2020-10-14, 21:08
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Drow blev väl precis som orcs sedda som negrer av kritiker? Lotr fick sig en släng sv samma. Därför de inte är medfött onda numera i dnd. Spelar inte dnd men har fått en del skratt via yt om pk-fieringen.

Men jag menar inte drows här, utan vad nu de andra alverna heter. alver med brun hy och sfrikanska drag, eller kanske en riddare. Bara sådär en n... i rustning och civiliserad istället för höftskynke och spjut. Utan förklaring bara dyker upp som npc som det vore det naturligaste i världen. Sånt vill jag inte ha. Jag spelar för escapism, vill inte ha en massa hbtq och n...alver i min fantasy. Alla romansalternativ som bi pekar ju på det.

Är det sånt?

Det känns som att du är rädd att frestelsen till lite romantik med en annan man blir för stor om alternativet finns. Lycka till med spelet, smyg-bögen.
Citera
2020-10-20, 09:31
Medlem
bringeroflights avatar
Kört några timmar men tror jag pausar och väntar till slutlig utgåva innan jag fortsätter. Det finns absolut potential. Nu är det förhoppningsvis inte färdigt eftersom det finns lite saker som borde förbättras. Kameran är ganska buggig och nivåskillnaderna hanteras inte bra. Skulle även vilja optimera döds, läkning och vila mekanismen. Jag vill även spela på "lätt" när det kommer till dessa spel, tycker inte det är särskilt givande att hela tiden börja strider med att kasta duffar och debuffar.
Citera
2022-12-21, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Får väl hoppas att Minsc har levt som odödlig i någon magisk druid groove eller dylikt. För ingen BG känsla utan Minsc och Bo.

Kollade lite på demon, kommer det enbart att vara turbaserat likt wasteland 2/Fallout 1 och 2?. I gamla BG så är ju striderna turbaserade men ändå i realtid eller vad man ska säga, karaktärerna är ju alltid flyttbara.

Han har tydligen överlevt som staty

Spelet ska släppas i Augusti 2023

https://gamerant.com/baldurs-gate-3-minsc-voice-actor/
Citera
2023-02-25, 05:21
Medlem
diseuses avatar
Release Date Reveal Trailer:

https://youtu.be/Ks-KF9iueE0

Släpps på PS5 och PC torsdagen den 31 augusti.
Citera
2023-02-25, 07:01
Avstängd
Halloween2s avatar
Förklara spelet som ni skulle förklara till en 7 åring tack.
Citera
2023-02-25, 09:16
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Förklara spelet som ni skulle förklara till en 7 åring tack.

Välj en hjälte utifrån vad du tycker är coolt. Typ magiker eller riddare.

Slå ihjäl monster, samla på coola saker såsom svärd, trolldryck och pilbågar. Gå upp i Level vilket innebär att du blir mäktigare och kan utföra coolare attacker.

Spela själv eller med kompisar.
Citera
2023-02-27, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Välj en hjälte utifrån vad du tycker är coolt. Typ magiker eller riddare.

Slå ihjäl monster, samla på coola saker såsom svärd, trolldryck och pilbågar. Gå upp i Level vilket innebär att du blir mäktigare och kan utföra coolare attacker.

Spela själv eller med kompisar.

Glöm inte att allting är baserat på en tärning och ens bonusar.

Du kan förlora en fight, trots att du har bra "items" bara för att du rollar dåligt.
Citera
2023-02-27, 18:06
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tiotum

Du kan förlora en fight, trots att du har bra "items" bara för att du rollar dåligt.

På en 7 årings nivå önskade skribenten.
Citera
2023-02-27, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
På en 7 årings nivå önskade skribenten.
My bad.

Tärningen avgör om du vinner eller förlorar
Citera
2023-03-15, 07:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tiotum

Påverkas inte chansen att vinna/lyckas alls av vad man har för utrustning?

Ett okej balanserat spel borde vara en slumpad chans (tärningsslag) + koefficient (dina attribut). Är summan av dessa högre än summan av vad du ska försöka göra så lyckas du, annars misslyckas du. Annars kan man sätta en baseline att x i ett attribut är normalt, x+y ger +1, x+2y ger +2 osv och så rullar du och motståndaren xD6 och lägger till era plus och den som har högst vinner.

Finns många exempel på hur man kan väga in attribut i utmaningar och tärningskast, men baseras utgången av det man försöker göra enbart på tärningskast så är det ett kasst system.
Citera
2023-03-15, 10:16
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Påverkas inte chansen att vinna/lyckas alls av vad man har för utrustning?

Ett okej balanserat spel borde vara en slumpad chans (tärningsslag) + koefficient (dina attribut). Är summan av dessa högre än summan av vad du ska försöka göra så lyckas du, annars misslyckas du. Annars kan man sätta en baseline att x i ett attribut är normalt, x+y ger +1, x+2y ger +2 osv och så rullar du och motståndaren xD6 och lägger till era plus och den som har högst vinner.

Finns många exempel på hur man kan väga in attribut i utmaningar och tärningskast, men baseras utgången av det man försöker göra enbart på tärningskast så är det ett kasst system.

Jo det är det tiotum menar med bonusar. Baldur's gate är baserat på dungeons and dragons om det är mer bekant.
Citera
2023-03-15, 12:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Jo det är det tiotum menar med bonusar. Baldur's gate är baserat på dungeons and dragons om det är mer bekant.

Jo jag vet. Jag har spelat både Baldur's Gate och uppföljaren samt deras expansioner. Visste dock inte om Larian gjort något extremt dum förändring/frångått grunden som är i DnD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in