Jag har haft hund, så jag vet varför den tuggar gräs. Jag undrade bara om du visste.
Men Gud har redan en gång skapat lejon som kan käka hö, så det är en framtida verklighet som du gott kan förbli ovetande om. Jag menar, det är väl inte så att du förväntar dig att komma till paradiset, eller hur?
Joh 3:12
Om ni inte tror när jag talar till er om det jordiska, hur skall ni då kunna tro när jag talar till er om det himmelska?
Frågan har ingen betydelse för mig. Jag accepterar ett förnöjsamt hötuggande lejon lika mycket som en jamande manlös...jag menar menlös Smeso. Bamsekramizzar!
Frågan har ingen betydelse för mig. Jag accepterar ett förnöjsamt hötuggande lejon lika mycket som en jamande manlös...jag menar menlös Smeso. Bamsekramizzar!
Ja, det är väl ett bra bevis på hur blind man blir av tro.
Ja, för Moses förbund gäller bara judar, medan det kristna förbundet gäller kristna. För de som står utanför något av förbunden med Gud, med andra ord dig, kan vad som helst hända. Antingen ett personligt ansvar eller att hela dina släktlinje dör för att din mormor har syndat.
Oavsett vem det gäller så är det vi diskuterar moralen hos den som instiftat det.
Om Gud anser att barnet ska betala för förälderns synd är han orättvis och omoralisk i mitt tycke. Oavsett vilken grupp det gäller.
Citat:
Det är klart att det bara gäller när barnet dör till följd av Guds straff. Då är det nästan garanterat en plats i himmelriket, för det har inte hunnit synda eller begå en dödssynd. Eller hört evangeliet för den delen. Det är förstås enfaldigt att tänka bara för att en domare dömer någon till döden, att vem som helst kan döda den dömde. Det är fortfarande bara staten som kan verkställa dödsstraff, och det är likadant när Gud har dömt någon till döden. Ingen fick döda Kain t ex.
Oavsett hur det går till, om barnet går direkt till Gud när det dör, är det moraliskt rätt att döda barn?
Och när man kommit till den punkten att man tror att det är en god sak att döda ett barn, hur jävla störd är inte den ideologin? När man rättfärdigar dödandet av spädbarn, ex.
Citat:
Problemet är att när Gud straffar med naturkatastrofer, att det även drabbar oss. När Gud vill straffa kapitalismen, som i bibeln kallas Babylon, då drabbar det hela världen i form av den senaste bank- och finanskrisen 2007 och framåt. Dessutom ska kristna "bära vårt kors".
Ja, kollektiva bestraffningar är omoraliska. Det är därför västvärlden inte använder atombomber mot sina fiender.
Citat:
Matt 10
37Den som älskar far eller mor mer än mig, han är inte värd att tillhöra mig, och den som älskar son eller dotter mer än mig, han är inte värd att tillhöra mig. 38Den som inte tar sitt kors och följer efter mig är inte värd att tillhöra mig. 39Den som finner sitt liv skall mista det, och den som mister sitt liv för min skull, han skall finna det.
Låter som en tyrann och förtryckare.
Citat:
Jihadister och många andra ångrar inte sina brott. Att kastas i den brinnande sjön är ett evigt straff. Nej, de dör i den brinnande eldsjön, så det är inget evigt straff. Evig död är ett evigt straff.
Så det är ett evigt straff, det är inte ett evigt straff men det är ett evigt straff? Snurrar det där i huvudet?
Oavsett, tror du att en människa kan ångra sina handlingar och förlåtas och tror du på evigt straff för temporära handlingar?
Citat:
Om dun vill ta hit alla barn och deras mödrar är du naiv. Deras föräldrar anslöt sig till IS, så deras mödrar har förgiftat barnens sinnen med samma ideologi. Jag vet att det är stor risk att det blir så för att jag har hört vad palestinier lär sina barn om Israel och judar.
Från ung ålder utsätts palestinska barn för propaganda som främjar hat och uppviglar till våld. Unga barn tittar på barnprogram med Disneyliknande karaktärer och programledare som uppmuntrar dem att döda judar och bli martyrer. Förskolebarn avslutar skolåret i militära uniformer bärandes leksaksvapen samtidigt som de i kör sjunger glorifierande sånger om våld.
Och deras spädbarn? Kanske det skulle passa med gaskammare?
Ja, jag anser också att deras fruar och barn av en viss ålder skulle vägras tillträde till landet av anledning av nationell säkerhet men det är en komplicerad fråga.
Du nämnde dock "jihadister. mördare, våldtäktsmän, utsugare och bedragare" som exempel och anser du att evigt straff är lämpligt för alla dessa brott? Finns det utrymme för rehabilitation eller förlåtande?
Det handlar om framtiden, att allting blir som det var från skapelsen början. Lejon ska äta hö som de gjorde förr. Människor ska alltså åter bli herdar för alla djur, för hö är torkat gräs.
Det är inte ovidkommande, det finns ett direkt samband mellan framtiden och situationen före syndafloden.
Det är inget jag behöver bry mig om. Gud har sagt att det blir så, och då blir det så.
Höätande lejon? Ska Gud trolla så hela deras fysionomi förändras? Platta tänder, flera magar, idisslande?
Förstår du vilket vansinne du tror på?
Oavsett vem det gäller så är det vi diskuterar moralen hos den som instiftat det.
Om Gud anser att barnet ska betala för förälderns synd är han orättvis och omoralisk i mitt tycke. Oavsett vilken grupp det gäller.
Oavsett hur det går till, om barnet går direkt till Gud när det dör, är det moraliskt rätt att döda barn?
Och när man kommit till den punkten att man tror att det är en god sak att döda ett barn, hur jävla störd är inte den ideologin? När man rättfärdigar dödandet av spädbarn, ex.
Ja, kollektiva bestraffningar är omoraliska. Det är därför västvärlden inte använder atombomber mot sina fiender.
Låter som en tyrann och förtryckare.
Så det är ett evigt straff, det är inte ett evigt straff men det är ett evigt straff? Snurrar det där i huvudet?
Oavsett, tror du att en människa kan ångra sina handlingar och förlåtas och tror du på evigt straff för temporära handlingar?
Och deras spädbarn? Kanske det skulle passa med gaskammare?
Ja, jag anser också att deras fruar och barn av en viss ålder skulle vägras tillträde till landet av anledning av nationell säkerhet men det är en komplicerad fråga.
Du nämnde dock "jihadister. mördare, våldtäktsmän, utsugare och bedragare" som exempel och anser du att evigt straff är lämpligt för alla dessa brott? Finns det utrymme för rehabilitation eller förlåtande?
Det är inte barnet som straffas, det är din mormor och du. Barnet kommer som sagt att dö utan att ha begått en dödssynd, så chansen för barnet att få leva i himlen eller paradiset är stor.
Fatta att det är et straff. Ni drabbas av det ni fruktar mest. Och Gud kan ge barnet liv igen. Det är bara dött i ERT fördärvade trolösa sinne.
Vi lever i den här världen, och de som kan göra något åt ojämställdhet och andra orättvisor gör ingenting. Så skyll på er själva och era ledare, inte på Gud när han ingriper.
Den andra döden, när du kastas i den brinnande sjön, är ett evigt straff, men ingen kommer att plågas i en evighet, för att ni dör. Så det är ett evigt straff, men inget evigt straff.
Vad som händer med dig beror helt på din tro, dina handlingar och om du ångrar dina synder. Ångrar du ingenting kan du inte räkna med Guds nåd heller. Det handlar ofta om upprepade synder, inte temporära handlingar som du kallar de, och synderna upprepas både i tanke och handling.
Spädbarn har inte hunnit göra något ont, men du kan läsa själv vad som händer med barn i förskoleåldern. I Sverige är det från ett år. De blir indoktrinerade i tidig ålder.
Nej, ondskan har slagit rot hos de, så bedragare och utsugare kommer inte att upphöra med sina lögner. Jag har såna i min familj, så jag vet att de inte kommer att ändra sig.
Ja, det är väl ett bra bevis på hur blind man blir av tro.
Joh 9
39Och Jesus sade: ”Till en dom har jag kommit hit till världen, för att de som inte ser skall se och de som ser skall bli blinda.”
40Några fariseer som var tillsammans med honom hörde detta och sade till honom: ”Är kanske vi också blinda?” 41Jesus svarade: ”Om ni vore blinda skulle ni vara utan synd. Men nu säger ni att ni ser. Er synd står kvar.”
Det är inte barnet som straffas, det är din mormor och du. Barnet kommer som sagt att dö utan att ha begått en dödssynd, så chansen för barnet att få leva i himlen eller paradiset är stor.
Fatta att det är et straff. Ni drabbas av det ni fruktar mest. Och Gud kan ge barnet liv igen. Det är bara dött i ERT fördärvade trolösa sinne.
Vi lever i den här världen, och de som kan göra något åt ojämställdhet och andra orättvisor gör ingenting. Så skyll på er själva och era ledare, inte på Gud när han ingriper.
Du sitter alltså här och rättfärdigar barnamord och massmord med dina fantasier. Förstår du varför det är skrämmande för alla normalt funtade människor?
Citat:
Den andra döden, när du kastas i den brinnande sjön, är ett evigt straff, men ingen kommer att plågas i en evighet, för att ni dör. Så det är ett evigt straff, men inget evigt straff.
Vet du vad kognitiv dissonans är?
Citat:
Vad som händer med dig beror helt på din tro, dina handlingar och om du ångrar dina synder. Ångrar du ingenting kan du inte räkna med Guds nåd heller. Det handlar ofta om upprepade synder, inte temporära handlingar som du kallar de, och synderna upprepas både i tanke och handling.
Och om man begår upprepade handlingar och sedan ångrar sig och vill ha förlåtelse?
Din syn på saken verkar fruktansvärt naiv och svart-vit.
Citat:
Spädbarn har inte hunnit göra något ont, men du kan läsa själv vad som händer med barn i förskoleåldern. I Sverige är det från ett år. De blir indoktrinerade i tidig ålder.
Men det är alltså ok att straffa spädbarnen för att deras föräldrar syndat?
Citat:
Nej, ondskan har slagit rot hos de, så bedragare och utsugare kommer inte att upphöra med sina lögner. Jag har såna i min familj, så jag vet att de inte kommer att ändra sig.
Så ingen kan ändra sig, någonsin? Syndernas förlåtelse behövs inte?