Citat:
Ursprungligen postat av
kjellkritisk
Ja om du anser mitt inlägg inte tillför något i metaforumet där man diskuterar moderering så börjar jag förstå problemet, båda ”sidor” stör sig på att moderatorerna inte har samma syn på hur reglerna ska användas!
I likhet med mitt inlägg, om du inte anser det vara OnT rp:a det istället för spya ut en harrang och låt moderator titta på det och välja om det blir åtgärd eller inte.
Att skriva att man ska göra något som kan bli trådförstörande och då svara att det vore oklokt i en tråd där just diskussionen gäller det man i en specefik tråd betraktar som trådförstörande kan jag inte se som att dra OT, bråk eller liknande. Att påstå det känns stussårat.
Du framstår även du som lite aspieg eftersom du inte förstår problemet.
När trådar fylls av inlägg som dina av ett stort antal användare som inte tillför diskussionen något så tappas läsbarhet och därmed obstrueras seriös diskussion.
Du verkar dessutom ta ett retoriskt grepp bokstavligt.
Vad du anser om andra användares göranden är helt ointressant för trådens ämne.
Det derailar tråden. Saknar du förmåga att höja blicken eller har du svårt att förstå topic eller är du bara självupptagen nog att tro att ditt tyckande har allmänintresse?
OnT de större trådar jag bevistat har förstörts diskussionsmässigt av människor som mer kommenterar än diskuterar.
Vad gäller TV program så flyttas trådar med liknande innehåll till TV kommentatorerna.
Kanske vore det en idé att göra liknande i de politiska forumen?
Att låta de som bara kommenterar ha sin tummelplats där de får yttra plattityder och andra meningslösheter för sig så att den intellektuella diskussionen tillåts föras med de som vill och förmår.
Vad jag förstått finns det en tråd här som modereras stenhårt. Så borde också ske med alla politiska trådar. Diskussion borde prioriteras vilket är budskapet hos oss kritiker.
Kommentatorerna borde få en egen tummelplats om man inte vill se över reglerna.