2019-11-06, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Mer bevis är förstås att det inte kommer att finnas rovdjur på den nya jorden, i paradiset. Allt kommer att återställas som det var före syndafloden.

Jes 65:25
Vargen och lammet betar tillsammans,
lejonet äter hö som oxen.
Och jord är ormens föda.
Ingenstans på mitt heliga berg
sker något ont eller vrångt,
säger Herren.

Att du inte tror på Herrens makt och förmågor är inget som förvånar mig.

Att du inte läst ekologi förvånar ingen. Om växtätare äter växter och förökar sig utan att bli begränsade av rovdjur leder till en ekologisk katastrof. All växtlighet skulle bli uppäten ohyggligt snabbt......sen skuee alla dessa växtätare dö ut.
Men.......,.,.nu ska väl Gud komma in med något magiskt trick,.......eller??
Citera
2019-11-06, 20:07
Medlem
Citat:
Gud gav från början alla markens djur en vegetabilisk diet, så nu visar du bara hur lite du egentligen vet om bibeln, för det är gamla regler jag hänvisar till om framtiden.

Om Gud skapade oss så från början, vad får dig att ens tänka tanken att han inte skulle kunna göra det igen?

Hört talas om ekologi och näringskedjor???
Citera
2019-11-06, 20:12
Medlem
Citat:
Det handlar om framtiden, att allting blir som det var från skapelsen början. Lejon ska äta hö som de gjorde förr. Människor ska alltså åter bli herdar för alla djur, för hö är torkat gräs.

Det är inte ovidkommande, det finns ett direkt samband mellan framtiden och situationen före syndafloden.

Det är inget jag behöver bry mig om. Gud har sagt att det blir så, och då blir det så.

Så alla djur ska bara äta växter? Det innebär att djur som dör kommer att ligga och ruttna, eftersom de inte blir uppätna. I sanning ett paradis......välden full av ruttnande råttor och kaniner.
Citera
2019-11-06, 20:16
Medlem
Citat:
Det är inte barnet som straffas, det är din mormor och du. Barnet kommer som sagt att dö utan att ha begått en dödssynd, så chansen för barnet att få leva i himlen eller paradiset är stor.

Fatta att det är et straff. Ni drabbas av det ni fruktar mest. Och Gud kan ge barnet liv igen. Det är bara dött i ERT fördärvade trolösa sinne.

Inser du vad det är du säger. Du borde verkligen vara för abort....för det ger ju barnet en fribiljett till himmelen och saligheten enligt din logik.
Citera
2019-11-06, 20:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Inser du vad det är du säger. Du borde verkligen vara för abort....för det ger ju barnet en fribiljett till himmelen och saligheten enligt din logik.
PROVERBS 8:36...all who hate me love death
Citera
2019-11-06, 20:25
Medlem
Citat:
Det har ingen betydelse. De som kan ha förfalskat årtal i bibeln tänkte som ni gör nu: stämmer inte årtal kan allt annat inte vara sant heller. Vissa förfalskningar är så uppenbara att det är pinsamt. Som vad som hände på vägen till Damaskus. Först säger Paulus att de som var med inte hörde men såg, och andra gången Paulus berättar samma historia såg de inget men hörde nåt. Förfalskarna ändrar bara sånt som i deras ögon kan verifieras, men det ändrar inte evangeliet, för att de tänker att ingen kan tro på det när de inte ens kan få årtal rätt. BS.

Vilken av varianterna är sann respektive falsk?
Citera
2019-11-06, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Den bästa bibelforskningen utförs av sant kristna.

..och de bästa forskarna om islam är troende muslimer? De bästa historikerna som sysslar med Sovjetunionen är troende kommunister och marxister?? Eller.
Citera
2019-11-06, 20:30
Medlem
Citat:
Det är du som påstår att årtalen inte stämmer. Jag kunde inte bry mig mindre eftersom årtal inte ändrar budskapet, evangeliet.

OK....så vi kan bortse från bibelns historia och kronologi......kul!
Citera
2019-11-06, 20:38
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Att du påstår att det år rappakalja betyder inte att det är rappakalja.
Nej, jag vet fortfarande inte vad som ska bevisas att det inte finns.
Så här skrev du:
"Vad är det som det ska bevisa att det inte finns?"
Den svenskan är inte att leka med.
Citera
2019-11-06, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredenJesus
finns massa "contradictions" som folk hittar i den heliga bibeln, men oftast lär det vara för att de saknar en djupare förståelse bara, men visst finns det korrumption i översättningarna och det varnas ju faktiskt för Djävulen, att han ska få kontroll över alla språken, i Uppenbarelsebok kap 13 vers 7. och det var givet mig medelst Anden, Den Sanna och Heliga Anden hoppas jag synnerligen - att det berör mänskliga översättningsarbeten.

jag har många tokiga översättnings-exempel på lager. här följer en:

Job 2:9 Svenska 1917 (SV1917)

^9 Då sade hans hustru till honom: »Håller du ännu fast vid din ostrafflighet?
Tala fritt ut om Gud, och dö

Job 2:9 Svenska Folkbibeln 2015 (SFB15)

9 Då sade hans hustru till honom: ”Står du fortfarande fast i din fromhet?
Förbanna Gud och dö.”

Job 2:9 Douay-Rheims 1899 American Edition (DRA)

^9 And his wife said to him: Dost thou still continue in thy simplicity?
bless God and die.

Job 2:9 King James Version (KJV)

^9 Then said his wife unto him, Dost thou still retain thine integrity?
curse God, and die.

sen lär det ju vara något med ordet för curse/förbannelsen. som jag förstår det är ordet allah från antika hebreeiskan och betyder just det, Förbannelsen. och det står EN HEL DEL OM FÖRBANNELSEN i den heliga bibeln.

och det lär knappast vara en tillfällighet att Satan i sin religion Islam har tagit bort historien om Adam+Eva och Satan i paradiset.

och btw, innan ni anklagar bibeln för att vara lögn så rekommenderar jag att söka Gud Fadern i Ande och Sanning och be om att få Visdom.

vi ska få skörda det vi har sått.

OK. Vad pröjsade David (sedermera kung David) i brudpris till Saul? Var det 200 eller 100?

1 Sam 18:27
drog han ut med sina män. Han slog ihjäl 200 filisteer och tog med sig deras förhudar och lämnade dem allesammans åt kungen för att få bli hans måg. Då gav Saul honom sin dotter Mikal till hustru.

2 Sam 3:14
Därefter skickade David sändebud till Ish-Boshet, Sauls son, med denna begäran: ”Ge mig min hustru Mikal, som jag fick som brud för hundra filisteiska förhudar.”
Citera
2019-11-06, 20:42
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Menar du att det råder debatt om detta på universitetens biologiska institutioner? Ge då exempel på detta.
Ah, en till som - sluter jag mig till - medger att det råder debatt, och för att komma ifrån detta lite schnüggt lägger in en bestämning: "på universitetens biologiska institutioner".
Så fult!
Citera
2019-11-06, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Så här skrev du:
"Vad är det som det ska bevisa att det inte finns?"
Den svenskan är inte att leka med.
Ja, vad kan ha menats ??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera