2023-03-13, 22:09
Medlem
De följer inte lagarna i Sverige ens.
Bjuder hem massa äckel till folk som är perversa och har skapat någon slags parasitande som kan sträcka ut sig 20 meter fram och åt sidorna uppåt.
Helt sjukt.
Citera
2023-03-16, 23:05
Medlem
Adelaides avatar
Säg ett konkret bevis på att han faktiskt existerar istället. Det är folk som hävdar att han finns som har bevisbördan för sitt påstående.
Citera
2023-03-17, 22:11
Medlem
cold17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Säg ett konkret bevis på att han faktiskt existerar istället. Det är folk som hävdar att han finns som har bevisbördan för sitt påstående.

Fast det är egentligen allt runtomkring er. Naturen, himlen och stjärnor. Behöver inte vara svårare än så egentligen.
Det man kan veta om Gud är uppenbart bland människor. Gud har uppenbarat det för oss människor, genom de verk som Han har skapat.

Människor har i alla tider (speciellt innan kommunismen spreds) trott på någon form av skapare. Detta kallar jag för ett klokt att logiskt tankesätt. Att däremot tro på ofattbar löjlig chans som från ingenstans sprängde fram allt ni ser idag, låter inte ens klokt.
Även när vi tillägger en lång process av miljarder år, blir det fortfarande löjligt utgång. Var kom energin ifrån? Vad för typ av lag orsakade explosionen just vid den tidpunkten? När och hur kom dessa krafter (lagar) in i bilden innan big bang ens kunde få sin start?

Ni vill ju också att alla (indirekt) tror på eran vetenskapliga bibel där Big Bang - den mest vedertagna teorin utgör grunden och
som förkunnas i alla (icke religiösa) skolor runt om i världen. Då har även ni en bevisbörda att svara på dessa frågor. Bevisa det!
Citera
2023-03-17, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballisti
Något som slog mig när jag kikade in i tråden "bevisa att gud existerar" var att guds existens varken kan bevisas eller motbevisas.

Så, nu vill jag pröva min tanke, varsågod och försök motbevisa guds existens.

Notera: Vilken guds existens ni väljer att motbevisa spelar ingen roll, vare sig det är den abrahamitiska guden, de hinduistiska gudarna elle åskguden Thors existens.

Gud är universum, skapare av allt. Och universum hittar du väl?
Citera
2023-07-14, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av springfittan
Gud är universum, skapare av allt. Och universum hittar du väl?

Vi har skapat massor av saker själva det var ett enkelt uttryck.
Den är är väldigt mycket demoniskt intresserad av att vårat öde ska bli till skit.
Jag har en lång lista med saker som gått förlorat tack vare att andra lägger sig I vårat liv varje minut.
Alltså elaka individer mobbare och trakasserar folk dagligen.

De ska lägga näsan i blöt i precis allt för att sabotera.
Det är ingen gud på det sättet endå.
Den verkar dessutom ha ett mål med vissa som att vi är en komedishow bara för demoner.

Deras energi de bidrar med bli vi sjuka av och många mår dåligt av deras tryckande överallt som skadar allt levande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in