Citat:
Ursprungligen postat av
fredenJesus
finns massa "contradictions" som folk hittar i den heliga bibeln, men oftast lär det vara för att de saknar en djupare förståelse bara, men visst finns det korrumption i översättningarna och det varnas ju faktiskt för Djävulen, att han ska få kontroll över alla språken, i Uppenbarelsebok kap 13 vers 7. och det var givet mig medelst Anden, Den Sanna och Heliga Anden hoppas jag synnerligen - att det berör mänskliga översättningsarbeten.
jag har många tokiga översättnings-exempel på lager. här följer en:
Job 2:9 Svenska 1917 (SV1917)
^9 Då sade hans hustru till honom: »Håller du ännu fast vid din ostrafflighet?
Tala fritt ut om Gud, och dö .»
Job 2:9 Svenska Folkbibeln 2015 (SFB15)
9 Då sade hans hustru till honom: ”Står du fortfarande fast i din fromhet?
Förbanna Gud och dö.”
Job 2:9 Douay-Rheims 1899 American Edition (DRA)
^9 And his wife said to him: Dost thou still continue in thy simplicity?
bless God and die.
Job 2:9 King James Version (KJV)
^9 Then said his wife unto him, Dost thou still retain thine integrity?
curse God, and die.
sen lär det ju vara något med ordet för curse/förbannelsen. som jag förstår det är ordet allah från antika hebreeiskan och betyder just det, Förbannelsen. och det står EN HEL DEL OM FÖRBANNELSEN i den heliga bibeln.
och det lär knappast vara en tillfällighet att Satan i sin religion Islam har tagit bort historien om Adam+Eva och Satan i paradiset.
och btw, innan ni anklagar bibeln för att vara lögn så rekommenderar jag att söka Gud Fadern i Ande och Sanning och be om att få Visdom.
vi ska få skörda det vi har sått.
OK. Vad pröjsade David (sedermera kung David) i brudpris till Saul? Var det 200 eller 100?
1 Sam 18:27
drog han ut med sina män. Han slog ihjäl
200 filisteer och
tog med sig deras förhudar och lämnade dem allesammans åt kungen för att få bli hans måg. Då gav Saul honom sin dotter Mikal till hustru.
2 Sam 3:14
Därefter skickade David sändebud till Ish-Boshet, Sauls son, med denna begäran: ”Ge mig min hustru Mikal, som jag
fick som brud för hundra filisteiska förhudar.”