Citat:
Ursprungligen postat av
basistensbas
Så här lät det inte förra veckan.
Axel Luo Öhman
sen tycker jag inte att man ska dra för stora växlar varken på tjattens namn eller språket (jag tolkar här "språket" som "tonen"). det allmänt graverande för de som inte är nazister i tjatten är att de sitter och gurglar pung på daniel friberg, som är ärkenazist. sen finns det ju specifika saker också, som t.ex. planeringen av den här texten som inte blev av för att de är för långsamma i huvudet.
2 d
Fast är det någon som på allvar tror att Haveristernas ilska över den där chatten är äkta och inte bara ett verktyg för att kasta skit på politiska motståndare (eller försvara sig mot det där Johannes Nilsson bloggade om)?
Jag tror dock inte att det är ett särskilt lyckat verktyg för dem eftersom alla som inte är autistiska förstår att du inte automatiskt är nazist för att du sitter i en chatt med namnet 14/88. Mathias Wåg är knappast nazist i smyg, snarare har han ägnat hela sin politiska gärning åt att bekämpa dem. Jag skulle tro att även hans medverkan i chatten är ägnat det syftet.
Självklart finns det gott om kopplingar mellan alla dessa kantkungar (Chang, Johannes, Malcom, diverse alt-right/facsister osv) men jag tror ärligt talat inte att Henrik lyckas övertyga så många om att just 14/88-kopplingen är så himla graverande.