2020-11-29, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Det är ju bara ena sidan som gnäller, den sida som startade den här tråden. Personligen anser jag att Najas hade rätt i sin bedömning om vilka som skitpostar mest, ändå är det de som gnäller.

Anmäl inlägg som bryter mot regelverket, sitt ner, håll käft.

Den andra sidan bör nog vara nöjda?

Alla inlägg är regelbrott om man bestämmer sig för det. Subjektivitet, godtycke och partiskhet är det som avgör om ett inlägg håller måttet hos en random moderator här på fb. Modererandet på fb är av redaktionell och partisk karaktär och är det som gör att en del politiska teman saboteras. Moderatorerna håller förstås inte med om detta, de följer ju endast objektivt regelverket.

Att anmäla inlägg tycks vara satt i system av den andra sidan, med gott resultat. Själv tillhör jag de som aldrig anmäler inlägg (har endast anmält två som test), men önskar istället enklare regelverk, bättre moderation och helst en så fri diskussion som möjligt.

Det finns teman jag vill delta i på forumet men som jag har avstått, inte p g a användare men moderatorers partiskhet. Nu avstår jag helt och jag är nog inte unik.
Senast redigerad av QplusNPC 2020-11-29 kl. 00:49.
Citera
2020-11-29, 01:09
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QplusNPC
Den andra sidan bör nog vara nöjda?

Alla inlägg är regelbrott om man bestämmer sig för det. Subjektivitet, godtycke och partiskhet är det som avgör om ett inlägg håller måttet hos en random moderator här på fb. Modererandet på fb är av redaktionell och partisk karaktär och är det som gör att en del politiska teman saboteras. Moderatorerna håller förstås inte med om detta, de följer ju endast objektivt regelverket.

Att anmäla inlägg tycks vara satt i system av den andra sidan, med gott resultat. Själv tillhör jag de som aldrig anmäler inlägg (har endast anmält två som test), men önskar istället enklare regelverk, bättre moderation och helst en så fri diskussion som möjligt.

Det finns teman jag vill delta i på forumet men som jag har avstått, inte p g a användare men moderatorers partiskhet. Nu avstår jag helt och jag är nog inte unik.

Bara att fråga någon moderator vilken sida som anmäler mest. De har säkert koll på det. Fråga även hur det ser ut med okynnesanmälningar.

Brukar anmäla allt och alla.
Citera
2020-11-29, 01:26
Medlem
Citat:
Bara att fråga någon moderator vilken sida som anmäler mest. De har säkert koll på det. Fråga även hur det ser ut med okynnesanmälningar.

Brukar anmäla allt och alla.

Det är beivrandet som är intressant. Jag har erfarit i realtid hur mina inlägg raderas omgivna av shitposts som blir stående, shitposts med de grövsta ad hominem och brott mot all slags regelverk och universums lagar. Det är sant som någon nämnde tidigare, att en del har frikort. Många har inte det kortet.

Jag har f ö i princip inget emot om människor vill anmäla inlägg, det kan ju finnas goda skäl, men regler måste gälla lika för alla. Det gör det inte och det är huvudorsaken till att politiska diskussioner blir lidande.
Senast redigerad av QplusNPC 2020-11-29 kl. 01:34.
Citera
2020-11-29, 01:35
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Det är beivrandet som är intressant. Jag har erfarit i realtid hur mina inlägg raderas omgivna av shitposts som blir stående, inlägg med de grövsta ad hominem och brott mot all slags regelverk och universums lagar. Det är sant som någon nämnde tidigare, att en del har frikort. Vissa har inte det kortet.

Jag har f ö i princip inget emot om människor vill anmäla inlägg, det kan ju finnas goda skäl, men regler måste gälla lika för alla. Det gör det inte och det är huvudorsaken till att politiska diskussioner blir lidande.
Titta här vad en moderator skriver:

Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Faktum är dock att jag rapporterade dessa överträdelser till mina kollegor istället för att ta itu med dem själv, för att på så sätt skydda din rättssäkerhet.

Han berättar öppet att han, som moderator, sitter och RP:ar inlägg som inte faller honom i smaken.

Detta är alltså inte ett nytt fenomen. Det har pågått under lång tid och det fortsätter att pågå. Efter att jag, igår, gick till hård attack mot den partiska modereringen har jag mottagit TRE varningar för inlägg som varit OnT, bortsett från ett inlägg. Det är uppenbart att dagens moderatorer är PK-anstrukna och vill bli strukna medhårs.

Denna tråd bör vara en ögonöppnare:
(FB) Moderering i Politik: USA
Citera
2020-11-29, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy

Han berättar öppet att han, som moderator, sitter och RP:ar inlägg som inte faller honom i smaken.

Detta är alltså inte ett nytt fenomen. Det har pågått under lång tid och det fortsätter att pågå. Efter att jag, igår, gick till hård attack mot den partiska modereringen har jag mottagit TRE varningar för inlägg som varit OnT, bortsett från ett inlägg. Det är uppenbart att dagens moderatorer är PK-anstrukna och vill bli strukna medhårs.

Jag läste tråden och såg det där inlägget. Bedrövligt.

Vill man ha fungerande moderatorer så går det att hitta, men i regel inte bland de som suktar efter rollen. Det är som med all makt, de som vill ha är också de som inte borde få..
Citera
2020-11-29, 02:02
Medlem
Citat:

Vill man ha fungerande moderatorer så går det att hitta, men i regel inte bland de som suktar efter rollen. Det är som med all makt, de som vill ha är också de som inte borde få..

Vet inte om jag missuppfattat de där inläggen. Bernard Law modererade tråden där Japhy skrev inläggen om moderatorn Bernard Laws modereranrande.

Och då rapporterade BL inläggen i stället för att moderera dem själv.

Just för att Japhy skulle få bli modererad rättssäkert.

Eller?
Citera
2020-11-29, 02:03
Medlem
Samizdats avatar
Citat:

Citat:
I och med att inläggen varnades för 0.06 är det väl rätt uppenbart att det inte handlade om inlägg som moderatorn personligen ogillade utan snarare om inlägg som inte var tillåtna enligt 0.06.
Citera
2020-11-29, 02:11
Medlem
Citat:

Du förstod väl att BL valde att inte agera kring dina regelbrott för att en annan moderator skulle göra det så du skulle få ökad rättssäkerhet? Säg att du förstår det? Nu i alla fall.
Citera
2020-11-29, 02:16
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Du förstod väl att BL valde att inte agera kring dina regelbrott för att en annan moderator skulle göra det så du skulle få ökad rättssäkerhet? Säg att du förstår det? Nu i alla fall.
"Rättssäkerhet" Hahaha. På FB, det mest partiska forumet i Sverige.
Jag förstår att BL medgav att han som moderator sitter och RP:ar inlägg som han inte kan acceptera p.g.a. hans partiskhet. Du tycker det är bra och det får du tycka. Att begränsa yttrandefrihet ligger i din natur. Ni vänsterblivna är ju såna.

Jag vill för övrigt inte diskutera med dig et al. Jag är trött på dig och dina head mates.
Citera
2020-11-29, 02:22
Medlem
Citat:
Jag förstår att BL medgav att han som moderator sitter och RP:ar inlägg som han inte kan acceptera p.g.a. hans partiskhet. Du tycker det är bra och det får du tycka. Att begränsa yttrandefrihet ligger i din natur. Ni vänsterblivna är ju såna.

Jag vill för övrigt inte diskutera med dig et al. Jag är trött på dig och dina head mates.

Jag tycker det var väldigt fint av BL att låta någon annan sköta modererandet av dina uppenbara regelbrott. I stället för att ta bort dem själv lät han någon annan göra det.

Du är väldigt kontaktsökande mot mig i alla fall. Bor jag hyresfritt i ditt huvud? Önskar att du piggar på dig och mår bättre. Din paranoia stökar till det så mycket för dig.

Den här tråden om att det går troll i aktuell tråd visar ju på att många inte kan tänka logiskt när det gäller vad som är störande och ett brott mot reglerna. Att man själv blir upprörd och störd över något är inte samma sak som att det är ett brott mot någon regel.
Citera
2020-11-29, 02:28
Medlem
Dofternas avatar
Citat:

Så Mods ska inte få RP:a inlägg de finner bryter mot forumets regler eller vad? Verkar ju lite bakvänt minst sagt.
Citera
2020-11-29, 02:30
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Så Mods ska inte få RP:a inlägg de finner bryter mot forumets regler eller vad? Verkar ju lite bakvänt minst sagt.
Vi vänder på det. Vad händer med ett forum där moderatorerna sitter och RP:ar inlägg till sina kollegor? Inlägg de inte finner passande? Istället för att användarna RP:ar till moderatorerna, kan väl lika gärna moderatorerna RP:a till varandra? Det känns väl som ett fritt forum?

Så länge moderatorerna tycker som du måste det ju vara okej för alla, eller hur?
Senast redigerad av Japhy 2020-11-29 kl. 02:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in