Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Det var du som citerade honom när han skrev the largest fire-induced collapse in world history vilket onekligen antyder att det är precis det han menar ja....
Ja, det blir ju lite motsägelsefullt när han å ena sidan säger att kollapserna var ”fire induced” samtidigt som han hävdar att bevisningen förstörs whole sale INNAN en ”thorough scientific investigation” genomförs för att ta reda på vad som faktiskt orsakade kollapserna.
På mig verkar det som att han implicit utgår ifrån vad som är känt. Att byggnaderna brann innan de kollapsade, men att det knappast räcker som förklaring till hur de faktiskt kollapsade eller varför.
Att det är därför som en ”thorough scientific investigation” skulle ha genomförts INNAN bevisningen förstördes.
Hur verkar det på dig?
Citat:
Jag skrev att "det hade varit positivt med en vetenskaplig undersökning", jag vet inte vad det är du har rört ihop..
Varför hade det enligt dig varit ”positivt” med en vetenskaplig undersökning av bevisen innan de förstördes?
Citat:
Rent formellt enligt ordens betydelse - absolut! Men givetvis är det troligare att han helt enkelt syftade till en bredare undersökning än en strikt brandteknisk.
Poängen med mitt ordval är att understryka att det är den gängse/rutinmässiga proceduren vid katastrofala bränder i byggnader där dessutom en massa människoliv har gått till spillo, att genomföra en forensisk brandteknisk utredning ÄVEN om inga tecken på brott föreligger och det INNAN bevisen förstörs.
Förstår du?
Citat:
Crucial evidence that could answer many questions about high-rise building design practices and performance under fire conditions tyder på att han anser att det fanns bredare erfarenheter att dra av en vetenskaplig undersökning än bara de rent brandtekniska orsakerna.
Med ”brandteknisk” menar jag allt som är relevant för hur kollapserna gick till och varför.
Citat:
Tror inte jag känner till någon annan som har klassificerats som krigshandling så jag antar att det inte finns några - även om jag ärligt talat inte har en aning - var är t.ex. stålet från Plasco? Inte en susning...
Då är vi tillbaka på ruta ett igen. Förstår du nu varför jag måste fråga dig igen och igen?
Nu senast:
Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Förutom att det fortfarande inte var "alla" bevis som förstördes så är det nog ingen som någonsin påstått att "war" skulle hindrat en utredning om man ville göra en..
Eller har jag missat ännu en gymnasiesemantisk nyans här?