2021-02-25, 18:55
Medlem
Feedback66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StElmosFire
Ändå är det bara skit som skrivs här av losers? Att de sitter och gissar som de alltid suttit och gissat vem som är vem på Flashback utan att leda i bevis för att sen sitta och förtala i avsnitt efter avsnitt är skälet till att de befinner sig där de är nu. Noll trovärdighet, helt fixerade vid vad som pågår i den här tråden.

Som sagt, tänk att det fanns en tid då Haveristerna ansågs relevanta och deras granskningar faktiskt till och med påverkade den allmänna opinionen, som fallet med Linnea Claesson. Det låter som ren science fiction nu. Vilken tragisk utveckling.
Citera
2021-02-25, 19:57
Medlem
Fred Friendlys avatar
Axel och Henko har 100% koll på tråden och klagar på de i tråden och de i tråden har 100% koll på Henko och Axel och klagar anonymt på dem här.
Henko tiggde pengar idag. Det tar så mycket i anspråk att spela in avsnittet så höj pledge till varje avsnitt. De behövde ju inte podden, Axel är ju så snorrik och podden var ju bara ett tidsfördriv.

Henrik Lamotte, patreonluder.
Citera
2021-02-25, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Axel och Henko har 100% koll på tråden och klagar på de i tråden och de i tråden har 100% koll på Henko och Axel och klagar anonymt på dem här.
Henko tiggde pengar idag. Det tar så mycket i anspråk att spela in avsnittet så höj pledge till varje avsnitt. De behövde ju inte podden, Axel är ju så snorrik och podden var ju bara ett tidsfördriv.

Henrik Lamotte, patreonluder.

I stora drag har jag inga som helst problem med vad än folk tjänar stålars på, så länge man inte gör det på andra specifika individers bekostnad. Det är där skon klämmer för mig - annars hade jag inte brytt mig ett skit om Haveristerna. Om oskyldiga inte hade blivit drabbade så hade jag brytt mig lika lite om Haveristerna som jag bryr mig om nån random influencer som tjänar miljoner på att sminka sig, puta med läpparna och ta selfies. Alla dessa påhitt som inte producerar något mervärde utöver ren underhållning befinner sig dock på en slags normalfördelningskurva där man i längden bara kan bete sig så svinaktigt som Haveristerna gör så länge man inte blir för stora. Nu har Haveristerna blivit större än för något år sedan, och i samband med det ökar kraven. Tyvärr, för deras del, så kommer de alltid ha kvar sin historik och kommer bli kritiserad för den oavsett om dom skärper till sig framöver. Om de strävar efter att växa ytterligare så måste de nog skrota allt gammalt och producera bättre kvalité i framtiden, eller helt enkelt lägga ned Haveristerna och starta något nytt med ett justerat tema. Min teori är dock att det här är det enda de kan, detta utgör liksom hela registret. Det blir inte bättre än denna skit. Sannolikheten att de kommer överraska med något nytt är nära noll.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-02-25 kl. 21:39.
Citera
2021-02-25, 21:35
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
I stora drag har jag inga som helst problem med vad än folk tjänar stålars på, så länge man inte gör det på andra specifika individers bekostnad. Det är där skon klämmer för mig - annars hade jag inte brytt mig ett skit om Haveristerna. Om oskyldiga inte hade blivit drabbade så hade jag brytt mig lika lite om Haveristerna som jag bryr mig om nån random influencer som tjänar miljoner på att sminka sig, puta med läpparna och ta selfies. Alla dessa påhitt som inte producerar något mervärde utöver ren underhållning befinner sig dock på en slags normalfördelningskurva där man i längden bara kan bete sig så svinaktigt som Haveristerna gör så länge man inte blir för stora. Nu har Haveristerna blivit större än för något år sedan, och i samband med det ökar kraven. Tyvärr, för deras del, så kommer de alltid ha kvar sin historik och kommer bli kritiserad för den oavsett om dom skärper till sig framöver. Om de strävar efter att växa ytterligare så måste de nog skrota alla gammalt och producera bättre kvalité i framtiden, eller helt enkelt lägga ned Haveristerna och starta något nytt med ett justerat tema. Min teori är dock att det här är det enda de kan, detta utgör liksom hela registret. Det blir inte bättre än denna skit. Sannolikheten att de kommer överraska med något nytt är nära noll.
Jag tycker deras tidigare hållning inte limmar med Henriks inlägg. Det är väl hycklande, vilket de ju gärna anmärker hos andra.

Med det sagt, folk donerar frivilligt och det är helt rätt. Liknelsen med Lamotte faller platt men den var rolig å skriva fram.
Citera
2021-02-25, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Jag tycker deras tidigare hållning inte limmar med Henriks inlägg. Det är väl hycklande, vilket de ju gärna anmärker hos andra.

Med det sagt, folk donerar frivilligt och det är helt rätt. Liknelsen med Lamotte faller platt men den var rolig å skriva fram.

Hyckleri är inget jag stör mig speciellt mycket på. Har egentligen aldrig förstått varför många reagerar så starkt på det - det är ju (i de flesta fall) inget som drabbar andra utan drabbar bara någons eget rykte och trovärdighet. Jag är förmodligen för liberalt lagd för att låta sånt uppta min uppmärksamhet.
Citera
2021-02-25, 21:59
Medlem
Citat:

I ljuset av det är det är bra att gänghoran Sanna äntligen ska prata om kvinnors fittsjukdomar och det brännande ämnet endometrios istället för att agera alibi för sina misogyna poddkamrater. Hoppas hon därifrån baksätet lyckas ta det nånstans långt bort ifrån att Koos är en ful jävla fitta, allt som är dåligt med kvinnor och som lever på att kvinnor är så lättlurade och en kloss som borde ha sitt liv förstört och brännas ner och som ska ha stryk, men jag tvivlar.

Under his eye, Sanna.

Var fan kom det här ifrån? När har Axel och Henrik babblat om att Koos är en ful fitta och hur dåliga och lättlurade kvinnor är?
Citera
2021-02-26, 06:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
Var fan kom det här ifrån? När har Axel och Henrik babblat om att Koos är en ful fitta och hur dåliga och lättlurade kvinnor är?

"Hoppas hon därifrån baksätet lyckas ta det nånstans långt bort ifrån" står det om du andas lite innan du läser. Att anmärka på hur folk ser ut, att kalla dem fittor, (kukar, äckel, svin, apor, horungar etc) och uttrycka en vilja att förstöra deras liv och slå dem samt att påstå att människor är lurade är standard, jag utgick ifrån vad som sagts om andra kvinnor i den här feministiskt profilerade podden. Jag är helt säker på att Koos inte heller kommer visa sig vara En Riktig Feminist™ och ska därefter avhumaniseras så att man kan gå loss på henne i ett par timmar verbalt. Men om du verkligen tar det riktigt långsamt så uttrycker jag en förhoppning om att det inte blir så.

Senast redigerad av StElmosFire 2021-02-26 kl. 06:21.
Citera
2021-02-26, 07:07
Medlem
Tänk vad praktiskt det är ändå, att alla i Haveristernas hejaklack överanvänder sig av exakt samma trötta begrepp och uttryck HELA TIDEN.
Citera
2021-02-26, 07:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
"It was merely an act"

Nej, inte förställning. Bait. Det är abnormt lite snack om oljebyten på Mekonomen och vinkelslipar med tanke på könssammansättningen i den här podden. Det är viktigt att vara Feminist™. Varför det är så eller att det ens skulle vara vänster är inte riktigt förankrat, feminism har till stora delar sina rötter hos borgarklassens kvinnor. Handlar inte könsfrågor precis som övriga identitetsfrågor mest om om att splittra proletariatet och ställa in klasskampen, det vill säga socialdemokratins paradgren?

Citat:
Ursprungligen postat av media876
Tänk vad praktiskt det är ändå, att alla i Haveristernas hejaklack överanvänder sig av exakt samma trötta begrepp och uttryck HELA TIDEN.

Hehe.
Senast redigerad av StElmosFire 2021-02-26 kl. 07:27.
Citera
2021-02-26, 08:41
Medlem
Citat:
Nej, inte förställning. Bait. Det är abnormt lite snack om oljebyten på Mekonomen och vinkelslipar med tanke på könssammansättningen i den här podden. Det är viktigt att vara Feminist™.
Absolut en rimlig invändning, Henrik har ju sitt ursprung i den svenska urskogen så man borde förvänta sig att han kunde prata om jakt, motorer, skogsvård, hembränning med mera. Podden borde absolut vara mycket mera så. Kanske kunde Axel vara den okunnige ciceronen, som Ulf Schenkmanis i gamla Trädgårdsdags i SR, så kunde Henko lära honom och berätta fakta? Så klart ytterst rimligt av dig att kalla en främmande kvinna för gänghora med mera för att en podd du antagligen inte ens betalar för inte uppfyller förväntningarna. Har du testat att anmäla till Konsumentverket? Gjort en polisanmälan? Tipsat SÄPO? Det är självklart en angelägenhet för att medborgare att podden blir mer som du tycker att den ska vara. Märkligt att inga större medier plockat upp en så enorm skandal som att du är missnöjd med podden, antagligen är det väl MSM som mörkar för att Axel är mörkhyad? Jag föreslår att du ringer NATO, podden måste anpassas så klart.
Citera
2021-02-26, 08:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight
Absolut en rimlig invändning, Henrik har ju sitt ursprung i den svenska urskogen så man borde förvänta sig att han kunde prata om jakt, motorer, skogsvård, hembränning med mera. Podden borde absolut vara mycket mera så. Kanske kunde Axel vara den okunnige ciceronen, som Ulf Schenkmanis i gamla Trädgårdsdags i SR, så kunde Henko lära honom och berätta fakta? Så klart ytterst rimligt av dig att kalla en främmande kvinna för gänghora med mera för att en podd du antagligen inte ens betalar för inte uppfyller förväntningarna. Har du testat att anmäla till Konsumentverket? Gjort en polisanmälan? Tipsat SÄPO? Det är självklart en angelägenhet för att medborgare att podden blir mer som du tycker att den ska vara. Märkligt att inga större medier plockat upp en så enorm skandal som att du är missnöjd med podden, antagligen är det väl MSM som mörkar för att Axel är mörkhyad? Jag föreslår att du ringer NATO, podden måste anpassas så klart.

Nu verkar ju Henko mest vara en tramsig degboll utan skills i klass med Axel. Men jag förstår att kritik är svårt.

Citat:
Ursprungligen postat av Extrapris12354
Bryr mig inte så mycket i outningar, annars. Men det är lite stört att idioten tror att detta är deras tråd.

Det är Flashbacks tråd om Haveristerna, din jävla papplåda!

Viktigt för Henko att visa att han kontrollerar Flashback och vad som skrivs här. Folk kan ju få fel uppfattning om honom och hans podd annars
Senast redigerad av StElmosFire 2021-02-26 kl. 09:00.
Citera
2021-02-26, 09:34
Medlem
Citat:
Viktigt för Henko att visa att han kontrollerar Flashback och vad som skrivs här. Folk kan ju få fel uppfattning om honom och hans podd annars

Är det bara jag som tycker att Haveristerna är på väg att gå full mental meta? Känns som att nivån förflyttas för var dag, från det som med femtioelva skopor ansträngning kan uppfattas vara på gränsen till relevant i samhället till det som inte är relevant för någon eller något alls förutom Henko och Axel själva. Om de nu ska börja ”gräva” i flashback-tråden om sig själva så har det ju gått fullständigt rundgång i deras huvuden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in