2021-02-26, 10:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Är det bara jag som tycker att Haveristerna är på väg att gå full mental meta? Känns som att nivån förflyttas för var dag, från det som med femtioelva skopor ansträngning kan uppfattas vara på gränsen till relevant i samhället till det som inte är relevant för någon eller något alls förutom Henko och Axel själva. Om de nu ska börja ”gräva” i flashback-tråden om sig själva så har det ju gått fullständigt rundgång i deras huvuden.

Det handlar väl mest om patreons och pengar? Så fort man yppar lite politisk kritik så blir det ju en halv uppsats om att man ska ringa NATO av nån random lyssnare. Henko har alltid varit en komplexfylld lantisvariant av magmys-Micke som blir rasande på trollen i kommentarsfältet. Nu är ju M³ rätt harmlös jämfört med Henko men "monkey see, monkey react"-trollningarna av dem är ju desamma.
Citera
2021-02-26, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StElmosFire
Nu verkar ju Henko mest vara en tramsig degboll utan skills i klass med Axel. Men jag förstår att kritik är svårt.

Ja, kritik verkar vara svårt. Att först kritisera en medlem som "gänghora" och att sen försöka kritisera podden som feministisk på fel sätt blir ffa inte alls trovärdigt. Du får nog försöka formulera om din kritik emot Haveristerna om den ska gå att ta på allvar. Börja för all del med att förklara med vad du menar med att en av medlemmarna är en "gänghora"?
Citera
2021-02-26, 13:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight
Jättesvårt för en del ja. Tänk att tro att man först kan kasta invektiv som "gänghora" omkring sig i sin kritik och sen tro att man kan bli tagen på allvar när man diskuterar feminism. Helt efterblivet ju, det blir ju inte trovärdigt för fem öre. Men ha det bra hördu!

Oj tonpolisen tittade fram.

Citat:
Det är viktigt att vara Feminist™. Varför det är så eller att det ens skulle vara vänster är inte riktigt förankrat, feminism har till stora delar sina rötter hos borgarklassens kvinnor.

Om du läser den där meningen igen så kanske du uppfattar avfärdandet av just feminism som ideologisk företeelse inom vänstern. Testa.

Jag springer i stora cirklar runt dig just nu Tranasbynight. Håll dig till att kritisera influencers och ont i fittan som dina poddidoler.
Senast redigerad av StElmosFire 2021-02-26 kl. 13:14.
Citera
2021-02-26, 13:27
Medlem
tenebriss avatar
Är Haveristerna störst i Sverige på Patreon?
Citera
2021-02-26, 13:33
Medlem
Citat:
Ingen har problem med att Haveristerna drar till sig det värsta drägget och lever på det, Markoolio sprang trots allt runt med ett dasslock runt skallen i barnprogram. Det är när de ger sig på folk utanför deras värld av fringe som mest verkar utspela sig på Flashback de får däng. Att Johannes Nilsson valde att bemöta dem just här och inte på Twitter eller i offentligheten är nog inte en slump. Motkritiken av honom slutade i att Haveristerna och Inte Rasist Men diskuterade hans kuk, ett ämne som avhandlats fem år tidigare av kvinnorna i den kanal han brukade frekventera i ett mer heterosexuellt sammanhang.

Ideologiskt handlar det hela tiden om det stora slaget om Rosa Apor och det som Henko kallar vänsterns kärnväljare som har pågått ända sen Henko blev kallad obehaglig av diverse kvinnor 2014 som går på repeat. Det här är vad det svenska batongsosseriet förmår. Att prata om reformism istället för revolt och gnugga egot på M*rtin F för att bli skedmatade något att podda om och kunna fantisera sig tillbaka till AFAs storhetsdagar (somliga av oss minns socialdemokraten Göran Perssons rosor till polisen i Göteborg 2001, märkligt hur tiderna förändras) och försöka skohorna in det amerikanska Antifa för att få det att färga av sig är helt fantastiskt roligt när man vet vilka som stått bakom onlinekrigarna i IRM. Myra var den som tog IRM till gatan med att klä ut sig och lajva Star Wars vid ett NMR demo och fixa en plats på Stockholms Pride och trycka upp T-shirts. Men hon har ju både styrfart och är nån sorts frihetlig™ och det skorrar när man försöker rimma med socialdemokrati.

Det går inte att bemöta personangrepp, lögner, hot, och Haveristernas speciella sorts "satir" ideologiskt och det är verkligen inte lönt att försöka heller. Det är pajaserier om skit som helt saknar relevans i verkligheten. Att de kommer åka på stryk eller bli dömda har ingenting med ideologi att göra. Det har enbart att göra med att de är scumbags som inte fattar att deras personangrepp får konsekvenser.

I ljuset av det är det är bra att gänghoran Sanna äntligen ska prata om kvinnors fittsjukdomar och det brännande ämnet endometrios istället för att agera alibi för sina misogyna poddkamrater. Hoppas hon därifrån baksätet lyckas ta det nånstans långt bort ifrån att Koos är en ful jävla fitta, allt som är dåligt med kvinnor och som lever på att kvinnor är så lättlurade och en kloss som borde ha sitt liv förstört och brännas ner och som ska ha stryk, men jag tvivlar.

Under his eye, Sanna.

Den gruppintroverta motsvarigheten till Haveristernas gänghorande med varandra, mot andra, är internarcissism - dvs en förskjutning av den narcissistiska patologin där två eller flera narcissister medvetet eller undermedvetet spelar besatta av varandra istället för sig själva för att därigenom dölja den snarare ännu starkare narcissismen som de facto pågår under ytan; eftersom narcissism i grunden är en form av bortträngt självförakt är det internarcissistiska samhället alienerande till sin natur. Gänghorande är långt ifrån internarcissismens antites utan har snarare många likheter och härrör ur samma avvikelser - det är blott i uttryck och annan interaktion med den externa gruppen som man kan urskönja dess olikheter.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-02-26 kl. 13:49.
Citera
2021-02-26, 14:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Den gruppintroverta motsvarigheten till Haveristernas gänghorande med varandra, mot andra, är internarcissism - dvs en förskjutning av den narcissistiska patologin där två eller flera narcissister medvetet eller undermedvetet spelar besatta av varandra istället för sig själva för att därigenom dölja den snarare ännu starkare narcissismen som de facto pågår under ytan; eftersom narcissism i grunden är en form av bortträngt självförakt är det internarcissistiska samhället alienerande till sin natur.

Tack. Konceptet internarcissism var nytt för mig, är det en variant av kollektiv narcissism? Jag ägnar mig inte gärna åt e-diagnoser men det är klart att man kan se antisociala drag i hur Haveristerna konflikthanterar eller i hur de tar kritik och vill förinta meningsmotståndare. Det jag främst lyfte i den posten du citerar var att deras förhållningssätt är dels inte politiskt gångbart och dels väldigt destruktivt och därför inte är något som heller förtjänar att tas på allvar. Haveristerna har också avvisats så fort de velat delta i seriösare sammanhang av t.ex. Cwejman.

Som underhållning är det däremot säkert utmärkt om man tycker Doktor Mugg dvs Markoolio med en toaring runt skallen är ball.
Citera
2021-02-26, 14:05
Avslutad
Citat:
Bölande

Ja "gänghora" är verkligen grovt att kalla någon. Verkligen en hatisk vardag i relation till vad Haveristerna brukar vräka ur sig om människor på veckobasis de senaste 3-4 åren.

Det var oseriöst av mig. Men jag tog mig friheten här på Flashback. Lex Della Qs "dumma hora". Those damn haters.

Men nu retas jag bara.
Senast redigerad av StElmosFire 2021-02-26 kl. 14:26.
Citera
2021-02-26, 14:08
Medlem
Citat:
Tack. Konceptet internarcissism var nytt för mig, är det en variant av kollektiv narcissism? Jag ägnar mig inte gärna åt e-diagnoser men det är klart att man kan se antisociala drag i hur Haveristerna konflikthanterar eller i hur de tar kritik och vill förinta meningsmotståndare. Det jag främst lyfte i den posten du citerar var att deras förhållningssätt är dels inte politiskt gångbart och dels väldigt destruktivt och därför inte är något som heller förtjänar att tas på allvar. Haveristerna har också avvisats så fort de velat delta i seriösare sammanhang av t.ex. Cwejman.

Som underhållning är det däremot säkert utmärkt om man tycker Doktor Mugg dvs Markoolio med en toaring runt skallen är ball.

Internarcissism, i sociala medier, tar sig främst uttryck i att diverse folk inom samma filterbubbla sitter och öser hyllningar över varandra, istället för att sitta och hylla och lyfta sig själva i klassisk narcissistisk manér - kollektivistisk narcissism är jag lite osäker på vad det kan tänkas vara då kollektivet brukar motsvara hela samhället, och i detta fall syftade jag istället mest på den lilla interna gruppen. Mekaniken i Haveristernas uttryck påminner mycket om en klassiskt internarcissistisk bubbla med skillnaden att de är förenade i att hata andra utanför den interna gruppen istället för att ömsesidigt älska varandra (sig själva) inom gruppen. Man kan väl sammanfatta det med att gänghorande är den utåtriktade och konfliktsökande förskjutningen av internarcissismen, medan det samtidigt dessutom pågår en ganska illa dold (”jag tar avstånd”) internarcissism i bakgrunden. Jag själv är i grunden liberal individualist så jag kräver inte av någon att de aktivt ska ta avstånd från andras uttalanden, även om de sitter tillsammans om tre i samma podd och ”diskuterar”, så det är inte nån slags kollektivistiskt ansvarstagande jag förespråkar här utan jag tolkar bara deras triggande av varandra att ösa ur sig epitet om andra personer som de gemensamt ogillar. Denna form av ond spiral är verkningslös om den inte kan beskådas av utomstående, så varken internarcissistiska grupper eller gänghorande grupper verkar inom låsta rum utan det sker öppet med publik. Det är ju anledningen till varför internarcissister inte sitter och skickar styrkekramar och handhjärtan till varandra i PM - det är inte tanken, i sig, som är det viktiga utan istället är det signalen utåt som är det enda som räknas. Det är den kantiga formen av självinsikt de förmår att uppfatta - dvs de förvaltar ”bilden” av sig själva, som grupp, på en så ytlig och banal nivå utan någon form av djupare insikter i sikte. Det är bara ytan som räknas - och en gris älskar som bekant gyttja hur många gånger man än sminkar den.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-02-26 kl. 15:05.
Citera
2021-02-26, 14:26
Medlem
Citat:
Ja "gänghora" är verkligen grovt att kalla någon. Verkligen en hatisk vardag i relation till vad Haveristerna brukar vräka ur sig om människor på veckobasis de senaste 3-4 åren.

Och som vanligt (varje ny sida i tråden) måste man alltså påminna Mia Skäringer&co om att:
-Haveristerna är en satirshow,
-precis som Mr Cool inte är en riktig person,
-vars upphovsman inte är pedofil.

Din vardag är däremot tyvärr på riktigt.

Fråga en vuxen om du inte begriper skillnaden.
Citera
2021-02-26, 14:38
Avslutad
Citat:
Och som vanligt (varje ny sida i tråden) måste man alltså påminna Mia Skäringer&co om att:
-Haveristerna är en satirshow,
-precis som Mr Cool inte är en riktig person,
-vars upphovsman inte är pedofil.

Din vardag är däremot tyvärr på riktigt.

Fråga en vuxen om du inte begriper skillnaden.

Vilket är skitsnack då de har ansvar för vad de säger, till exempel när de hotar eller förtalar människor. Du går som du mycket riktigt säger på repeat nu. Ta den diskussionen med KomTillGullmars eller nån annan av Skäringer&Co i tråden först.

Jag är bara en vanlig poddlyssnare.
Senast redigerad av StElmosFire 2021-02-26 kl. 14:43.
Citera
2021-02-26, 14:49
Medlem
KomTillGullmarss avatar
https://t.co/nILxXxRD92

Hahahaha! Dags för lite "classic Henko" så här tredje timmen in på hans hjälteinitiativ Ladies Night!

Kom ihåg, tycker ni Henko är ett svin ska ni fortfarande skänka pengar eftersom poddens kvinna som de varit helt okej att sätta på ett "hästjobb" oavlönat blir lidande annars! Ha lite solidaritet på denna kväll ingen i Haveristerna 2.0 bett om men som vi främst numera minns tack vare Henkos fördömanden av män som "inte ens kan hålla käft en kväll i veckan". De faktiskt mätbara resultaten där kuvade kvinnor fick växa tack vare Henkos generositet minns ingen eftersom så heller helt enkelt inte skedde.

Gissar att detta är något sambom infört hemma i Avesta och därför ska alla andra också lida, för i Henkos värld existerar inte ens alternativet där man bara slutar vara en gapig karlslok med en aura som skriker kvinnomisshandlare när man blir kritiserad för ptjaaa ... buffllighet och hotfullhetmot kvinnor exempelvis!?
Senast redigerad av KomTillGullmars 2021-02-26 kl. 14:54.
Citera
2021-02-26, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Gissar att detta är något sambom infört hemma i Avesta och därför ska alla andra också lida, för i Henkos värld existerar inte ens alternativet där man bara slutar vara en gapig karlslok med en aura som skriker kvinnomisshandlare när man blir kritiserad för ptjaaa ... buffllighet och hotfullhetmot kvinnor exempelvis!?

Vänta, har han lyckats hålla sig ifrån att bli dumpad av sambon alltså? Jag trodde hon hade slängt ut honom efter att hans otrohetsaffär avslöjades. Om inte så lär hon ju ångra sig bittert om några år när pandemin är över och han fortsätter ligga runt, för det kommer han att göra. Så om de inte har ett öppet förhållande så är det upplagt för en ännu bittrare separation i framtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in