2021-02-23, 23:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight
Det skulle jag vilja se eller höra. Men det finns alltså absolut ingen som sparat ner den och nu är den bortplockad?

Den diskuteras någon gång i tråden i höstas. Så ja, dörrvakten är långsint. Exempel 1A på varför man inte ska hålla på som Axel gör. Sen en tid tillbaka står det att videon är privat om man klickar på länkarna i tråden.

Istället för dina taffliga gaslightingförsök, så kan du fråga Axel varför han gjort så.

Citat:
Förolämpa folk får man rimligtvis göra.

Det kan vara väldigt dåligt för hälsan om man förolämpar fel persons mamma, dotter eller nåt sånt.
Senast redigerad av Extrapris12354 2021-02-23 kl. 23:15.
Citera
2021-02-24, 00:48
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Det skulle jag vilja se eller höra. Men det finns alltså absolut ingen som sparat ner den och nu är den bortplockad?Fast det sa jag inte. Du måste ha läst fel, eller så tolkar du in märkliga saker i det jag skrivitFörolämpa folk får man rimligtvis göra. Hota folk är olagligt. Olaga hot går under allmänt åtal skulle jag tro, det är väl bara att anmäla? Verkar betydligt enklare och bekvämare och faktiskt ett bombsäkert sätt att få träffa motparten istället för att stå och apa sig på Twitter i kylan utanför nån nerpissad port. Ja, om man nu vill träffas hellre än apa sig alltså. Det är antagligen där skon klämmer. Antingen det eller att det där hotet inte finns.
Varför ska jag ringa polisen? Tar jag mig vatten över huvudet, bör jag också få en kallsup så jag lär mig till nästa gång. Alla fungerar inte som Axel som kan säga att han ringt snuten samtidigt som han förklarar hur han skall spräcka skallen på mig om jag kommer igen. Vissa har inte målet att vinna till varje pris, om det innebär att går emot principer man givit sig själv och andra
Citera
2021-02-24, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Varför ska jag ringa polisen? Tar jag mig vatten över huvudet, bör jag också få en kallsup så jag lär mig till nästa gång. Alla fungerar inte som Axel som kan säga att han ringt snuten samtidigt som han förklarar hur han skall spräcka skallen på mig om jag kommer igen. Vissa har inte målet att vinna till varje pris, om det innebär att går emot principer man givit sig själv och andra

Henko och Axel saknar den abstraktionsförmåga som krävs för att bilda sig en uppfattning om hur de själva uppfattas av andra. Det är därför som de hela tiden övertolkar andras handlingar efter projicering hur de själva skulle ha gjort, men är samtidigt helt oförstående till att de själva läses av och tolkas på olika unika sätt av andra.
Citera
2021-02-24, 07:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Extrapris12354
Det kan vara väldigt dåligt för hälsan om man förolämpar fel persons mamma, dotter eller nåt sånt.

Det är det här personen du diskuterar med inte förstår, Se tidigare infantila resonemang.

Citat:
OMg! Skallskador var inte det vi diskuterade.

Som sagt, väldigt många verkar göra sitt bästa för att missförstå saker som "skallskador" och "en vänlig gest". Många som vill vara kränkta och rädda tydligen, trots att det är heeeeeeelt uppenbart att det här är en del av en jargong, saker man slänger ur sig för att man tycker att det låter kul, inte någonting man tänker göra i verkligheten.

Om en invandrare säger "jag ska knulla din mamma", tror ni att denne kommer att genomföra ett samlag med er mamma då? Eller är det en del av en jargong, en förolämpning? Springer ni till polisen och anmäler ett hot om våldtäkt om nån säger det?

Ingen har problem med att Haveristerna drar till sig det värsta drägget och lever på det, Markoolio sprang trots allt runt med ett dasslock runt skallen i barnprogram. Det är när de ger sig på folk utanför deras värld av fringe som mest verkar utspela sig på Flashback de får däng. Att Johannes Nilsson valde att bemöta dem just här och inte på Twitter eller i offentligheten är nog inte en slump. Motkritiken av honom slutade i att Haveristerna och Inte Rasist Men diskuterade hans kuk, ett ämne som avhandlats fem år tidigare av kvinnorna i den kanal han brukade frekventera i ett mer heterosexuellt sammanhang.

Ideologiskt handlar det hela tiden om det stora slaget om Rosa Apor och det som Henko kallar vänsterns kärnväljare som har pågått ända sen Henko blev kallad obehaglig av diverse kvinnor 2014 som går på repeat. Det här är vad det svenska batongsosseriet förmår. Att prata om reformism istället för revolt och gnugga egot på M*rtin F för att bli skedmatade något att podda om och kunna fantisera sig tillbaka till AFAs storhetsdagar (somliga av oss minns socialdemokraten Göran Perssons rosor till polisen i Göteborg 2001, märkligt hur tiderna förändras) och försöka skohorna in det amerikanska Antifa för att få det att färga av sig är helt fantastiskt roligt när man vet vilka som stått bakom onlinekrigarna i IRM. Myra var den som tog IRM till gatan med att klä ut sig och lajva Star Wars vid ett NMR demo och fixa en plats på Stockholms Pride och trycka upp T-shirts. Men hon har ju både styrfart och är nån sorts frihetlig™ och det skorrar när man försöker rimma med socialdemokrati.

Det går inte att bemöta personangrepp, lögner, hot, och Haveristernas speciella sorts "satir" ideologiskt och det är verkligen inte lönt att försöka heller. Det är pajaserier om skit som helt saknar relevans i verkligheten. Att de kommer åka på stryk eller bli dömda har ingenting med ideologi att göra. Det har enbart att göra med att de är scumbags som inte fattar att deras personangrepp får konsekvenser.

I ljuset av det är det är bra att gänghoran Sanna äntligen ska prata om kvinnors fittsjukdomar och det brännande ämnet endometrios istället för att agera alibi för sina misogyna poddkamrater. Hoppas hon därifrån baksätet lyckas ta det nånstans långt bort ifrån att Koos är en ful jävla fitta, allt som är dåligt med kvinnor och som lever på att kvinnor är så lättlurade och en kloss som borde ha sitt liv förstört och brännas ner och som ska ha stryk, men jag tvivlar.

Under his eye, Sanna.
Senast redigerad av StElmosFire 2021-02-24 kl. 07:32.
Citera
2021-02-24, 08:35
Medlem
Citat:
DIstället för dina taffliga gaslightingförsök, så kan du fråga Axel varför han gjort så.
Gaslightingförsök? Vad fan snackar du om? Jag har ingen direktlina till Axel, som så mycket annat i den här soppan låter det ganska påhittat, tycker det är rätt rimligt att ifrågasätta saker och ting. T ex har den där dörrvakten efter 20 frågor inte lyckats redogöra varför han beskyller de personer han beskyller för sin uppsägning, då anar man att nånting kanske inte är riktigt är sant eller gick till så som det beskrevs. Det tycker jag är rimligt och inte alls gaslighting.

Citat:
Ska vi se det så är det ju dåligt för hälsan att göra vad som helst eftersom jag som sagt kan hitta på att nånting du gör kränker mig, och då har jag rätt att nita dig. Det tog jag också upp i ett tidigare inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Varför ska jag ringa polisen?

Det skrev jag i föregående inlägg, det börjar bli löjligt detta:

För att du påstår att du är angelägen om att träffa en viss person, du har ingen framgång med det och en eventuell rättegång vore ett ganska säkert sätt att kunna träffa vederbörande.

Citat:
Ursprungligen postat av StElmosFire
Att Johannes Nilsson valde att bemöta dem just här och inte på Twitter eller i offentligheten är nog inte en slump.
Nej, det beror på att Johannes inte har några andra plattformar. I podden måste han ha Malcom Kyeunes penis i sin min 100% av tiden och sina trötta bloggförsök har han väl lagt ner. Det som återstår är väl här eller hans personliga facebook, typ. Resten av ditt inlägg verkar mest gå ut på att försöka få in så många tröttande invektiv i varje mening som möjligt så det får du ha för dig själv.
Citera
2021-02-24, 08:51
Avslutad
Citat:
Gaslightingförsök? Vad fan snackar du om? Jag har ingen direktlina till Axel, som så mycket annat i den här soppan låter det ganska påhittat, tycker det är rätt rimligt att ifrågasätta saker och ting. T ex har den där dörrvakten efter 20 frågor inte lyckats redogöra varför han beskyller de personer han beskyller för sin uppsägning, då anar man att nånting kanske inte är riktigt är sant eller gick till så som det beskrevs. Det tycker jag är rimligt och inte alls gaslighting.

Att så tvivel om vad som är verkligt och inte är klassisk gaslighting, i synnerhet när det finns lättillgängliga bevis om streamens existens är det ytterst bedrägligt beteende.

I streamen som Axel tog bort suckar Sanna och för övrigt när han tar fram sina prydnadshammare. Axel flinar när hon säger "Nej, stoppa undan de där" och tycker att han är töntig.

Trots så uppenbara bevis i tråden, på youtube och på patreon så väljer du att ifrågasätta dess existens. Vad har du för motiv till det?

Turerna med dörrvaktens uppsägning är helt orelaterbart till detta, där är det två parter som säkert har olika uppfattning om vad som har hänt och det vet du såklart.

Men hursomhelst, jag tycker det är kul att dörrvakten fortfarande är envis och stör Axels tillvaro flera månader efter han pratade om att spräcka skallen på vakten. Så ska hot hanteras. Respekt.
Senast redigerad av Extrapris12354 2021-02-24 kl. 09:05.
Citera
2021-02-24, 09:26
Medlem
Citat:
Men hursomhelst, jag tycker det är kul att dörrvakten fortfarande är envis och stör Axels tillvaro flera månader efter han pratade om att spräcka skallen på vakten. Så ska hot hanteras. Respekt.

Jag kan bara hålla med. Egentligen är det ganska ointressant på vilket sätt de drabbade reagerar men envishet är nog det mest effektiva om vi pratar om att reaktionen ska ha någon verklig effekt på Haveristerna. Jonas envishet, i sin milda form, är också bra. Då blir det inte bara en tillfällig engångsreaktion som Haveristerna kan lägga till högen av allt som de hånar utpekade personer med utan då blir det mer en negativ konsekvens för Haveristerna som Haveristerna på ett eller annat sätt måste stå ut med under en längre tid. Det är imponerande att vissa har så mycket tid och ork att driva sånt så länge men det visar egentligen bara på diverisiteten i hur olika människor reagerar på olika sätt. Haveristerna söker ju reaktioner för att hålla sina personkonflikter flytande men de söker den tillfälliga reaktionen i affekt, inte den längre och mer strategiska varianten.
Citera
2021-02-24, 09:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Jag kan bara hålla med. Egentligen är det ganska ointressant på vilket sätt de drabbade reagerar men envishet är nog det mest effektiva om vi pratar om att reaktionen ska ha någon verklig effekt på Haveristerna. Jonas envishet, i sin milda form, är också bra. Då blir det inte bara en tillfällig engångsreaktion som Haveristerna kan lägga till högen av allt som de hånar utpekade personer med utan då blir det mer en negativ konsekvens för Haveristerna som Haveristerna på ett eller annat sätt måste stå ut med under en längre tid. Det är imponerande att vissa har så mycket tid och ork att driva sånt så länge men det visar egentligen bara på diverisiteten i hur olika människor reagerar på olika sätt. Haveristerna söker ju reaktioner för att hålla sina personkonflikter flytande men de söker den tillfälliga reaktionen i affekt, inte den längre och mer strategiska varianten.

Det är väl uppenbart att Henko sitter och lusläser den här tråden det första han gör på morgonen för att försöka skrapa ihop content till sitt trams. Flashback är poddens främsta källa till material och har alltid varit det. Det är just därför den här tråden är så lång och inavlad och JN valde att svar här. Tyvärr för Henko kommer han efter det här aldrig tas på allvar mer ens av sina partikamrater då han gång på gång avslöjar sig som allför provocerad av vad som skrivs här och det har väl varit syftet med att tramset fått fortgå. Vänstern behöver inte människor som honom. Eller Axel för den delen.
Citera
2021-02-24, 10:15
Avslutad
Citat:
Att den existerar är det inget bevis för att det man påstår faktiskt hänt i den. Thomas Quick existerar också, men nån seriemördare var han inte. Att den finns eller funnits har jag f ö aldrig ifrågasatt, lika lite som jag ifrågasatt Quicks existens.
Du sa väl nyss att bevisen inte gick att se på YT, men nu kan man det alltså? Länka med timestamp.

Och det här med bevis på Patreon är helt nytt, vad är det för nåt och kan du länka?

Motivet har jag redan beskrivit, det skrivs en hel del skit på Flashback så jag brukar fråga efter bevis på sånt. Varför skulle det vara konstigt eller gaslighting, allt som skrivs på Flashback är knappast sant liksom?

Låt mig ställa en motfråga: Brukar du tro på saker som skrivs på Flashback utan att se länkar eller andra bevis? Eller ska du börja yra om "detaljhaveri" så fort man vill få bevis på att Göran Persson är en ödlemänniska eller att jorden är platt?

Frågorna jag har ställt är markerade med frågetecken, var snäll och svara på dem nu istället för att komma med dumma anklagelser.

Du jämför rätt blygsamma påståenden om Axels gapiga stil med Thomas Quick, ödlemänniskor osv. Som sagt var, gaslighting.

Tidigare diskussion finns kring 25 oktober i tråden, med timestamps och allt. Du kanske tror jag gått tillbaka i tiden och skrivit andras inlägg? Bara skriv till Axel och be han göra videon publik igen så kan du lyssna och njuta. Länk till streamen finns på Patreon, du ifrågasatte att det ens fanns någon stream. Jag har ingen plikt att förse dig med bevismaterial för att bajs luktar skit och liknande dumheter från dig.

You're not calling the shots here, pal.
Citera
2021-02-24, 10:53
Medlem
Citat:
Du jämför rätt blygsamma påståenden om Axels gapiga stil med Thomas Quick, ödlemänniskor osv. Som sagt var, gaslighting.
Ursäkta, men du svarade inte på frågorna. Ska man tro på saker som bara skrivs på Flashback utan nån form av yttre bevis, är det rimligt? Och du glömde länka till de bevis du påstår finns på YT och Patreon?
Citat:
Tidigare diskussion finns kring 25 oktober i tråden, med timestamps och allt.
Återigen, ska man tro på saker som sägs på Flashback utan yttre bevis? Det är en mycket enkel ja/nej-fråga.
Citat:
Du kanske tror jag gått tillbaka i tiden och skrivit andras inlägg?
En fråga till: Varför finns det ett höggre tröskelkrav för att skriva i den här tråden? Är det för att 100 smurfkonton har suttit i den här tråden och pratat och hållit med varandra? Påverkar det trovärdigheten tycker du?
Citat:
Jag har ingen plikt att förse dig med bevismaterial för att bajs luktar skit och liknande dumheter från dig.
Ingen har påstått det, du får skriva vilken dum skit du vill, det är dock ganska rimligt att ifrågasätta uppgifter som bara verkar gå att verifiera genom att nån har skrivit om dem på Flashback. Tycker du det är en orimlig inställning? Ja/nej? Tycker du det är rimligt att kalla det "gaslighting? Ja/nej?
Citat:
Lite oklart varför du byter till engelska tycker jag.

Du är naturligtvis inte skyldig att svara på frågorna heller, men det vore ju ganska rimligt att göra det. Alternativet kan så klart vara att jag skriver att du är en dömd pedofil och sen ska diskussionen utgå från det - för att det har ett anonymt konto på Flashback skrivit så då måste det ju vara sant.
Citera
2021-02-24, 12:15
Avslutad
Citat:
Du är naturligtvis inte skyldig att svara på frågorna heller, men det vore ju ganska rimligt att göra det. Alternativet kan så klart vara att jag skriver att du är en dömd pedofil och sen ska diskussionen utgå från det - för att det har ett anonymt konto på Flashback skrivit så då måste det ju vara sant.

Rimlighetsbedömningen i vad du kräver bevis för är allt annat än adekvat. Precis som du hänger upp dig på detaljer som att jag skiftade språk.

Det var varken första eller sista gången Axel kom med våldshot.

Och du, jag tycker du ska komma till gatan jag sitter på nu och skoja med de som jobbar här om att du ska knulla deras mamma. Har du otur så förstår de inte satiren i det hela, och du har en pistol uppkörd i ansiktet. Pajas.
Citera
2021-02-24, 12:21
Medlem
Citat:

Tidigare diskussion finns kring 25 oktober i tråden, med timestamps och allt. Du kanske tror jag gått tillbaka i tiden och skrivit andras inlägg? Bara skriv till Axel och be han göra videon publik igen så kan du lyssna och njuta. Länk till streamen finns på Patreon, du ifrågasatte att det ens fanns någon stream. Jag har ingen plikt att förse dig med bevismaterial för att bajs luktar skit och liknande dumheter från dig.

Komiskt när TranasByNight m.fl. hela tiden väljer att veva med vässade armbågar mot andra skribenter här i tråden än att lägga någon energi på ämnet i sig. Produktivitet noll. Det är ju inte vi här i forumet som granskas . Men på tal om borttagna avsnitt, är någon insatt i varför Spotify har tagit bort ett av de senaste Haveristerna-avsnittet? Eller har Spotify ens haft avsnittet publicerat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in