2021-02-18, 20:54
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basistensbas
Så här lät det inte förra veckan.

Axel Luo Öhman
sen tycker jag inte att man ska dra för stora växlar varken på tjattens namn eller språket (jag tolkar här "språket" som "tonen"). det allmänt graverande för de som inte är nazister i tjatten är att de sitter och gurglar pung på daniel friberg, som är ärkenazist. sen finns det ju specifika saker också, som t.ex. planeringen av den här texten som inte blev av för att de är för långsamma i huvudet.
2 d

Axel satt ju och "gurglade pung" på Daniel Friberg tills han blev utkastad ur chatten.
Citera
2021-02-19, 07:55
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Så kan det också vara men strategin är ganska dålig då alla personliga konflikter de förvaltar är så interna och obegripliga för utomstående att sätta sig in i. Det krävs en hel del engagemang för att ens bilda sig en rimlig uppfattning om vad de gnäller om och när man väl har lyckats bilda sig en sådan uppfattning så rimmar den aldrig väl med den ”berättelse” som Haveristerna presenterar. Resultatet blir ett antiklimax, man känner sig lurad på en bra story som vid första kontakt lät intressant men så snart man tagit reda på mer så visade sig att allt bara var ett luftslott.
Där satte du huvudet på spiken. En delförklaring till varför denna tråd är så svårläst.

För en månad sedan(?) skrevs det inlägg om att någon åkt till Gullmarsplan och krossat Axels ruta. Hände det på internet eller i verkligheten? Om personen ifråga åkte till Axel - vad möttes personen av? Tystnad? Kom Axel ut? Lever han också endast på internet.
Citera
2021-02-19, 09:45
Medlem
Citat:
Så här lät det inte förra veckan.

Axel Luo Öhman
sen tycker jag inte att man ska dra för stora växlar varken på tjattens namn eller språket (jag tolkar här "språket" som "tonen"). det allmänt graverande för de som inte är nazister i tjatten är att de sitter och gurglar pung på daniel friberg, som är ärkenazist. sen finns det ju specifika saker också, som t.ex. planeringen av den här texten som inte blev av för att de är för långsamma i huvudet.
2 d

Fast är det någon som på allvar tror att Haveristernas ilska över den där chatten är äkta och inte bara ett verktyg för att kasta skit på politiska motståndare (eller försvara sig mot det där Johannes Nilsson bloggade om)?

Jag tror dock inte att det är ett särskilt lyckat verktyg för dem eftersom alla som inte är autistiska förstår att du inte automatiskt är nazist för att du sitter i en chatt med namnet 14/88. Mathias Wåg är knappast nazist i smyg, snarare har han ägnat hela sin politiska gärning åt att bekämpa dem. Jag skulle tro att även hans medverkan i chatten är ägnat det syftet.

Självklart finns det gott om kopplingar mellan alla dessa kantkungar (Chang, Johannes, Malcom, diverse alt-right/facsister osv) men jag tror ärligt talat inte att Henrik lyckas övertyga så många om att just 14/88-kopplingen är så himla graverande.
Citera
2021-02-19, 09:57
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Lyssnande på senaste avsnittet där bland annat Joakim Lamotte avhandlades. Eller snarare hans affiliate för Kärnkraftsel AB. Visst, Lamotte kan vara en jävla gapskalle men det här var verkligen att koka soppa på en spik.

Haveristerna berättade att Lamotte var jättejättejättedum som gjorde reklam för Kärnkraftsel därför att bolaget har kopplingar till Chang Frick som driver Nyheter Idag och som skrev under en debattartikel med Vavra Suk som driver en annan tidning och tydligen är en jättehemsk nazist och bla bla bla....

Orkar ni hänga med? På något sätt är Lamotte extremt klandervärd på grund av någon som heter Vavra.
Citera
2021-02-19, 10:00
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Lyssnande på senaste avsnittet där bland annat Joakim Lamotte avhandlades. Eller snarare hans affiliate för Kärnkraftsel AB. Visst, Lamotte kan vara en jävla gapskalle men det här var verkligen att koka soppa på en spik.

Haveristerna berättade att Lamotte var jättejättejättedum som gjorde reklam för Kärnkraftsel därför att bolaget har kopplingar till Chang Frick som driver Nyheter Idag och som skrev under en debattartikel med Vavra Suk som driver en annan tidning och tydligen är en jättehemsk nazist och bla bla bla....

Orkar ni hänga med? På något sätt är Lamotte extremt klandervärd på grund av någon som heter Vavra.

Jag kan hålla med Haveristerna lite grann i att det rimmar illa med "oberoende journalist" i ett reklaminslag för Kärnkraft.se. Detta oavsett om man tycker det Lamotte gör är bra eller inte.

Som de säger så är det ju i princip motsatsen till oberoende när han får betalt via Nyheter Idag.
Citera
2021-02-19, 10:04
Avslutad
Den som har ett faktiskt samarbete med Chang Frick och Jakob Bergman som är ansvarig utgivare på Nyheter Idag bakom sig är Axel själv. Axel gjorde reklam för Sverigedemokraterna 2012. https://www.youtube.com/watch?v=D04k-QFMKk0 1:27 minuter in vilket han också tillstått tidigare i tråden.
Citera
2021-02-19, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silence-is-wild
Fast är det någon som på allvar tror att Haveristernas ilska över den där chatten är äkta och inte bara ett verktyg för att kasta skit på politiska motståndare (eller försvara sig mot det där Johannes Nilsson bloggade om)?

Jag tror dock inte att det är ett särskilt lyckat verktyg för dem eftersom alla som inte är autistiska förstår att du inte automatiskt är nazist för att du sitter i en chatt med namnet 14/88. Mathias Wåg är knappast nazist i smyg, snarare har han ägnat hela sin politiska gärning åt att bekämpa dem. Jag skulle tro att även hans medverkan i chatten är ägnat det syftet.

Självklart finns det gott om kopplingar mellan alla dessa kantkungar (Chang, Johannes, Malcom, diverse alt-right/facsister osv) men jag tror ärligt talat inte att Henrik lyckas övertyga så många om att just 14/88-kopplingen är så himla graverande.

Målgruppen är ju t.ex. såna där troll på Twitter (@LenaHansson130 @Lagreus @iiiiii_x_iiiiii @draganist @Bo_bulten osv) som sitter och maler på med samma uttjatade hånfulla trams dagarna i ända. Som om sjuhundrafemtiotredje gången de skriver att en person är nazist skulle vara den graverande skillnaden mot den sjuhundrafemtioandra gången. Målgruppen är personer som lider av form av Tourettes att behöva ösa ur sig pejorativa epitet om andra personer som de hatar, och hör de då andra (Haveristerna) som också kallar personer för det värsta tänkbara så får de kanske lite mindre dåligt samvete för att de själva gör det också. Det är ett flockbeteende och ju fler som ansluter till flocken desto mer motiverade blir även sådana som Henko och Axel att fortsätta driva på hatet. Det är ju ingen utanför målgruppen som inte redan är helt insyltad i denna flock som kan lyssnar på Haveristerna och tycka att det är rimligt. Det är ju en djup subkultur utan like där alla redan är på samma plan och har samma uppfattning och förutfattade meningar om alla inblandade. Man gastar ju för redan övertygade öron.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-02-19 kl. 10:14.
Citera
2021-02-19, 10:12
Medlem
Citat:

Mycket av det som Henko häver ur sig bygger på Six degrees of Kevin Bacon logik in absurdum. Och det handlar alltid om personer, vem man är vän med och vilka man någongång befunnit sig i samma sällskap som osv osv. Rent strunt. Det är bara värdelös och meningslös drama skapad ur tomma intet.
Citera
2021-02-19, 11:19
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Målgruppen är ju t.ex. såna där troll på Twitter (@LenaHansson130 @Lagreus @iiiiii_x_iiiiii @draganist @Bo_bulten osv) som sitter och maler på med samma uttjatade hånfulla trams dagarna i ända. Som om sjuhundrafemtiotredje gången de skriver att en person är nazist skulle vara den graverande skillnaden mot den sjuhundrafemtioandra gången. Målgruppen är personer som lider av form av Tourettes att behöva ösa ur sig pejorativa epitet om andra personer som de hatar, och hör de då andra (Haveristerna) som också kallar personer för det värsta tänkbara så får de kanske lite mindre dåligt samvete för att de själva gör det också. Det är ett flockbeteende och ju fler som ansluter till flocken desto mer motiverade blir även sådana som Henko och Axel att fortsätta driva på hatet. Det är ju ingen utanför målgruppen som inte redan är helt insyltad i denna flock som kan lyssnar på Haveristerna och tycka att det är rimligt. Det är ju en djup subkultur utan like där alla redan är på samma plan och har samma uppfattning och förutfattade meningar om alla inblandade. Man gastar ju för redan övertygade öron.

Man gastar för att det är själva syftet med struggle sessions.
Citera
2021-02-19, 11:22
Medlem
basistensbass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silence-is-wild

Rätt så allvarligt formulerade uthängningar om det bara var på skoj. Se interrasistmen:s twitter konto, inte ett spår av satir. Bild+namn har twitter tagit bort.
Citera
2021-02-19, 12:11
Medlem
Citat:
Rätt så allvarligt formulerade uthängningar om det bara var på skoj. Se interrasistmen:s twitter konto, inte ett spår av satir. Bild+namn har twitter tagit bort.

Jag menar inte att det är ett dugg satiriskt. Jag tror att det är gravallvarligt men ett medvetet bedrägeri i ett försök att trycka till politiska motståndare. Jag menar att de vet vad chatten är för något men de låstas att den är något annat för poängens skull.
Citera
2021-02-19, 14:11
Medlem
Feedback66s avatar
Citat:
isst, Lamotte kan vara en jävla gapskalle men det här var verkligen att koka soppa på en spik.

Har Haveristerna ägnat sig åt något annat det senaste, säg, året? De har väl kokat torrt länge nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in