Citat:
Ursprungligen postat av
najas
Jo, det hade säkert upptäckts då också, om det hade varit en ensam moderator som modererat tråden. För tillfället är det 7 moderatorer i det delforumet, och med en mycket snabb postningstakt där 7 moderatorer hjälps åt, är det just mönsterigenkänning som blir lidande. Det är alltså mycket svårare att upptäcka folk som konsekvent postar OT-inlägg som inte ger varning om många inlägg ska hanteras av flera olika moderatorer.
Det är därför det är så oerhört värdefullt med rapporter om just sådana mönster. Vanliga RP:s är givetvis bra, men just för att upptäcka systematiska OT-postare är en kommentar och förklaring i RP:n, helst med länk till inläggen guld värda.
Jag har skrivit kommentarer i mängd vad gäller ifrågavarande tråd, och förklarat varför jag rp:ar. Exempelvis att respektive användare bombar tråden med nonsens/spam/personangrepp/offtopic. Inget radikalt har hänt, de har fortsatt att härja.
En idé är att intensiva trådar har två/tre "faddermoderatorer" som ansvarar specifikt för den. Det behövs egentligen inte så mycket, mer än en riktad samordning. Ni skulle lätt kunnat ge, i ett tidigt skede, personer som aktivt trasar sönder en veckas karantän. Om de sedan fortsätter, stäng av två veckor o.s.v
Systemet fungerar ej som det är nu, något radikalt behöver göras. Eftersom ni moderatorer ej har överblick (jag klandrar er inte, fattar att ni gör så gott ni kan), är
det minsta man kan begära att ignorefunktionen återinförs.
Ni moderatorer borde ha betalt. Hur många individuella konton skriver kontinuerligt på Flashback? Hur ser ekonomin ut?