2018-01-15, 16:47
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Var någonstans har jag påstått att det är bevisat att den eller den motorn ligger begravd i det eller det landfillet?

Poängen är fortfarande att ingen korrekt forensisk utredning genomfördes och att det därför inte finns några bevis för någonting, motorn inkluderad.

Med det sagt, så är jag inte speciellt intresserad av motorn i sig, den kan ha tillhört Flight 175 eller något annat plan, mindre viktigt i det här skedet. Det jag däremot nu är nästan helt övertygad om är att det inte var någon muslimsk självmordspilot som satt bakom spakarna i planet i fråga. Två alternativ återstår då:

1. Flight 175 kapades remote och flögs remote in i södra tornet.

2. Flight 175 blev swaped med ett annat plan som i sin tur flögs remote in i södra tornet.

Det en korrekt genomförd forensisk utredning i så fall hade kunnat säkra var om motorn verkligen kom från Flight 175 eller om den kom från ett annat plan.

Det är nu omöjligt att ta reda på, med motorn som hjälp.

Vems fel är det?
du skrev:
"Det finns fotografier på bl.a. svårt tillknycklade motorer, vilka utan att identifieras begravdes i landfills på Staten Island/New Jersey."

Men kan du visa fotografier på andra motorer än de jag visat på utställningen (och Fresh kill landfill) och bevisa att de inte har undersökts samt att de begravts på tippen så går det förstås precis lika bra.
Sätt igång bara, jag väntar...
Citera
2018-01-15, 16:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
du skrev:
"Det finns fotografier på bl.a. svårt tillknycklade motorer, vilka utan att identifieras begravdes i landfills på Staten Island/New Jersey."

Men kan du visa fotografier på andra motorer än de jag visat på utställningen (och Fresh kill landfill) och bevisa att de inte har undersökts samt att de begravts på tippen så går det förstås precis lika bra.
Sätt igång bara, jag väntar...
Ok, jag backar här. Jag skulle givetvis ha skrivit: ”som enligt uppgift begravdes ... etc.”

Nöjd?

Du menar nu att det är bevisat att samma motor istället hamnade i en monter?
Citera
2018-01-15, 17:15
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ok, jag backar här. Jag skulle givetvis ha skrivit: ”som enligt uppgift begravdes ... etc.”

Nöjd?

Du menar nu att det är bevisat att samma motor istället hamnade i en monter?

Menar du fortfarande att man hittade motorer som man aldrig identifierade?
Citera
2018-01-16, 04:47
Avstängd
Citat:
Menar du fortfarande att man hittade motorer som man aldrig identifierade?
Så här summerar kendoc911 läget:
There are many different reports as to where this engine came from or what type of plane it came from. Still to this day, this engine has never been properly identified or even investigated properly.
Du håller inte med?

https://kendoc911.wordpress.com/911-flights/church-and-murray-engine/
Senast redigerad av onopono 2018-01-16 kl. 04:49.
Citera
2018-01-16, 05:50
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Så här summerar kendoc911 läget:
There are many different reports as to where this engine came from or what type of plane it came from. Still to this day, this engine has never been properly identified or even investigated properly.
Du håller inte med?

Den motorn är samma som är på utställningen, vilket bilderna tidigare visar. Att påstå att den motorn inte är undersökt och att den begravts på tippen kommer kräva en del förklaringar - jag väntar fortfarande på att du ska börja lägga fram dessa.
Citera
2018-01-16, 09:07
Avstängd
Citat:
Den motorn är samma som är på utställningen, vilket bilderna tidigare visar. Att påstå att den motorn inte är undersökt och att den begravts på tippen kommer kräva en del förklaringar - jag väntar fortfarande på att du ska börja lägga fram dessa.
Jag har förklarat att jag skulle ha skrivit ”enligt uppgift begravits i x landfill”.

Motorns identitet, ursprung, hur den hamnade där den gjorde, vilka turer den därefter gjorde hit och dit (chain of custody) är fortfarande inte klarlagt officiellt och väntar fortfarande på att så görs.

Jag håller med om att motorn vid Murray Street-skylten liknar den vid x landfill, men om det nu är så så är det för att privatspanare själva, utifrån det fotografiska materialet har listat ut det.

Är det en lyckad ordning, menar du?

Och vad säger allt det här om vilket typ av plan eller exakt vilket plan det var som kraschade in i södra tornet?
Citera
2018-01-16, 15:23
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag har förklarat att jag skulle ha skrivit ”enligt uppgift begravits i x landfill”.

Motorns identitet, ursprung, hur den hamnade där den gjorde, vilka turer den därefter gjorde hit och dit (chain of custody) är fortfarande inte klarlagt officiellt och väntar fortfarande på att så görs.
Hur vet du det? Alldeles nyss påstod du att den var nedgrävd, nu är den "inte identifierad"? Menar du på riktigt att du tror de har ställt ut en motor till allmän beskådan utan att kolla serienummer på den? Jag bara undrar?

Jag håller med om att motorn vid Murray Street-skylten liknar den vid x landfill, men om det nu är så så är det för att privatspanare själva, utifrån det fotografiska materialet har listat ut det.

Är det en lyckad ordning, menar du?[/quote]
Hur vet du att inte myndigheter kollat serienummer? Vad baserar du detta påstående på?

Citat:
Och vad säger allt det här om vilket typ av plan eller exakt vilket plan det var som kraschade in i södra tornet?
Ingen aning om vad du far efter här?

Menar du fortfarande att det har begravts oidentifierad motorer ute på fresh kill landfill - eller har du subtilt backat från detta?
Citera
2018-01-17, 02:53
Avstängd
Citat:
Hur vet du det? Alldeles nyss påstod du att den var nedgrävd, nu är den "inte identifierad"? Menar du på riktigt att du tror de har ställt ut en motor till allmän beskådan utan att kolla serienummer på den? Jag bara undrar?
Enligt kendoc911 vars fotografier av motorn du länkade till, så har motorn inte identifierats som tillhörande Flight 175.

Här har du andra uppgifter?

Citat:
Citat:

Är det en lyckad ordning, menar du?
Hur vet du att inte myndigheter kollat serienummer? Vad baserar du detta påstående på?
Se ovan.

Citat:
Ingen aning om vad du far efter här?

Menar du fortfarande att det har begravts oidentifierad motorer ute på fresh kill landfill - eller har du subtilt backat från detta?
1. Jag har förklarat att jag skulle ha skrivit ”enligt uppgift begravits i x landfill”.

2. Jag håller med om att motorn vid Murray Street-skylten liknar den vid x landfill, men om det nu är så så är det för att privatspanare själva, utifrån det fotografiska materialet har listat ut det.

Från kendoc911:
CONCLUSION

Citera
2018-01-17, 07:32
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Enligt kendoc911 vars fotografier av motorn du länkade till, så har motorn inte identifierats som tillhörande Flight 175.
Här har du andra uppgifter?
Det jag fortfarande väntar på är inte att någon ska identifiera motorn (kendoc911 visade att det är samma motor på Murray Street som visas på museumet). Det jag väntar på är att du ska visa att det finns motorer som inte har identifierats - att en site helt utan källa för påståendet skriver det (fast de samtidigt visar att det är samma motor) är inte bevis för att ingen har kollat serienumret...

Citat:
Se ovan.
1. Jag har förklarat att jag skulle ha skrivit ”enligt uppgift begravits i x landfill”.
Enligt uppgift från vem?

Citat:
2. Jag håller med om att motorn vid Murray Street-skylten liknar den vid x landfill, men om det nu är så så är det för att privatspanare själva, utifrån det fotografiska materialet har listat ut det.
Från kendoc911:
Hur vet du att inte t.ex. FBI, NIST, polisen etc etc har kollat serienumret?

CONCLUSION
[/quote]
Hur vet de att inte t.ex. FBI, NIST, polisen etc etc har kollat serienumret?

Själva tanken på att man skulle hittat en motor på gatan intill WTC, fraktat den till Fresh Kill landfill, därefter fraktat den till museumet och ställt ut den till allmän beskådan utan att någon skulle ha tittat på serienummer eller "identifierat motorn" är närmast absurd.. Det är därför jag ifrågasätter ditt påstående, även om du nu verkar ha dragit tillbaks (?) påståendet att motorer skulle ha begravt på soptippen..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-01-17 kl. 07:51.
Citera
2018-01-17, 13:35
Avstängd
Citat:
Det jag fortfarande väntar på är inte att någon ska identifiera motorn (kendoc911 visade att det är samma motor på Murray Street som visas på museumet). Det jag väntar på är att du ska visa att det finns motorer som inte har identifierats - att en site helt utan källa för påståendet skriver det (fast de samtidigt visar att det är samma motor) är inte bevis för att ingen har kollat serienumret...
Du menar att ansvariga har identifierat motorn som tillhörande Flight 175, men håller det hemligt?

Varför skulle man göra det, menar Du vidare?

Citat:
Enligt uppgift från vem?
Rense.com
The court filed Answer and Brief is interesting reading. One source claimed the street engine was buried in Fresh Kills Landfill on Staten Island .
Jag säger inte att just den uppgiften stämmer med verkligheten, jag säger att ”uppgifter” och privatspaning är allt man kan gå på eftersom ansvariga envisas med att inte genomföra en gängse, transparent forensisk undersökning av århundradets terrordåd.

Citat:
Hur vet du att inte t.ex. FBI, NIST, polisen etc etc har kollat serienumret?
Likadant här som i fallet med ljudet i videon från den kraftiga explosionen i anslutning till WTC7, någon sådan identifiering har i så fall inte presenterats till en undrande allmänhet.

Här har du nya färska uppgifter?

Citat:
Citat:
CONCLUSION
Hur vet de att inte t.ex. FBI, NIST, polisen etc etc har kollat serienumret?
Jag går på kendoc911 här. Har du andra uppgifter?

Citat:
Själva tanken på att man skulle hittat en motor på gatan intill WTC, fraktat den till Fresh Kill landfill, därefter fraktat den till museumet och ställt ut den till allmän beskådan utan att någon skulle ha tittat på serienummer eller "identifierat motorn" är närmast absurd.. Det är därför jag ifrågasätter ditt påstående, även om du nu verkar ha dragit tillbaks (?) påståendet att motorer skulle ha begravt på soptippen..
Jag utesluter inte att motorn först begravdes på tippen men att den senare hittades igen och därpå dammades av och ställdes ut i montern.

Vad gäller ”själva tanken”, varför publicerar inte ansvariga utredare serienumret med vidhängande identifiering om det nu bara är att titta på numret från utsidan av montern?

Har det ungått dem att miljontals människor i den egna befolkningen tror att långt ifrån hela sanningen har kommit fram avseende 9/11? Eller skiter de i sådant demokratitjafs, menar Du?
Senast redigerad av onopono 2018-01-17 kl. 13:40.
Citera
2018-01-17, 14:01
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du menar att ansvariga har identifierat motorn som tillhörande Flight 175, men håller det hemligt?
Varför skulle man göra det, menar Du vidare?
Nej, jag menar att du har påstått att motorerna inte identifierades och att de eventuellt begravdes på soptippen. Då är det du som ska visa varför du påstod detta - helst med en källa..
Svårt att förstå?

Citat:
Likadant här som i fallet med ljudet i videon från den kraftiga explosionen i anslutning till WTC7, någon sådan identifiering har i så fall inte presenterats till en undrande allmänhet.
Precis, du har påstått att ljudet inte analyserats. Då är det du som ska visa varför du påstod detta - helst med en källa..
Svårt att förstå?

Citat:
Här har du nya färska uppgifter?
Nej, jag väntar fortfarande på att du ska lägga fram sådana, helst uppgifter som stöder dina påståenden.

Citat:
Jag går på kendoc911 här. Har du andra uppgifter?
Nej, jag väntar fortfarande på att du ska lägga fram sådana, helst uppgifter som stöder dina påståenden.

Citat:
Jag utesluter inte att motorn först begravdes på tippen men att den senare hittades igen och därpå dammades av och ställdes ut i montern.
Vad gäller ”själva tanken”, varför publicerar inte ansvariga utredare serienumret med vidhängande identifiering om det nu bara är att titta på numret från utsidan av montern?
Har det ungått dem att miljontals människor i den egna befolkningen tror att långt ifrån hela sanningen har kommit fram avseende 9/11? Eller skiter de i sådant demokratitjafs, menar Du?
Vad du utesluter eller inte utesluter är fullständigt ointressant så länge du inte kan visa källor på dina påståenden.
Citera
2018-01-17, 14:22
Avstängd
Citat:
Nej, jag menar att du har påstått att motorerna inte identifierades och att de eventuellt begravdes på soptippen. Då är det du som ska visa varför du påstod detta - helst med en källa..
Svårt att förstå?
Jag har länkat till källa för ”uppgift om motorn som begravdes” (rense.com) och jag har länkat till källa som säger att motorn inte har identifierats av ansvariga utredare.

Det du nu kan göra är två saker:

1. Acceptera vad källorna säger.

Eller:

2. Bestrida vad de säger.

Citat:
Precis, du har påstått att ljudet inte analyserats. Då är det du som ska visa varför du påstod detta - helst med en källa..
Svårt att förstå?
Det ingick i NIST’s uppdrag att undersöka hur byggnaderna totalkollapsade som de gjorde. NIST skriver att man undersökte ursprunget till källorna till alla de kraftiga smällar/explosioner som rapporterades av vittnen och/eller registrerades på videor från WTC 9/11.

Du säger nu att studien/analysen av smällen/explosionen i aktuell video tillhör ”slasken” och därför inte publicerades och jag frågar igen: Hur fan menar du att studier/analyser avseende möjliga sprängmedel i totaldemoleringen av WTC 1, 2 och 7, tillhör ”slasken”?

Citat:
Min källa är kendoc911. Vad brister i den?

Citat:
Min källa är kendoc9/11. Vad brister i den?

Citat:
Vad du utesluter eller inte utesluter är fullständigt ointressant så länge du inte kan visa källor på dina påståenden.
Jag skrev ”enligt uppgift”. Källan till det påståendet är rense.com.

Det är enkelt. Har du andra uppgifter? Lägg fram dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in