2019-11-04, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Nu var det inte det jag frågade om. Naturligtvis vet jag vad det står i Bibeln om vegetabilisk diet före syndafloden. Det var inte det det handlade om här. Det handlade om framtiden, och det står uttryckligen "hö", inte vegetabilisk diet.

Varför kan du inte svara endast på det jag frågar om i stället för att avleda till något annat och helt ovidkommande?

Förklara hur det är tänkt att lejon ska tugga och svälja hö, så som faktiskt påstås i det du själv citerade.
Det handlar om framtiden, att allting blir som det var från skapelsen början. Lejon ska äta hö som de gjorde förr. Människor ska alltså åter bli herdar för alla djur, för hö är torkat gräs.

Det är inte ovidkommande, det finns ett direkt samband mellan framtiden och situationen före syndafloden.

Det är inget jag behöver bry mig om. Gud har sagt att det blir så, och då blir det så.
Citera
2019-11-04, 18:18
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Det handlar om framtiden, att allting blir som det var från skapelsen början. Lejon ska äta hö som de gjorde förr. Människor ska alltså åter bli herdar för alla djur, för hö är torkat gräs.

Det är inte ovidkommande, det finns ett direkt samband mellan framtiden och situationen före syndafloden.

Det är inget jag behöver bry mig om. Gud har sagt att det blir så, och då blir det så.

Och som vanligt struntar du i att svara. Kan du inte tänka tanken till slut och därför saknar ett svar?

Hur ska ett lejon tugga och svälja hö?
Citera
2019-11-04, 18:19
Medlem
Citat:
Och som vanligt struntar du i att svara. Kan du inte tänka tanken till slut och därför saknar ett svar?

Hur ska ett lejon tugga och svälja hö?
Har du aldrig sett en hund tugga i sig gräs?
Citera
2019-11-04, 18:22
Medlem
Citat:

Så ingen s.k. fri vilja i framtiden?
Citera
2019-11-04, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Så ingen s.k. fri vilja i framtiden?
Alla skapelser är fria att göra vad de vill inom de ramar som Gud har bestämt.
Citera
2019-11-04, 18:34
Medlem
Citat:
Alla skapelser är fria att göra vad de vill inom de ramar som Gud har bestämt.
Japp. Ingen fri vilja, alltså.
Citera
2019-11-04, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Japp. Ingen fri vilja, alltså.
Om du vill flyga och hoppar från ett flygplan utan fallskärm...det enda som är friskt i det läget är fartvinden.
Citera
2019-11-04, 19:34
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Har du aldrig sett en hund tugga i sig gräs?

Var inte dum.
För det första är gräs mjukt och för det andra så tuggar en hund inte gräs som föda.
Citera
2019-11-04, 20:29
Medlem
Citat:
Var inte dum.
För det första är gräs mjukt och för det andra så tuggar en hund inte gräs som föda.
Jag är inte alls dum, sa flickan. Varför tuggar den gräs då?
Citera
2019-11-04, 20:35
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Jag är inte alls dum, sa flickan. Varför tuggar den gräs då?

För att spy.
En hund kan inte sticka fingrar i halsen, så den tuggar gräs som kittlar i halsen och orsakar spyreflexen.
Katter gör likadant.
Inte dum, alltså, bara ovetande om sakernas verkliga förhållande.
Citera
2019-11-04, 21:02
Medlem
Citat:
För att spy.
En hund kan inte sticka fingrar i halsen, så den tuggar gräs som kittlar i halsen och orsakar spyreflexen.
Katter gör likadant.
Inte dum, alltså, bara ovetande om sakernas verkliga förhållande.
Jag har haft hund, så jag vet varför den tuggar gräs. Jag undrade bara om du visste.

Men Gud har redan en gång skapat lejon som kan käka hö, så det är en framtida verklighet som du gott kan förbli ovetande om. Jag menar, det är väl inte så att du förväntar dig att komma till paradiset, eller hur?

Joh 3:12
Om ni inte tror när jag talar till er om det jordiska, hur skall ni då kunna tro när jag talar till er om det himmelska?
Citera
2019-11-04, 21:14
Medlem
Citat:
Jag har haft hund, så jag vet varför den tuggar gräs. Jag undrade bara om du visste.

Men Gud har redan en gång skapat lejon som kan käka hö, så det är en framtida verklighet som du gott kan förbli ovetande om. Jag menar, det är väl inte så att du förväntar dig att komma till paradiset, eller hur?

Joh 3:12
Om ni inte tror när jag talar till er om det jordiska, hur skall ni då kunna tro när jag talar till er om det himmelska?
Jag förväntar mig inte att komma till något ”paradis”. Och citat från diverse heliga skrifter är naturligtvis inget som övertygar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in