gång bara beklaga om någon av deras respektive farit illa i allt detta. I kvinnans fall exponerar hon inte ens nämnda familj inför världen som en sköld, vilket Henko gör. Du kan hälsa kvinnan om du har kontakt med henne att jag (Magnus Fernström) har full förståelse att jag på grund av vad jag vill minnas att hon kallade "samröre" med just IRM-kretsen blockade mig i preventivt syfte. Dessvärre gjorde jag det där och då snarare till ett bevis för att det Henko och Axel berättat om henne stämde. Jag visste ingenting om det faktum att Axel varit övervakare åt henne och sådana detaljer då heller.
Det känns som att du önskar att jag erkänner något här, men jag är bara inte riktigt säker på vad? Du är likaledes välkommen att PM:a om du önskar kommunicera privat.