Citat:
Ursprungligen postat av
Krackhaus
Tack! Har ett ab-wheel som jag börjat köra dagligen nu och den tar ju men känns inte som det räcker.. Har i princip inte tränat något alls på ca två år. Känns som att jag inte har nån annan om vad jag håller på med längre. Vill få lite hyfsad grund, gärna lite definition och som sagt bli av med kaggen och få en fast stabil bål. Det jag har att jobba med är maghjulet, hantel med lite skrot till samt skivstång med typ 20 kilo att slänga på. Räcker det att jobba med till sommaren, tror du?
Beror på hur stora mål du har, allt är relativt.
Bättre form än du har nu kan du garanterat nå. Men förvänta dig ingen klassisk "beach"-kropp. För sådant krävs oftast år av seriös träning och en låg fettprocent. För att det ska se bra ut vid lågt kroppsfett krävs en viss mängd muskelmassa. Men som sagt, allt är relativt och du kan självklart göra en förändring med redskapen du har. Håll koll på kosten också, förbättra den och var så aktiv som möjligt. Är du intresserad av mer utrustning så kolla in något bra gym i närheten av dig, prata med instruktören/PT som jobbar där och berätta din målbild.
Förbättra kosten allteftersom, kasta inte om allt på en gång.