2020-11-28, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Vi som inte tar saker bokstavligt förstår att vederbörande avsåg ett raljant ifrågasättande bara för ett tourettartat behov av att ifrågasätta saker som man inte vill tro på eftersom det inte passar ens världsbild.

Bold = Är det den nivån du är på?
Seriöst?

Antingen förstår du ett klipp eller en länk själv och kan då antingen ta till dig det som sägs, eller argumentera mot "bevisens" hållbarhet och giltighet. Så gör vuxna människor.

Att sitta och skrika som barn att det inte är bevis är inte att diskutera.
.

Jag vill helst debattera med en användare här på FB i stället för en länk eller ett twitter av någon annan. Därför tycker jag att diskussionen blir bättre om man har en åsikt om det man länkar till.

Ibland så är det ju folk som bara skriver "Jaha, nu vart det så här, det är klart att X har hänt och har vunnit" och låter blir att länka.

Båda dessa saker försämrar möjligheten att ha en diskussion då man måste fråga om länk eller måste fråga om jaha en länk och vad tycker du om det som står i det twittret då.

Det är väl just därför det frågas mycket för folk tycker att det räcker att lägga in en länk eller ett twitter. De som vill diskutera måste då frågar hövligt "Och vad har vi för åsikter om det då?".
Citera
2020-11-28, 22:39
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Det här tråden verkar bara handla om att Sverigedemokraterna och deras nyttiga idioter hos nazisterna vill kunna pumpa ut propaganda oemotsagda.

Tack för att du ger problemet ett ansikte.

Exakt vad tillförde ditt inlägg trådens ämne?

Det är trist att du inte förstår vad som diskuteras, men ett tips, ibland är det bättre att hålla käften än att öppna käften och visa hur svagbegåvad man är.

Någon tog upp problemet med psyksjuka användare.
Klassas [insert noun of choice] -tourettes som trams eller off topic?

Om ovanstående vore intresserad av att diskutera och inte förstod tråden, så skulle den be om en förklaring. Här - handlar det om något annat.
Citera
2020-11-28, 22:43
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Jag vill helst debattera med en användare här på FB i stället för en länk eller ett twitter av någon annan. Därför tycker jag att diskussionen blir bättre om man har en åsikt om det man länkar till.
Hur tänkte du nu?
Om man ska diskutera valfusk så måste man ju ha ett diskussionsunderlag, man kan ju för fan inte diskutera utifrån om man "tycker" att det fuskas eller inte.

I en vuxen diskussion behöver man faktiskt inte ha åsikter. Vuxna kan se saker från flera håll sörrö.

Citat:
Ibland så är det ju folk som bara skriver "Jaha, nu vart det så här, det är klart att X har hänt och har vunnit" och låter blir att länka.

Båda dessa saker försämrar möjligheten att ha en diskussion då man måste fråga om länk eller måste fråga om jaha en länk och vad tycker du om det som står i det twittret då.

Det är väl just därför det frågas mycket för folk tycker att det räcker att lägga in en länk eller ett twitter. De som vill diskutera måste då frågar hövligt "Och vad har vi för åsikter om det då?".
Din meningsbyggnad gör att jag har svårt att förstå vad du vill ha sagt.

Jag upprepar att man faktiskt inte behöver tycka någonting, ramlar diskussionen ner på tyckanden så är det fråga om kommentarer och inte diskussion.
Citera
2020-11-28, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag roade mig idag med att titta in i nämnda tråd, som jag undvikit en tid eftersom det rått trolltillåtelse under lång tid. Jag måste säga att det blivit bättre kvalitet. Kanske är det så att det var många upphetsade känslor under en tid efter valet, som fick TDS-kulten att gå helt bananas och tokposta sina bot-likande tramsinlägg gång på gång. Det verkar nu som om det sjunkit in även i de mest sinnessjukas medvetanden om att det faktiskt finns diverse frågetecken som måste rätas ut och att många faktiskt inser att valet inte gått helt rätt till.
Vi som tillhör den sunda delen av verkligheten har därmed uppnått en del av vårt syfte och sanningen börjar långsamt sjunka in.

Ert (vilka är ni?) syfte är alltså att övertyga folk att valet inte har gått rätt till. Ja då blir det ju jobbigt när folk inte bara håller med, och dessutom vill hävda att de tycker att det gått alldeles rätt till, men att Trump försöker grab the country by the pussy.

Citat:
Vi ser ju dessutom att fler och fler som röstade på Uncle Joe inser att de blivit manipulerade av media och diverse tokstollar. Detsamma ser vi i valfusktråden. Det är mest de gamla vanliga tramspostarna som fortsätter med sina tafatta och substanslösa inlägg (Sirup, KLyban; LucasXX, Sergerush et. al) som ännu håller på och tramsar. Men det har tillkommit många fler sunda postare.
Och inte mycket problem med reglerna här heller. Du har många inlägg skrivna i den här delen av forumet och du tycks alltid ha problem med vissa användare. Att vara tafatt är inte emot reglerna. Reglerna säger inte heller att inlägg ska tas bort och användare stängas av för att Japhy uppfattar ett inlägg som substanslöst.

Citat:
Trist dock att de ovan nämna ännu har frikort för trams och OT, men vi måste helt enkelt leva med detta, eftersom det uppenbarligen är sanktionerat av admin.
Ja du får nog helt enkelt leva med att en del är tafatta och substanslösa här på FB.
Citera
2020-11-28, 22:45
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Vi som inte tar saker bokstavligt förstår att vederbörande avsåg ett raljant ifrågasättande utifrån ett tourettartat behov av att ifrågasätta saker som man inte vill tro på, då det inte passar ens världsbild.

Bold = Är det den nivån du är på?
Seriöst?

Antingen förstår du ett klipp eller en länk själv och kan då antingen ta till dig det som sägs, eller argumentera mot "bevisens" hållbarhet och giltighet. Så gör vuxna människor.

Att sitta och skrika som barn att det inte är bevis är inte att diskutera.

Inte heller att kräkas galla på Trump för att man inte gillar honom, inte heller att kräkas galla på Trumpanhängare för att man inte gillar dem.
Det gjordes tidigt klart i tråden att det inte handlar om endera sidan utan ett genuint intresse att diskutera.
I en vanlig tråd drunknar svagbegåvade men i en stor tråd med många svagbegåvade som projicerar istället för att diskutera så leder det till att tråden blir omöjlig att följa om man inte lever som sjukskriven utan andra intressen.

Jag vidhåller att kommentatorerna som inte kan diskutera utan bara skriker rakt ut bör får en egen lekstuga.

Antingen det eller så får de som vill diskutera hitta en annan plattform helt enkelt.

Tanken är att vi här ska skriva ut våra åsikter och argument. Att bara skicka en länk och skriva "kolla detta, nu bränns det. WE GOT THIS" räcker inte, dels är det svårt att veta exakt vad i ett klipp på flera minuter som bevisar vad, dels är det mot regelverket med klipp utan beskrivning av vad det innehåller, dels blir det värdelösa trådar om alla bara skulle svara med ett klipp från Tuben och skriva "Trump är körd. Go Biden!".

Så nej, utifrån syftet med Flashback och dess regelverk så fattar jag på det hela taget inte ert gnäll. Men med det sagt, självklart finns det de som beter dig illa i tråden.
Citera
2020-11-28, 22:48
Medlem
Citat:
Hur tänkte du nu?
Om man ska diskutera valfusk så måste man ju ha ett diskussionsunderlag, man kan ju för fan inte diskutera utifrån om man "tycker" att det fuskas eller inte.

I en vuxen diskussion behöver man faktiskt inte ha åsikter. Vuxna kan se saker från flera håll sörrö.

Din meningsbyggnad gör att jag har svårt att förstå vad du vill ha sagt.

Jag upprepar att man faktiskt inte behöver tycka någonting, ramlar diskussionen ner på tyckanden så är det fråga om kommentarer och inte diskussion.

Så du är okej med att vi bara skickar länkar till varandra. Ingen behöver skriva något alls i forumet? Haha du var en rolig pryl.
Citera
2020-11-28, 22:49
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ert (vilka är ni?) syfte är alltså att övertyga folk att valet inte har gått rätt till. Ja då blir det ju jobbigt när folk inte bara håller med, och dessutom vill hävda att de tycker att det gått alldeles rätt till, men att Trump försöker grab the country by the pussy.

Och inte mycket problem med reglerna här heller. Du har många inlägg skrivna i den här delen av forumet och du tycks alltid ha problem med vissa användare. Att vara tafatt är inte emot reglerna. Reglerna säger inte heller att inlägg ska tas bort och användare stängas av för att Japhy uppfattar ett inlägg som substanslöst.

Ja du får nog helt enkelt leva med att en del är tafatta och substanslösa här på FB.
Jag fattar inte vad du dillar om. Topic är trollen, inte din uppfattning om Trump eller Grab em by the pussy. Ditt inlägg citerar jag för att du är en av de användare som inte kan hålla dig från att gå OT i varenda tråd enbart i syfte att visa upp för internet hur mycket du tycker att Orange Man Bad. Det är inte längre intressant. Du bara saboterar.

Inte heller är JAG topic, även om du har för vana att hänga upp dig på mina inlägg och försöka få igång en diskussion om mig och min person i varenda jävla tråd. Med det sagt - ha en god helg.
Citera
2020-11-28, 22:57
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Det här tråden verkar bara handla om att Sverigedemokraterna och deras nyttiga idioter hos nazisterna vill kunna pumpa ut propaganda oemotsagda.

Citat:
Så du är okej med att vi bara skickar länkar till varandra. Ingen behöver skriva något alls i forumet? Haha du var en rolig pryl.
Ovanstående två användare är hör till den kabal som är mest aktiva i att sabotera vettiga diskussioner. De försöker såklart göra samma sak här, eftersom de vet att de har frikort att sabotera trådar som handlar om Trump. Ganska talande för moderatorernas ensidiga passivitet.
Citera
2020-11-28, 23:26
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Så nej, utifrån syftet med Flashback och dess regelverk så fattar jag på det hela taget inte ert gnäll. Men med det sagt, självklart finns det de som beter dig illa i tråden.
Hur tänkte du nu?
Det du kallar gnäll är ju missnöje med de som beter sig illa i tråden.

För egen del även en ökande irritation över substanslösa inlägg eftersom de spammar upp trådar.
För att inte tala om människor som använder flashback som spyhink för att hantera dåligt mående. .

(Uppenbarligen verkar mods se vissa användare som problematiska då många av dessa trådar var stängda.)

Här exempel på inlägg och användare som borde tas i örat och släpas några varv i gruset.
Nej, det handlar inte om att jag inte gillar mothugg, varannat inlägg hade substans men det här nedan är forumförstörande.

Citat:
Först gnäller du efter fakta på något som är allmänt känt och svamlar osammanhängande om "upp-och-nevänd värd" (ja, det är felstavat) och propaganda. Ett par minuter senare kommer du med helt påhittade uppgifter om att alla federala myndigheter infiltrerats av kommunister. Du är en lustig nazist.

Citat:
Du verkar ju uppenbarligen bry dig oerhört mycket, så pass att du drog upp gylfen och skrev ett inlägg på Flashback. Som vanligt med den illaluktande brunhögern så är yttrandefriheten bara viktig för kränkta vita män, alla andra ska censureras och tystas.

Citat:
Lite smått lustigt att "miljardären" Donald Trump betalar mindre i skatt per år än vad du får i socialbidrag. Skatten han betalar täcker inte ens socialbidrag för en fanatisk-supporter.

Citat:
Donald Trump ligger ungefär på samma nivå som Levi Klausen då det kommer till politiks debatt. Att han är sämst genom tiderna i världspolitiken är inte förvånande. Det är inte heller förvånande att han hyllas av nazisterna på Flashback då många i den gruppen är rädda vita män som han vänder sig till och försöker skrämma upp.

Plus: Joe Biden.

Minus: Donald Trump och nazisterna på Flashback.

Citat:
Har du några länkar och källor som inte kommer från högerextremister och nazister?

Tack Spyder för meddelande att avvikelse leder till varning i tråden, "Trump har testats positivt för corona" mera sånt
Citat:
Trodde tråden handlade om att Donald Trump är sjuk, inte dina fantasier om SVT och DN. Det är ju också allmänt känt att ni inom brunhögern med brunbyxorna inte är sena med att önska livet ur politiska motståndare och "landsförrädare". Lite smått löjligt att ni nu sitter och lipar över att någon förvirrad Twitter-användare hyser förhoppningar att Trump går ur tiden.
Här har vf meddelat men inget hot om varning.
Ytterligare MAGA-terrorist: USAs radikaliserade vit makt-rörelse och högerextremism
Citat:
Det relevanta är att han var med i en högerextrem milisgrupp som tänkte kidnappa och mörda. Det kanske inte är något ni svenska fredsälskande blöjnazister på Flashback försöker distansera er ifrån.

Citat:
Det är lika bra att du och andra nazister inser att "landsförrädare" och andra personer som ni håller med inte kommer att "ställas mot väggen" och avrättas. Det måste vara tröttsamt att skriva 10-20 inlägg om dagen där du beklagar dig över att du inte får avrätta oliktänkande.

Citat:
Det känns som att du är rädd att frestelsen till lite romantik med en annan man blir för stor om alternativet finns. Lycka till med spelet, smyg-bögen.

Citat:
Om det är sant så har Hunter tagit droger, haft sex och har en väldigt sympatisk och hjälpsam pappa. Jag kan förstå varför många inom extremhögern som aldrig haft sex eller en förstående pappa blir upprörda. Livet måste givetvis kännas oerhört orättvist.

vf påminner om topic
Trump rallies
Citat:
Donald Trump som inte har mycket att prata om då det handlar om politik fortsätter istället att mala på om en av hans viktigaste frågor. Om Joe Biden vinner valet som blir det ingen jul, ingen kommer att säga god jul, inga julklappar, ingen julhandel, ingen julgran, ingen julmust eller någon julsång. Ingen jul. Även om Joe Biden vinner så blir han inte president fören i januari 2021 men på något sätt så kommer han ändå att lyckas med att ställa in julen. Om det bara gäller i USA eller om han kan ställa in julen i hela världen är ännu oklart.

Om ni älskar julen, julklappar, Kalle anka, Arne Weise, julsånger, julgranar, fornminnen *sniff sniff* midsommarafton så är det bara att hoppas på Donald Trump. Annars blir det som sagt var ingen julafton 2020.

Donald Trump är inne på samma spår som den förra nazisten och Sverigedemokraten Levi Klausen.

Valvaka 2020

Citat:
Precis, det är uppenbarligen väldigt vetenskapligt och säkert att dra slutsatser baserat på vad en person på Twitter har röstat på. Oj, såg just på Twitter att en vit skäggig man i Texas röstat på Joe Biden, om man är smått utvecklingsstörd och kallar sig Snullerux på internet så kan man med hjälp av den informationen fastslå att Biden vinner Texas med 96% av rösterna.

Rudy Giuliani, Trump-kampanjen, tagen på bar gärning onanerandes ? inför ung flicka
vf hotar om varning. Bra där
Citat:
Många högerextrema pedofil-kramare samlas i tråden för att hylla den klanderfria pedofilen Rudy.

Citat:
Jag tror varken du eller Donald Trump förstod.

Citat:
Alexandria Ocasio-Cortez är född i Bronx New York och Rashida Tlaib är född i Detroit Michigan. Jag kan förstå varför en vit misslyckad man känner sig kränkt då kvinnor lyckas här i livet. Den anonyma illaluktande brunhögern i ett nötskal.
Citat:

Som vanligt ingen källa. Den illaluktande brunhögern uppträder mer och mer desperat i tråden.

Citat:
Även om republikanerna hade makten och startade krig i Irak, The War on Terrorism och krig i Afghanistan så oroar sig många psyksjuka som hämtar information från Twitter och Youtube att demokraterna ska starta krig. Skrattretande.

Citat:
Nej, det finns inga handfasta bevis. Då skulle dessa bevis redan presenterats i domstolar, inte av anonyma Twitter/Youtube-användare och på olika högerextrema "nyhets"-bloggar. Att du är bitter över förlusten är förståeligt men att sitta och lipa som en kärring på internet gör inte saken bättre.

Ironiskt att högerextrema dårar (många på socialbidrag) över hela världen tror att det har något gemensamt med en miljardär. Inbilla dig inte att Donald Trump kommer att göra något för skräpmänniskor som dig och likande stollar i USA. Det enda han kommer att göra är saker som gynnar Trump och hans familj.

Citat:
Han blev permanent avstängd på Twitter.

https://edition.cnn.com/2020/11/05/tech/steve-bannon-twitter-permanent-suspension/index.html

Nazist retoriken att avrätta oliktänkande ökar säkert populariteten på Flashback, alltid en liten tröst för den trötta blekfeta skräpmänniskan. Det visar också på likheterna mellan islamister och högerextremister.
Gör som vi säger eller avrättas.

Bra moderatorsmeddelande av Spyder!
Tråden om valfusk, Kafkaguden var visst rapporterad.
Citat:
Hehe, alla riktiga jurister använder twitter för att meddela domstolarna vems "team" de tillhör så att de kan driva fallen utan hinder. Det är exakt så rättsväsendet i USA fungerar eller så är det bara du som desperat försöker hitta på en liten historia om varför skitskeppet med brunhögern inte sjunker som en sten i solsken.

Citat:
Alright, om jag fattat det hela rätt så ligger Musse Pigg, Philadelphia Maffian, Kommunister i och utanför USA, Hugo Chávez, Antifa, Hillary Clinton, George Soros, Tyskland, Hong Kong, Iran, Venezuela och Serbien bakom det omfattande och systematiska valfusket. Nu måste enligt rättsprinciperna som gäller i USA Sidney Powell ta avstånd från "team" Trump så hon kan utnämnas till chef för FBI samtidigt som hon är en av få i hela USA som har rätt att driva militära fall.
Senast redigerad av Gertrud1 2020-11-28 kl. 23:38.
Citera
2020-11-28, 23:46
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Hur tänkte du nu?
Det du kallar gnäll är ju missnöje med de som beter sig illa i tråden.

För egen del även en ökande irritation över substanslösa inlägg eftersom de spammar upp trådar.
För att inte tala om människor som använder flashback som spyhink för att hantera dåligt mående. .

(Uppenbarligen verkar mods se vissa användare som problematiska då många av dessa trådar var stängda.)

Här exempel på inlägg och användare som borde tas i örat och släpas några varv i gruset.
Nej, det handlar inte om att jag inte gillar mothugg, varannat inlägg hade substans men det här nedan är forumförstörande.

Tack Spyder för meddelande att avvikelse leder till varning i tråden, "Trump har testats positivt för corona" mera sånt

Här har vf meddelat men inget hot om varning.
Ytterligare MAGA-terrorist: USAs radikaliserade vit makt-rörelse och högerextremism

vf påminner om topic
Trump rallies

Valvaka 2020

Rudy Giuliani, Trump-kampanjen, tagen på bar gärning onanerandes ? inför ung flicka
vf hotar om varning. Bra där

Bra moderatorsmeddelande av Spyder!
Tråden om valfusk, Kafkaguden var visst rapporterad.

Det är ju bara ena sidan som gnäller, den sida som startade den här tråden. Personligen anser jag att Najas hade rätt i sin bedömning om vilka som skitpostar mest, ändå är det de som gnäller.

Anmäl inlägg som bryter mot regelverket, sitt ner, håll käft.
Citera
2020-11-29, 00:00
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Det är ju bara ena sidan som gnäller
Det verkar inte gå in att världen inte är dikotomisk för alla.
Det finns ju en sida som är intresserad av diskussion, jag skrev det till dig.

Citat:
Anmäl inlägg som bryter mot regelverket, sitt ner, håll käft.
Det har tydliggjorts i ett tidigt stadie att det inte räcker med att rapportera inlägg.
Det pågår en diskussion om brister i regelverket.

Återigen så illustrerar du problemet, vissa användare ställer samma fråga postar samma inlägg igen och igen. Det blir inte mycket till diskussion om du inte kan eller vill ta till dig skriven text.
Senast redigerad av Gertrud1 2020-11-29 kl. 00:19.
Citera
2020-11-29, 00:05
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Det verkar inte gå in att världen inte är dikotomisk för alla.
Det finns ju en sida som är intresserad av diskussion, jag skrev det till dig.

Anmäl inlägg som bryter mot regelverket, sitt ner, håll käft.[/quote]
Det har tydliggjorts i ett tidigt stadie att det inte räcker med att rapportera inlägg.
Det pågår en diskussion om brister i regelverket.

Återigen så illustrerar du problemet, vissa användare ställer samma fråga postar samma inlägg igen och igen. Det blir inte mycket till diskussion om du inte kan eller vill ta till dig skriven text.[/quote]

Du märker inte att du, precis som jag, upprepar dina argument? Blir lätt så när man tycker olika.

Det om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in